2020 sausio 25 d. šeštadienis, 15:37
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

„Požeminės linijos“. Iššūkius įveikti padeda kryptingas tobulėjimas ir modernios technologijos

2018-10-08 07:30
Nuo 2002 m. sėkmingai dirbanti įmonė „Požeminės linijos“ atlieka inžinerinių tinklų statybos ir renovacijos darbus. Bendrovė ne tik projektuoja nuotekų ir vandentiekių tinklus, bet ir atlieka betranšėjinius ir kitus žemės darbus visų inžinerinių tinklų statybos objektuose.
nuotrauka
Bendrovės „Požeminės linijos“ nuotr.


Minimos įmonės
Požeminės linijos, UAB

Darbų sąraše – ambicingi projektai

Požeminių linijų atliktų darbų sąraše – ne vienas ambicingas projektas, o šiuo metu įmonė įgyvendina itin sudėtingą užsakymą – atlieka vandentiekio rekonstrukciją Kaune.

„Šiam darbui pasitelkėme pažangią priverstinio vamzdžio įtraukimo technologiją, kai į seno ketinio vamzdžio vidų priverstinai įvelkamas naujas ketinis vamzdis. Anksčiau taip buvo daroma su polietileniniais vamzdžiais, o dabar turime galimybę tai daryti su vamzdžiais, pagamintais iš ketaus. Dirbant su šia metalo rūšimi yra tam tikrų reikalavimų įrangai, būtinas pasiruošimas, be to, anksčiau Lietuvoje niekas to nėra daręs, ir mes pirmieji tai sėkmingai išbandėme Kaune“, – apie vykdomos vandentiekio sistemos rekonstrukcijos subtilybes kalbėjo įmonės „Požeminės linijos“ direktorius Gediminas Račkauskas.

Didžiausias šios technologijos privalumas yra tai, kad nereikia kasti grunto ir naujas vamzdis specialia įranga tiesiog įtraukiamas į seno vamzdžio vietą. Dažnu atveju vamzdžių keitimo darbai vyksta gatvėse, 3–4 metrų gylyje, tad šis metodas leidžia išvengti transporto nepatogumų ar gatvių uždarymo. Pavyzdžiui, tradiciniu būdu 100 vamzdyno metrų tektų keisti 2–3 savaites, nes reikėtų atlikti kasimo, asfaltavimo darbus, o tinkamai pasiruošus ir naudojant priverstinio vamzdyno įtraukimo technologiją, vamzdžio įtraukimo darbus galima atlikti per dieną. 

Dar vienas išskirtinis atliekamų renovacijos darbų bruožas – vandentiekio sistemos rekonstrukcijos metu gyventojai nepajunta jokių nepatogumų, nes vandens tiekimas jiems nėra stabdomas – pirmiausiai sukonstruojami laikini vandentiekio vamzdynai ir tik tada rekonstruojama senoji vamzdyno dalis.

Kolektorių rekonstrukcijos iššūkiai

Įmonė jau anksčiau yra įdiegusi nemažai pažangių naujovių, kurios itin praverčia atliekant vamzdynų renovavimo darbus. Vienas iš tokių – vadinamasis „lanksčiosios rankovės“ metodas, kurį įmonės specialistai taiko nuo 2012 metų.

„Lanksčiosios rankovės“ metodas yra vamzdžių aptaisymas iš vidaus – vietoje polimerizuojamais vamzdžiais. Pagrindinis renovavimui naudojamas gaminys – CIPP aptaisas – arba vadinamoji rankovė, kuri gaminama taikant vyniojimo technologiją ir taip sukuriama ištisinė, besiūlė struktūra.

Labiausiai vertinamas CIPP gaminio privalumas yra ir tai, kad, dirbant su šia technologija, galima pagaminti nestandartinius vamzdžius, atsižvelgiant į kiekvieno užsakovo individualius poreikius, planuojamo rekonstruoti vamzdyno gylį, vietą, pažeidimus ir kt. Atliekant darbus šiuo metodu, tik minimaliai sumažinamas senojo vamzdžio skersmuo, bet atstatomas vamzdžio atsparumas. Dėl išmaniosios gamybos technologijos ši „rankovė“ nesideformuoja.

„Šiuo metodu per praėjusius šešerius metus renovavome ne vieną kilometrą vamzdynų. Kai kurios užduotys buvo tikras iššūkis. Vienas iš tokių – 2015 m. Vilniuje renovuotas kolektorius. Kad kolektorius būtų sėkmingai renovuotas, nuotekas reikėjo transportuoti aplinkiniu būdu. Per valandą susidarydavo 4 tūkst. kub. m transportuotinų nuotekų – jas vežėme ištisomis paromis keturis mėnesius, dalį šių sudėtingų darbų teko atlikti ir žiemą“, – pasakoja įmonės vadovas. Specialistų komanda nuolat buvo pasiruošusi patiems įvairiausiems netikėtumams: kad šis darbas būtų atliktas, teko pasitelkti itin galingų siurblių, kitų įrenginių.

Specialistai puikiai žinojo, kad būtina itin kruopščiai viską numatyti, nes nesėkmės atveju visas sostinės centras būtų užpiltas nuotekomis. Situacija būtų panaši į tą, kai trūko slėginis nuotekų vamzdis Upės gatvėje.

Dalyvaujant Vilniaus Vakarinio aplinkkelio statyboje, „Požeminėms linijoms“ teko kloti lietaus nuotekų kolektorių 10 m gylyje. Tuomet įmonė panaudojo mikrotuneliavimą. Šis metodas taikomas didelio diametro vamzdynams įrengti, o gruntas atkasamas minimaliai.

„Lietaus nuotekų kolektoriaus statyba yra vienas iš didžiausių mikrotuneliavimo būdu Lietuvoje apskritai kada nors vykdytų darbų. Iššūkis mūsų įmonei buvo tai, kad šia technologija keitėme net apie 0,5 km vamzdyną, kai kolektoriaus diametras – net 1,5 metro, o juk darbai vyko 10-ties metrų gylyje“, – prisiminė G. Račkauskas. Visas procesas buvo kompiuterizuotas, jį prižiūrėjo kvalifikuoti specialistai.

Sumanūs darbuotojai – įmonės atrama

„Dabartinėje rinkoje labai svarbus kryptingas tobulėjimas ir laiku priimti tikslingi sprendimai, kuria kryptimi sukti. Tai duoda laukiamų rezultatų. Tačiau reikia ne tik išmaniosios kompiuterinės įrangos, bet ir žmonių, kurie galėtų ir norėtų ja dirbti“, – įsitikinęs G. Račkauskas.

Šiuo metu įmonėje darbuojasi 115 darbuotojų, kurių amžius – 25–60. Be administracijos personalo, vien specialistų, kurie valdo modernią technologinę įrangą, yra daugiau nei 30 žmonių. Darbuotojai turi mokėti elgtis su moderniomis gręžimo mašinomis, dirbti taikant išmaniąsias technologijas. Įmonė vienintelė Lietuvoje turi ir du specialius robotus, kurie išskirtiniais atvejais, prireikus pašalinti kliūtis, gali įvažiuoti į vamzdyno vidų, per kamerą „mato“, ką reikia išpjauti ar pašalinti, taip pat gali prijungti nuotekų atvadus iš pastatų į magistralinius vamzdžius, jungimo vietoje nestatant šulinių.

Kalbėdamas apie šių dienų darbo rinkos tendencijas, G. Račkauskas pabrėžė, kad darbuotojai turi žinoti įmonės tikslus bei strategiją, o siekis juos įgyvendinti turėtų būti bendras tiek vadovybės, tiek darbuotojų siekis. „Kuo darbuotojas kvalifikuotesnis, tuo geriau – jis pats gali spręsti darbines problemas pagal savo kompetenciją. Tokie žmonės darbo rinkoje labai vertinami“, – neabejodamas sakė „Požeminių linijų“ vadovas G. Račkauskas.

Narystė LSA – bendrovės veiklos įvertinimas

Įmonė yra Lietuvos betranšėjų technologijų asociacijos bei Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) narė, todėl kasmet rugsėjį minima Statybininkų diena yra svarbi ir UAB „Požeminės linijos“ žmonėms.

Kalbėdamas apie pranašumus, kuriuos teikia narystė LSA, įmonės „Požeminės linijos“ direktorius Gediminas Račkauskas kaip vieną iš pagrindinių dalykų paminėjo dalykinę reputaciją.

„Mūsų įmonė specializuojasi vandentiekio, nuotekų tinklų tiesimo ir atnaujinimo srityje. Itin daug tenka dirbti su Europos Sąjungos struktūrinių fondų remiamais projektais. Įmonės, kurioms suteikiama galimybė jungtis į LSA, turi atitikti tam tikrus kriterijus, juk į Asociaciją nepriima bet ko ir narystė joje yra tam tikras veiklos įvertinimas“, – sako pašnekovas.

 Bendrovės „Požeminės linijos“ nuotr. 

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Infrastruktūra

nuotrauka
2020-01-23 09:05
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) gavo informaciją iš rangovo, kad Kaune, kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda jau pradėta tilto per Nerį statyba. Kadangi statomas tiltas patenka į Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritoriją, čia vykdom...
nuotrauka
2020-01-22 07:47
Sėkmingai įgyvendinusi Europos Sąjungai strategiškai svarbų „Balticconnector“ projektą, kuris jungia Baltijos ir Suomijos dujų rinkas, bendrovė „Alvora“ kartu su jungtinės veiklos partnere UAB „Šiaulių dujotiekio statyba“ pradėjo GIPL projekto veiklas. Tai Lenkijos ir Lietuvos dujotiekių jungtis, ku...
nuotrauka
2020-01-20 11:38
Greta senamiesčio, tarp istorinių Užupio ir Paupio priemiesčių, esanti teritorija turi naują urbanistinę jungtį – pėsčiųjų tiltą per Vilnią.
nuotrauka
2020-01-20 11:19
Vaizdingą Nemuno ir Nevėžio santaką Raudondvario plento gale pėstieji ir dviratininkai netrukus galės pasiekti dar patogiau. Ties Žemaisiais Kaniūkais savavališkus pylimus abipus kelio sulyginus su žeme, jų vietoje bus įrengti platūs šaligatviai. Kitas klausimas – sklandus automobilių judėjimas. Sie...
nuotrauka
2020-01-16 16:54
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Vyriausiojo miesto architekto skyrius pradeda visuomenės informavimą apie parengtus Ozo, Ukmergės ir Siesikų gatvių Vilniaus mieste rekonstravimo projekto projektinius pasiūlymus.
nuotrauka
2020-01-15 09:08
Dujų perdavimo sistemos operatoriui „Amber Grid“ pradėjus dujotiekių jungties su Lenkija statybą, priimti pirmieji į Lietuvą atgabenti vamzdžiai. Kryptingai siekiama, kad dujos jais pradėtų tekėti projekte numatytu laiku – 2021-ųjų pabaigoje.
nuotrauka
2020-01-13 12:41
Bendrovei „Grinda“ vykdant T. Narbuto-Upės g. paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukciją, daugiausia dėmesio iki šiol buvo skiriama T. Narbuto gatvės atkarpai. Suprantama – tai yra viena svarbiausių Vilniaus miesto transporto arterijų, liūčių metu kentėjusi nuo užtvindymo. Vis dėlto čia vykdoma pavirš...
nuotrauka
2020-01-13 11:17
Vilniaus miesto savivaldybė sostinės gatvėms projektuoti konkurso būdu atsirinko aštuonias įmones, kurios šią paslaugą teiks kaip ir savivaldybės įmonė „Vilniaus planas“.
nuotrauka
2020-01-10 13:34
Transporto kompetencijų agentūra nuo šiol kelių ir tiltų kokybės tyrimus atliks dar tiksliau. Įsigyta pati moderniausia tyrimų technika – kelių georadaras, kontroliuojamasis išilginio slydimo įtaisas bei tiltų monitoringo sistema. Naujoji technika padidins darbo našumą ir tyrimų tikslumą.
nuotrauka
2020-01-09 16:20
Šiemet bus rekonstruotas per Alką nutiestas tiltas, esantis valstybinės reikšmės rajoniniame kelyje Nr. 4206 Sakūčiai–Žemaitkiemis 5,52 km (Šilutės r.).
nuotrauka
2020-01-09 13:19
„Įvertini savo įmonės patirtį ir žengi vieną žingsnį į priekį. Tiek, kiek įmonė turi realaus potencialo, – sako bendrovės „Požeminiai darbai“ generalinis direktorius Raimondas Baikštys, akcentuodamas, kad tik toks gerai apgalvotas ir įvertintas žingsnis skatina tobulėjimą ir duoda galimybę siekti na...
nuotrauka
2020-01-02 12:10
Įsigaliojus gruodžio pabaigoje pasirašytai rangos darbų sutarčiai, Lietuvos gamtinių dujų perdavimo sistemos operatorius „Amber Grid“ pradeda parengiamuosius dujotiekio jungties su Lenkija GIPL statybos darbus. Jau organizuojamas pagamintų vamzdžių iš Lenkijos pristatymas.
nuotrauka
2019-12-31 14:19
Siekdama gerinti investicinę aplinką, Panevėžio miesto savivaldybė įgyvendina J. Janonio g. sujungimo su tarptautine magistrale „Via Baltica“ projektą.
nuotrauka
2019-12-30 15:36
„Lietuvos geležinkeliai" baigė svarbaus Rengės ruožo atstatymo darbus. Mažeikius Lietuvoje ir Rengę Latvijoje jungiančiame geležinkelio ruože jau važiavo pirmasis bandomasis traukinys. Atstatymo darbai 19 km ilgio geležinkelyje kainavo 9,4 mln. eurų.
nuotrauka
2019-12-30 09:00
Pasirašyta „Rail Baltica" geležinkelio linijos Kaunas–Vilnius susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano parengimo ir poveikio aplinkai vertinimo paslaugų sutartis. Šį svarbų ypatingos valstybinės svarbos projekto „Rail Baltica" darbų etapą, parašais patvirtino projekto įgyve...
nuotrauka
2019-12-30 08:49
Energetikos ministerija praneša, kad skiriamas Europos Sąjungos struktūrinės paramos finansavimas visiems rezerviniame sąraše esantiems šilumos tiekimo tinklų modernizavimo projektams.
nuotrauka
2019-12-27 09:51
Antrojo kelio statyboms ruože Livintai–Gaižiūnai Susisiekimo ministerija skyrė 26,79 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) finansavimą. Įgyvendinus projektą bus užtikrintas greitesnis ir saugesnis traukinių eismas, saugi sankirta su automobilių keliu, taupomas keleivių ir krovinių vežimo laikas.
nuotrauka
2019-12-23 13:27
Baigta statyti 10/110 kV transformatorinė elektros pastotė „Biruliškių TP“, per kurią bus perduodama kitų metų pirmąjį pusmetį komercinę veiklą pradėsiančios vykdyti Kauno kogeneracinės jėgainės, pagaminta elektros energija. Elektros pastotės statybas finansavo Kauno kogeneracinė jėgainė, o darbus a...
nuotrauka
2019-12-23 08:57
„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių infrastruktūros“ generalinis direktorius Karolis Sankovski ir ispanų „Elecnor S.A.“ geležinkelių valdybos direktorius Julen Gardeazabal Eguia pasirašė sutartį dėl Vilnius-Klaipėda geležinkelio ruožo elektrifikavi...
nuotrauka
2019-12-16 12:45
Pasvalio rajone AB „Amber Grid“ rekonstruojant dujotiekį, atlikti pirmieji tiesiogiai su europinės vėžės geležinkelio linija „Rail Baltica“ tarp Kauno ir Lietuvos-Latvijos sienos susiję statybos darbai.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra