2019 spalio 23 d. trečiadienis, 20:43
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

„Rail Baltica“ globalus projektas įgyvendino svarbiausius 2018 m. tikslus

2019-01-23 14:06
2018 m. „Rail Baltica“ globalus projektas pasiekė svarbiausius strateginius, techninius bei finansinius tikslus, todėl tikslas veiklą pradėti 2026 m. liko nepakitęs.
nuotrauka
„Rail Baltica“ kasmetinė spaudos konferencija Taline. RB RAIL AS nuotr.


Minimos įmonės
RB Rail AS,
Strateginiai pasiekimai

2018 m. spalį Europos Komisija priėmė įgyvendinantį tarptautinio „Rail Baltica“ projekto Šiaurės-Baltijos jūrų TEN-T koridoriuje sprendimą, taip sustiprindama Europos Komisijos ir ES šalių narių įsipareigojimą įgyvendinti šį projektą laiku. Taip pat buvo pradėtas intensyvesnis bendradarbiavimas su Lenkija ir Suomija – Baltijos šalių susisiekimo ministerijos pakvietė Suomiją tapti bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail AS“ akcininke, o Lenkija paskelbė apie savo studijas ir planus potencialiai padidinti geležinkelių eismo greitį nuo Lietuvos-Lenkijos valstybių sienos iki Elko tiek, kad jis atitiktų „Rail Baltica“ globalaus projekto techninius parametrus. Galiausiai, „Rail Baltica“ globalus projektas buvo įrauktas į ES karinio mobilumo paketą.

Kelios ypač svarbios studijos. – „Rail Baltica“ veiklos plano, infrastruktūros valdymo modelio ir verslo plano – buvo atliktos 2018 m. Veiklos planas leidžia optimaliai planuoti infrastruktūrą ir teikti tarptautines keleivių ir krovinių pervežimo paslaugas, įvertinus tvarumą ir ilgalaikę perspektyvą iki 2056 m. Be to, šis planas įvertino pirminius regioninių maršrutų keleivių srautus, todėl Baltijos šalių Vyriausybės turės išsamų regionų vystymo planavimui. Infrastruktūros valdymo studija, kurią atliko tarptautinė konsultacijų įmonė „Atkins“, pateikė nepriklausomą ir faktais paremtą ekonomiškiausią „Rail Baltica“ infrastruktūros valdymo modelį.

Techniniai pasiekimai

2018 m. buvo patvirtintos bendros „Rail Baltica“ projektavimo gairės, kurios nustatė standartinius geležinkelio linijos techninius parametrus, taip užtikrindamos techninį suderinamumą tarp trijų Baltijos šalių ir Europos geležinkelių tinklo. Taip pat buvo pradėti 7 iš 11 (arba 57% viso ilgio) pagrindinės vėžės detaliųjų techninių projektų pirkimai.

Estijoje vykdomas detaliojo techninio projekto pirkimas ruožui nuo Latvijos-Estijos valstybių sienos iki Talino. Latvijoje vykdomi dviejų iš keturių ruožų projektavimo pirkimai – maždaug 120 km. ilgio ruožas aplink Rygą. Lietuvoje taip pat vykdomi dviejų iš keturių ruožų pirkimai – maždaug 120 km. ruožui nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos valstybių sienos. Džiaugiamės, kad šiuose pirkimuose dalyvauja patyrusios Europos ir Baltijos šalių įmonės – iš viso sulaukėme 53 pasiūlymų.

Per praėjusius metus buvo suburtos šešios „Rail Baltica“ darbo grupės techniniams, veiklos, verslo, finansiniams ir komunikacijos reikalams. Šis procesas leidžia dalintis žiniomis ir glaudžiau planuoti veiklą visoms projekte dalyvaujančioms šalims.

Finansiniai pasiekimai

„Rail Baltica“ globalus projektas užsitikrinto trečiąją CEF dotaciją. Projektui įgyvendinimui iki 2023 m. skirta 824 mln. EUR., iš kurių 85% skiria ES, o 15% - Baltijos šalys.

„RB Rail AS“ 2018 m. paskelbė 31 pirkimą, kurių vertė siekė 43 mln. EUR. Praėjusiais metais buvo pasirašytos 26 sutartys, kurių vertė – 1,83 mln. EUR. Vietos tiekėjų laimėti konkursai sudarė 53% šios sumos.

Pirkimų procesas buvo vykdomas efektyviai – iš visų 2018 m. paskelbtų konkursų, tik vienas buvo apskųstas (preliminari vertė – 285 000 EUR), vienas buvo atšauktas (preliminari vertė – 42 000 EUR) ir vienas įvykdytas iš naujo (preliminari vertė – 150 000 EUR).

Bendra įmonė nuolatos stengiasi tobulinti pirkimo procedūras tam, kad pasinaudotų geriausia praktika ir užtikrintų skaidrumą.

2019 m. planai

Šiemet pagrindinis „RB Rail“ ir įgyvendinančių institucijų tikslas bus laiku parengti detaliuosius techninius projektus. Tai sąlyga projekto brandos stiprinimui ir paraiškai kitam finansavimo etapui, kuris bus skirtas iki 2021 m. pradėti statybos darbus.

2019 m. bus vykdomos kelios svarbios studijos, kurios padės priimti sprendimus susijusius su energijos tiekimu, geležinkelio priežiūros įrenginiais, valdymu ir signalizacija, saugumu. Taip pat ieškosime būtų kaip išnaudoti pilną „Rail Baltica“ komercinį potencialą pasitelkiant sinergiją tarp 1435 mm. ir 1520 mm. vėžių. 2019 m., siekiant pagreitinti efektyvų projekto įgyvendinimą, bus priimti sprendimai dėl statybinių medžiagų pirkimo sistemos ir statybų logistikos.

Preliminarus 2019 m. pirkimų sąrašas.

2019 m. „RB Rail AS“ sieks stiprinti bendradarbiavimą su Lenkija ir Suomija, užtikrinti tvarų globalaus projekto finansavimą po 2023 m. ir sudaryti sąlygas vietos infrastruktūros plėtrai.

Estija


„Rail Baltica“ plėtra Estijoje 2018 m. vyko sklandžiai, buvo pabaigtas erdvinis planavimas ir patvirtintas maršrutas. Pernai taip pat baigtas preliminaraus planavimo etapas, kuris, prieš pradedant detalųjį projektavimą, leido nustatyti preliminarius projektavimo sprendimus ir kaštus.

2019 m. prasidės pirmieji pagrindinės „Rail Baltica“ vėžės statybos darbai – bus statomas kelių transporto aplinkkelis Taline. Taip pat bus pradėti projektuoti Ilemistės bei Parnu keleivių ir Mugos krovinių terminalai.

Latvija


Nacionalinė įgyvendinanti institucija SIA „Eiropas Dzelzceļa līnijas” 2018 m. pasirašė pirmąją, „Rail Baltica“ stoties Rygos oro uoste ir 4 km. ilgio ruožo, geležinkelio projektavimo sutartį. Jau patvirtinti stoties Rygos oro uoste eskizai, o šių metų sausio 19 d. išduotas ir statybos leidimas. Tai leis užbaigti projektavimo etapą ir pradėti statybos darbų pirkimą.

Siekiant nutiesti „Rail Baltica“ liniją Rygos centre, planuojama pradėti projektavimo darbus ruožui nuo Lačplešos iki Jelgavos gatvių, įskaitant „Rail Baltica“ liniją, susijusios 1520 mm. infrastruktūros rekonstrukciją, estakados statybą, pylimų panaikinimą ir naujo tilto per Dauguvą statybą. Jau vertinami Rygos centrinės stoties pirkimo pasiūlymai. Pagrindinė projektuotojų užduotis bus ne tik užtikinti efektyviausią ir tvariausią techninį sprendimą, bet ir glaudžiai bendradarbiauti su Rygos miesto savivaldybe, ekspertais ir kitais infrastruktūros savininkais tam, kad statybų metu būtų užtikrintas nenutrūkstamas gyventojų ir transporto susiekimas bei saugumas.

2018 m. visame Latvijoje numatytame „Rail Baltica“ ruože taip pat vyko išsamūs kultūriniai ir istoriniai tyrinėjimai. Buvo nustatyta, kad vėžė nekelia jokio pavojaus kultūriniam ir istoriniam paveldui. Archeologų, geodezininkų ir istorikų komandos nustatė 126 potencialiai svarbius kultūrinius ir istorinius objektus. Mėginiai buvo paimti net 5500 vietų, povandeniniai tyrimai atlikti penkiose upėse, o istoriniai objektai buvo išmatuoti ir nuskanuoti 3D formatu.

Lietuva

2018 m. tarp partnerių ir ES institucijų buvo pasiektas susitarimas dvigubą vėžę Kauno mazge plėtoti etapais. Kauno mazgas veiklos plane įvardintas kaip viena svarbiausių „Rail Baltica“ jungčių tarp 1435 mm. ir 1520 mm. geležinkelio tinklų.

Pernai baigta ruožo nuo Kauno iki Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos atnaujinimo galimybių studija, kuri nustatė, kad dalis vėžės turi būti patobulinta tam, kad atitiktų „Rail Baltica“ projektavimo gairėse įvardintus parametrus. Tam Lietuvos Vyriausybė pradėjo teritorijų planavimo procedūras.

2019 m. parengtas ambicingas planas – bus vykdoma pirmoji Kauno mazgo statybos fazė, projektuojamas ruožas nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos valstybių sienos, planuojamos teritorijos ruožams nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos ir nuo Kauno iki Vilniaus.

Šiuo metu vykdomos įvairios veiklos (teritorijų planavimas, žemės paėmimas, techninis projektavimas, statybos) visoje „Rail Baltica“ linijoje Lietuvoje.

RB RAIL AS

RB RAIL AS yra bendra Estijos Respublikos, Latvijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos įmonė, įsteigta įgyvendinti Rail Baltica projektą – pirmąjį tokio pobūdžio infrastruktūros projektą Baltijos regione.

RB RAIL AS yra projekto „Rail Baltica“ centrinis koordinatorius. Įgyvendinant projektą numatyta nutiesti greitojo geležinkelio liniją ir sukurti infrastruktūrą nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. „Rail Baltica“ bus elektrifikuota vieša geležinkelio linija – ekologiška ir moderni transporto sistema. 
Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Infrastruktūra

nuotrauka
2019-10-21 16:02
Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje „Megos“ sankryžoje ties Kaunu – netrukus pagerės. Dar šiais metais čia planuojama leisti eismą tiek pagrindiniu, tiek jungiamaisiais keliais.
nuotrauka
2019-10-21 13:51
Už „Rail Baltica“ projektą atsakinga „RB Rail AS“ pasirašė sutartį su pasaulyje lyderiaujančia programinės įrangos sprendimų tiekėja „Bentley Systems International Ltd.“, kuri rūpinsis statinio informacinio valdymo (SIV) sistemos Vieningos Duomenų Aplinkos (VDA) vystymu, pritaikymu ir palaikymu. Sut...
nuotrauka
2019-10-11 14:46
Viena labiausiai apkrautų Lietuvos valstybinės reikšmės transporto arterijų – magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas nuo 10,000 iki 95,000 km pradėtas rekonstruoti pagal automagistralėms keliamus reikalavimus. Po rekonstrukcijos minėtu ruožu bus galima važiuoti 130 km/h greičiu vasarą...
nuotrauka
2019-09-30 10:37
Rugsėjo pabaigoje baigti paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcijos darbai pagal vieną stambiausią rangos sutartį, kurią UAB „Šiaulių vandenys“ su rangovu – jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikiančia ūkio subjektų grupe „Per Aarsleff A/S“ (pagrindinis partneris) ir UAB „Požeminės linijos“ – pasi...
nuotrauka
2019-09-25 12:26
Jau galima aplankyti, išbandyti ir įvertinti Linkmenų gatvėje Vilniuje įrengtą eksperimentinį pėsčiųjų taką. Tai pirma vieta, kur praktiškai pritaikyta Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių tyrimo instituto mokslininkų inovacija – betono moduliai.
nuotrauka
2019-09-19 10:31
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „M.M.M. projektai“ pabaigė beveik 2 mln. eurų vertės Vilniaus Geležinio Vilko gatvės atkarpos rekonstrukciją. Šia investicija į infrastruktūrą siekiama pagerinti bendrovės plėtojamo biurų komplekso „S7“ poveikį aplinkai – rekonstrukcija padidins Geležinio Vilko i...
nuotrauka
2019-09-16 10:05
Įsibėgėjant „Rail Baltica“ projektui, Kauno pašonėje esančiame Palemone ryškėja naujų automobiliams ir pėstiesiems skirtų tunelių kontūrai. Spūsčių mažinimui ir saugumui skirti požeminiai tuneliai – tik maža dalis naudos, kurią kitąmet pajus kauniečiai.
nuotrauka
2019-08-30 11:03
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) pasirašė sutartį su UAB „Tilsta“ dėl viaduko, dar kitaip vadinamo „Nausodės viaduku“, virš kelio Panevėžys–Šiauliai, rekonstravimo. Pagal sutartį bus keičiamos viaduko perdangos (sijos), atnaujintos statinio dangos ...
nuotrauka
2019-08-12 14:36
Sostinė šiuo metu įgyvendina ambicingą paviršinių nuotekų sistemų tvarkymo projektą, kurio metu bus rekonstruotas T. Narbuto-Saltoniškių gatvių paviršinių nuotekų kolektorius. T. Narbuto gatvė yra svarbi transporto arterija, su centrine miesto dalimi jungianti kelis rajonus. Naujojo kolektoriaus tra...
nuotrauka
2019-08-09 15:04
Kaune iškils naujas tiltas per Nerį, kuris bus kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda dalis, taip pat bus pastatytas naujas viadukas per Jonavos gatvę, dešinėje magistralinio kelio pusėje bus įrengtas jungiamasis kelias.
nuotrauka
2019-08-01 10:05
Praūžusi audra užliejo purvu Kauno gatves, per kaitrą nudžiūvo mažo miestelio liepos. Apie tai buvo plačiai rašyta žiniasklaidoje, išsakyta daug nuomonių komentaruose, ieškota kaltų. Tokių dviejų skirtingų reiškinių problemos šaknys yra ten pat – neteisingai parinktos naudojamos miestuose dangos. Di...
nuotrauka
2019-07-16 16:12
Kauno pašonėje, greta prekybos centro „Mega“ įsibėgėja vieno didžiausių šalies transporto mazgų rekonstrukcija. Per beveik tris mėnesius atlikta jau trečdalis grandiozinio, daugiau nei 17 mln. eurų vertės projekto darbų. Šio etapo metu naujai įrengtos eismo juostos atskirs vietinio susisiekimo ir tr...
nuotrauka
2019-07-03 11:11
Jau šią savaitę pradedama ilgai laukta rekonstrukcija, patogiai ir saugiai sujungsianti Kauno Laisvosios ekonominės zonos (LEZ) teritoriją su itin judria eismo arterija – valstybinės reikšmės magistraliniu keliu A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis: iki kitų metų gegužės čia bus įrengta skirtingų lygių sankr...
nuotrauka
2019-06-05 09:52
Baigtas beveik 1,5 km ilgio kapitalinis Olandų gatvės remontas. Per porą mėnesių sutvarkyta beveik 400 metrų ilgio Olandų gatvės atkarpa tarp Filaretų ir Polocko gatvių – pakeisti kelio bortai, suremontuoti šaligatviai, įrengtas naujas LED apšvietimas, pakeisti lietaus vandens surinkimo šuliniai ir ...
nuotrauka
2019-05-16 11:08
Kauno geležinkelio mazgo atkarpoje Kaunas-Palemonas baigti parengiamieji ir pradedami pagrindiniai „Rail Baltica“ europinio geležinkelio tiesimo darbai, kurie yra svarbiausi ir sudėtingiausi šiame tarpvalstybiniame projekte.
nuotrauka
2019-04-10 13:58
Kitąmet sostinės Iešmininkų gatvėje bus pastatyta pirmoji požeminė pėsčiųjų perėja po geležinkeliu – šiandien miesto Taryba pritarė tokio tunelio projektui. Planuojama, kad statybos darbai prasidės dar šiais metais. Tai bus pirmasis pėsčiųjų tunelis po geležinkeliu sostinėje.
nuotrauka
2019-03-07 09:44
AB „Kauno tiltai“ praėjusią savaitę pasirašė sutartį dėl Rygoje esančio viaduko rekonstrukcijos. Vienerius metus truksiančių darbų bendra vertė siekia 8,9 mln. eurų, o didžiausias laukiantis iššūkis – eismo organizavimas rekonstrukcijos metu.
nuotrauka
2019-01-30 11:16
Siekiant iš esmės pagerinti Lietuvos kelių kokybę ir priežiūrą, kelių būklei tirti pasitelkiamos naujausios technologijos. Jau šį pavasarį į šalies kelius išriedės mobili kelių būklės tyrimo laboratorija, kuri pradės skenuoti visą asfaltuotų valstybinės reikšmės kelių tinklą. Tai naujos kartos įrang...
nuotrauka
2019-01-30 10:00
Septynis konkurentus nurungę AB „Kauno tiltai“ laimėjo daugiau nei 200 mln. Švedijos kronų (apie 19,6 mln. eurų) vertės konkursą ir netoli Stokholmo priemiesčio Vedesto statys keturių eismo juostų viaduką. Tai yra didžiausias lietuvių įmonės laimėtas konkursas Švedijoje ir pirmas tokios vertės proje...
nuotrauka
2019-01-21 07:35
Renovuojant ir įrengiant koncertų ar teatrų sales, vienas iš svarbiausių parametrų yra garsas, akustika. Paradoksalu, bet net ir viena netinkamai parinkta ar įrengta vėdinimo, šildymo sistemos detalė gali niekais paversti patį tobuliausią projektą. Kad toks mažas akmuo neišverstų didelio vežimo, atn...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra