„Rail Baltica“ ruožas Rokai-Palemonas. Visi pasiūlymai atmesti, bus skelbiamas naujas rangos darbų konkursas
„Lietuvos geležinkeliai“ informavo, kad dėl per didelių pasiūlytų konkursinių kainų, vadovaujantis teisės aktais bei paskelbtų derybų bendrosiomis sąlygomis, visų tiekėjų pasiūlymai buvo atmesti, o pirkimo procedūros paskelbtos baigtomis.
Bendrovė taip pat informavo, kad bus skelbiamas naujas „Rail Baltica“ ruožo Rokai-Palemonas rangos darbų konkursas.
Pasak bendrovės „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ generalinio direktoriaus Karolio Sankovski, cituojamo pranešime, „Rail Baltica“ geležinkelio veiklos plane nustatyta, kad Kauno mazgas bus intensyviausia dalis visoje „Rail Baltica“ geležinkelio linijoje, todėl prieš skelbiant rangos darbus ruože Rokai-Palemonas iš naujo, ketinama suplanuoti ir statyti ne vienkelį, o dvikelį europinio standarto geležinkelį.
„Rail Baltica“ geležinkelio veiklos planas, parengtas Vokietijos bendrovės „ETC Gauff Mobility GmbH“ kartu su konsorciumo partneriais „COWI A/S“ (Danija) ir „Institut für Bahntechnik GmbH“ (Vokietija), atspindi modernų, integruotą metodą, kuomet rinkos ir keleivių poreikiai bei plėtros galimybės buvo pasirinkti kaip pagrindiniai kriterijai planuojant greitųjų ir kitų traukinių eismo tvarkaraštį.
Pagal Europos Komisijos patvirtintą pirminį planą ruože Rokai-Palemonas pirmuoju statybų etapu iki 2026 metų turėjo būti rekonstruota esama plačioji vėžė, o šalia tiesiama nauja europinė. Kitu etapu, suintensyvėjus traukinių eismui, po 2026 metų ruože Rokai-Palemonas buvo numatyta nutiesti antrąjį europinį kelią.
„Prieš iš naujo paskelbiant ruožo Rokai-Palemonas rangos darbų pirkimą bus įvertinti geriausi galimi, šįmet planuojamame pradėti rengti Kauno mazgo specialiojo plano sprendiniai. Siekiant sklandžiai valdyti intensyvų prekinį, tarptautinį, o ypač pagal RB Rail AS parengtą „Rail Baltica“ geležinkelio veiklos planą prognozuojamą regioninį keleivinį traukinių eismą, ketinama įvertinti antrųjų kelių poreikį ir kitose Kauno mazgo ruožuose“, – sako K. Sankovski.
Pasak jo, naujas konkursas rangos darbams ruože Rokai-Palemonas įtakos bendram „Rail Baltica“ darbų grafikui neturės. Europinės vėžės liniją kaip ir suplanuota ketinama baigti tiesti 2025 metais, o 2026-aisiais ją testuoti.
„Idėjai abu kelius tiesti iškart, išskyrus Kauno Hidroelektrinės teritoriją, kurioje tiesiog nėra galimybės nutiesti du kelius, pritarė Europos Komisija bei partneriai Latvijoje ir Estijoje, tad jokių kliūčių numatytiems pokyčiams nenusimato“, – sako K. Sankovski.
Geležinkelio „Rail Baltica“ ruožas Rokai-Palemonas yra viena iš sudėtinių Kauno geležinkelio mazgo dalių. Kauno geležinkelio mazgas suskirstytas į keturis ruožus: Jiesia-Kaunas, Jiesia-Rokai, Kaunas-Palemonas ir Rokai-Palemonas.
Ruožas Jiesia-Kaunas baigtas rekonstruoti 2015 metų rugpjūtį, Jiesia-Rokai ruožas – 2018 metų spalį. Kauno geležinkelio mazgo ruože Kaunas – Palemonas pernai pertvarkyti esami geležinkelio keliai, pastatyti tuneliai automobiliams ir pėstiesiems, įrengta didžioji dalis geležinkelio žemės sankasos bei atraminių sienučių bei pastatyta kita reikalinga „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūra.
Šiais metais Kaunas – Palemonas ruože planuojama baigti visus likusius statybos darbus bei prie „Rail Baltica“ geležinkelio prijungti Kauno intermodalinį terminalą.