2019 spalio 19 d. šeštadienis, 20:56
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Šiauliuose rekonstruota 12,38 km paviršinių nuotekų tinklų

2019-09-30 10:37
Rugsėjo pabaigoje baigti paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcijos darbai pagal vieną stambiausią rangos sutartį, kurią UAB „Šiaulių vandenys“ su rangovu – jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikiančia ūkio subjektų grupe „Per Aarsleff A/S“ (pagrindinis partneris) ir UAB „Požeminės linijos“ – pasirašė 2017 m. balandžio 11 d. Pagal šią sutartį per du metus Šiauliuose buvo rekonstruota 10,22 km labiausiai susidėvėjusių paviršinių nuotekų vamzdynų, sumontuota 454 vnt. naujų šulinių, įrengta paviršinių nuotekų valykla – naftos produktų skirtuvas.
nuotrauka
Atnaujinus paviršinių nuotekų tinklų infrastruktūrą Šiauliuose, sumažės gedimų tinkluose. UAB „Šiaulių vandenys“ nuotr.


Minimos įmonės
Šiaulių vandenys, UAB
Požeminės linijos, UAB
Per Aarsleff A/S,
Rangovas darbų atliko už 4,56 mln. Eur (be PVM). Darbai atlikti įgyvendinant projektą „Šiaulių miesto paviršinių nuotekų tvarkymo sistemos inventorizavimas, paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros rekonstravimas ir plėtra“. Kiek anksčiau, šių metų vasario mėnesį, taip pat buvo užbaigti to paties projekto darbai pagal antrąją, mažesnės apimties rangos sutartį, pasirašytą 2017 m. rugsėjo 12 d. su rangovu „Per Aarsleff A/S“. Pagal šią sutartį buvo rekonstruota 2,16 km vamzdyno už 360 tūkst. eurų (be PVM), rašoma UAB „Šiaulių vandenys“ pranešime.

Darbai vyko 18-oje miesto gatvių

Pasak pranešime cituojamo „Per Aarsleff A/S“ statybos vadovo Pauliaus Mikalauskio, dėl didelės darbų apimties projektas buvo suskirstytas į etapus ir tai palengvino bei paspartino darbų organizavimą. Tinklai buvo projektuojami dalimis, taip pat dalimis gauti statybos leidimai bei priduoti darbai.

Šio projekto metu paviršinių nuotekų vamzdynai buvo rekonstruojami Vytauto, Ežero, Vilniaus, Tilžės, Aušros al., Draugystės pr., Rūdės, Lydos, Žemaitės, P. Cvirkos, S. Daukanto, Pramonės, Statybininkų, J. Basanavičiaus, Radviliškio, M. K. Čiurlionio, V. Bielskio, A. Mickevičiaus gatvių atkarpose – pagal abi rangos sutartis iš viso 12,38 km.

Vamzdynai rekonstruoti vietoje polimerizuojamais vamzdžiais

Pasak P. Mikalauskio, vamzdynai rekonstruoti keliais metodais, o metodo pasirinkimą lėmė vamzdynų būklė ir jų skersmuo.

„Prieš rekonstrukcijos darbus išvalėme senąjį vamzdyną ir su TV diagnostika įvertinome jo būklę. Patikros metu nustatyta, kad vamzdynai labai prasti – įtrūkę, skilę, susėdę ir užsinešę smėliu bei akmenimis. Sąnašomis užpildytus vamzdžius reikėjo praplauti net po kelis kartus, o susėdusius teko atkasti ir tvarkingai sujungti, kad būtų galima rekonstruoti“, – cituojamas P. Mikalauskis.

Rekonstruojant tinklus, buvo siekiama minimaliai sumažinti senųjų vamzdžių skersmenį, kad išliktų tinklų pralaidumas, ir tuo pačiu atstatyti jų mechaninį atsparumą. Dėl šių priežasčių didžioji dalis vamzdynų buvo rekonstruojami betranšėjiniu metodu, taikant vamzdynų atstatymo technologiją vietoje polimerizuojamais vamzdžiais.

„Šiuo metodu atnaujinome apie 9 km (74 proc.) skirtingo skersmens vamzdynų – nuo 200 iki 1050 mm. Specialios technikos pagalba į esamą seną išvalytą vamzdyną buvo įtraukiama sintetinio pluošto „rankovė“, išmirkyta dervose, kuriose polimerizacija vyksta veikiant šilumai. Įtraukta medžiaga buvo užpildoma karštu vandeniu arba garais. Išsipūsdama „rankovė“ užpildo rekonstruojamo vamzdyno tarpus, įdubas ir įtrūkius. Nuo aukštos temperatūros medžiaga vamzdžio viduje sukietėja, tampa atspari deformacijoms bei gruntinio vandens poveikiui. Taip suformuotas naujas vamzdis patikimai tarnaus apie 50 metų“, – aiškino P. Mikalauskis.

Rangovo teigimu, su garų technologija buvo rekonstruojami mažesnio skersmens (200–500 mm) ir trumpesnės vamzdynų atkarpos (6 m iki 340 m). Tokiais atvejais rekonstrukcija užtrukdavo iki 7 val. Kur kas ilgiau darbai truko naudojant karšto vandens technologiją – 3–5 paras. Taikant šį metodą, buvo rekonstruojami didesnio skersmens vamzdynai (500–1050 mm) ir ilgesnės atkarpos.

Likusi dalis tinklų buvo rekonstruojami laisvo įtraukimo metodu, t. y. į senus vamzdžius įtraukiant naujus mažesnio skersmens plastikinius vamzdžius. Atviru būdu buvo rekonstruojami šoniniai pajungimai ir didelio skersmens vamzdžiai.

Darbams trukdė ir šaltis, ir karštis

Statybos vadovo teigimu, darbų metu nereikėjo kasinėti gatvių, užteko padaryti tik nedideles iškasas, todėl buvo mažiau trikdomas eismas. Rangovas dirbo visais sezonais, tačiau žiemą, kai temperatūra nukrisdavo žemiau 10º C šalčio, būdavo gana sudėtinga dirbti su įranga, nes taikomos vamzdynų atstatymo technologijos pagrindas yra vanduo. Per naktį vanduo užšaldavo, todėl tekdavo atšildyti įrenginius, pakeisti žarnas, kad procesas vyktų nepertraukiamai.

„Karšta vasara taip pat negerai, nes nuo šilumos dervose išmirkyta sintetinio pluošto medžiaga kietėja. Todėl darbų metu reikėjo apdengti vamzdžius nuo tiesioginių saulės spindulių. Palankiausia dirbti pavasarį ir rudenį, kai nelyja. Kadangi buvo rekonstruojami eksploatuojami vamzdžiai, jei lydavo, tekdavo perpumpuoti lietaus nuotekas“, – sakė P. Mikalauskis.

Įrengtas naftos produktų skirtuvas


Šio projekto metu Vilniaus gatvėje prie Prūdelio buvo įrengtas beveik 20 kub. metrų naftos produktų skirtuvas su smėlio ir purvo nusodintuvu. Įrenginys surenka paviršines nuotekas nuo beveik 21 ha ploto baseino ir išvalo į vandenį papuolusius smėlio, purvo ir naftos produktus. Išvalytas vanduo išleidžiamas į atvirus vandens telkinius.

Tinklai prižiūrimi modernia technika

Paviršinių nuotekų tinklų infrastruktūrą būtina reguliariai prižiūrėti ir valyti, nes tinklai nuolat užsineša smėliu, purvu, lapais ir kitomis šiukšlėmis. Vamzdynams valyti UAB „Šiaulių vandenys“ šio projekto lėšomis įsigijo modernią hidrodinaminę mašiną už 336,8 tūkst. (be PVM). Dabar su nauja įranga periodiškai valomi magistraliniai paviršinių nuotekų vamzdynai, nelaukiant kol jie užsineš ir sutrikdys tinkamą sistemos funkcionavimą. 2018 m. išvalyta beveik du kartus daugiau nei įprasta – 23,3 km paviršinių nuotekų tinklo, šiais metais – apie 15 km. Iš viso bendrovė eksploatuoja 262,1 km paviršinių nuotekų tinklų.

Projekto darbai tęsiasi

Šio projekto darbai dar tęsiasi, nes UAB „Šiaulių vandenys“ 2018 m. gavo 1,7 mln. Eur (be PVM) papildomą finansavimą. Pridėjus bendrovės ir Šiaulių miesto savivaldybės 15 proc. finansinį indėlį, bendra papildomų investicijų suma siekia daugiau kaip 2 mln. Eur. Už papildomai skirtas lėšas bus rekonstruota dar 5,86 km paviršinių nuotekų tinklų. Darbai vykdomi pagal dvi rangos sutartis su UAB „Statovita“ ir UAB „Požeminės linijos“. Darbus planuojama užbaigti kitų metų pradžioje.

Miesto aplinka bus saugesnė ir švaresnė

Atnaujinus paviršinių nuotekų tinklų infrastruktūrą Šiauliuose, sumažės gedimų tinkluose ir gatvių užtvindymo tikimybė, pagerės nuotekų tvarkymo paslaugos kokybė, o šiuolaikiškos technologijos padės užtikrinti tinkamą tinklų priežiūrą. Taip miesto aplinka bus saugesnė, švaresnė ir patrauklesnė gyventojams, o UAB „Šiaulių vandenys“ patirs mažiau sąnaudų tinklų eksploatacijai.

Viso projekto vertė – 7,46 mln. eurų (be PVM). Projektas finansuojamas Europos Sąjungos Sanglaudos fondo (85 proc.) ir UAB „Šiaulių vandenys“ bei Šiaulių miesto savivaldybės lėšomis (15 proc.), rašoma pranešime.
Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Infrastruktūra

nuotrauka
2019-10-11 14:46
Viena labiausiai apkrautų Lietuvos valstybinės reikšmės transporto arterijų – magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas nuo 10,000 iki 95,000 km pradėtas rekonstruoti pagal automagistralėms keliamus reikalavimus. Po rekonstrukcijos minėtu ruožu bus galima važiuoti 130 km/h greičiu vasarą...
nuotrauka
2019-09-25 12:26
Jau galima aplankyti, išbandyti ir įvertinti Linkmenų gatvėje Vilniuje įrengtą eksperimentinį pėsčiųjų taką. Tai pirma vieta, kur praktiškai pritaikyta Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių tyrimo instituto mokslininkų inovacija – betono moduliai.
nuotrauka
2019-09-19 10:31
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „M.M.M. projektai“ pabaigė beveik 2 mln. eurų vertės Vilniaus Geležinio Vilko gatvės atkarpos rekonstrukciją. Šia investicija į infrastruktūrą siekiama pagerinti bendrovės plėtojamo biurų komplekso „S7“ poveikį aplinkai – rekonstrukcija padidins Geležinio Vilko i...
nuotrauka
2019-09-16 10:05
Įsibėgėjant „Rail Baltica“ projektui, Kauno pašonėje esančiame Palemone ryškėja naujų automobiliams ir pėstiesiems skirtų tunelių kontūrai. Spūsčių mažinimui ir saugumui skirti požeminiai tuneliai – tik maža dalis naudos, kurią kitąmet pajus kauniečiai.
nuotrauka
2019-08-30 11:03
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) pasirašė sutartį su UAB „Tilsta“ dėl viaduko, dar kitaip vadinamo „Nausodės viaduku“, virš kelio Panevėžys–Šiauliai, rekonstravimo. Pagal sutartį bus keičiamos viaduko perdangos (sijos), atnaujintos statinio dangos ...
nuotrauka
2019-08-12 14:36
Sostinė šiuo metu įgyvendina ambicingą paviršinių nuotekų sistemų tvarkymo projektą, kurio metu bus rekonstruotas T. Narbuto-Saltoniškių gatvių paviršinių nuotekų kolektorius. T. Narbuto gatvė yra svarbi transporto arterija, su centrine miesto dalimi jungianti kelis rajonus. Naujojo kolektoriaus tra...
nuotrauka
2019-08-09 15:04
Kaune iškils naujas tiltas per Nerį, kuris bus kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda dalis, taip pat bus pastatytas naujas viadukas per Jonavos gatvę, dešinėje magistralinio kelio pusėje bus įrengtas jungiamasis kelias.
nuotrauka
2019-08-01 10:05
Praūžusi audra užliejo purvu Kauno gatves, per kaitrą nudžiūvo mažo miestelio liepos. Apie tai buvo plačiai rašyta žiniasklaidoje, išsakyta daug nuomonių komentaruose, ieškota kaltų. Tokių dviejų skirtingų reiškinių problemos šaknys yra ten pat – neteisingai parinktos naudojamos miestuose dangos. Di...
nuotrauka
2019-07-16 16:12
Kauno pašonėje, greta prekybos centro „Mega“ įsibėgėja vieno didžiausių šalies transporto mazgų rekonstrukcija. Per beveik tris mėnesius atlikta jau trečdalis grandiozinio, daugiau nei 17 mln. eurų vertės projekto darbų. Šio etapo metu naujai įrengtos eismo juostos atskirs vietinio susisiekimo ir tr...
nuotrauka
2019-07-03 11:11
Jau šią savaitę pradedama ilgai laukta rekonstrukcija, patogiai ir saugiai sujungsianti Kauno Laisvosios ekonominės zonos (LEZ) teritoriją su itin judria eismo arterija – valstybinės reikšmės magistraliniu keliu A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis: iki kitų metų gegužės čia bus įrengta skirtingų lygių sankr...
nuotrauka
2019-06-05 09:52
Baigtas beveik 1,5 km ilgio kapitalinis Olandų gatvės remontas. Per porą mėnesių sutvarkyta beveik 400 metrų ilgio Olandų gatvės atkarpa tarp Filaretų ir Polocko gatvių – pakeisti kelio bortai, suremontuoti šaligatviai, įrengtas naujas LED apšvietimas, pakeisti lietaus vandens surinkimo šuliniai ir ...
nuotrauka
2019-05-16 11:08
Kauno geležinkelio mazgo atkarpoje Kaunas-Palemonas baigti parengiamieji ir pradedami pagrindiniai „Rail Baltica“ europinio geležinkelio tiesimo darbai, kurie yra svarbiausi ir sudėtingiausi šiame tarpvalstybiniame projekte.
nuotrauka
2019-04-10 13:58
Kitąmet sostinės Iešmininkų gatvėje bus pastatyta pirmoji požeminė pėsčiųjų perėja po geležinkeliu – šiandien miesto Taryba pritarė tokio tunelio projektui. Planuojama, kad statybos darbai prasidės dar šiais metais. Tai bus pirmasis pėsčiųjų tunelis po geležinkeliu sostinėje.
nuotrauka
2019-03-07 09:44
AB „Kauno tiltai“ praėjusią savaitę pasirašė sutartį dėl Rygoje esančio viaduko rekonstrukcijos. Vienerius metus truksiančių darbų bendra vertė siekia 8,9 mln. eurų, o didžiausias laukiantis iššūkis – eismo organizavimas rekonstrukcijos metu.
nuotrauka
2019-01-30 11:16
Siekiant iš esmės pagerinti Lietuvos kelių kokybę ir priežiūrą, kelių būklei tirti pasitelkiamos naujausios technologijos. Jau šį pavasarį į šalies kelius išriedės mobili kelių būklės tyrimo laboratorija, kuri pradės skenuoti visą asfaltuotų valstybinės reikšmės kelių tinklą. Tai naujos kartos įrang...
nuotrauka
2019-01-30 10:00
Septynis konkurentus nurungę AB „Kauno tiltai“ laimėjo daugiau nei 200 mln. Švedijos kronų (apie 19,6 mln. eurų) vertės konkursą ir netoli Stokholmo priemiesčio Vedesto statys keturių eismo juostų viaduką. Tai yra didžiausias lietuvių įmonės laimėtas konkursas Švedijoje ir pirmas tokios vertės proje...
nuotrauka
2019-01-23 14:06
2018 m. „Rail Baltica“ globalus projektas pasiekė svarbiausius strateginius, techninius bei finansinius tikslus, todėl tikslas veiklą pradėti 2026 m. liko nepakitęs.
nuotrauka
2019-01-21 07:35
Renovuojant ir įrengiant koncertų ar teatrų sales, vienas iš svarbiausių parametrų yra garsas, akustika. Paradoksalu, bet net ir viena netinkamai parinkta ar įrengta vėdinimo, šildymo sistemos detalė gali niekais paversti patį tobuliausią projektą. Kad toks mažas akmuo neišverstų didelio vežimo, atn...
nuotrauka
2018-12-21 11:11,      papildyta 2019-01-03 00:00, papildyta nuotraukų galerija
2018-ųjų gale Kėdainiuose baigtas analogų Lietuvoje neturintis pėsčiųjų tiltas per Nevėžį. Iš medžio bei plieno konstrukcijų pastatytą tiltą, sujungusį senojo miesto žemaičių ir aukštaičių etnines žemes, suprojektavo architektas prof. Jurgis Rimvydas Palys su dukra Ieva Jurgita Palyte-Veilandiene.
nuotrauka
2018-12-13 11:11
Ateinančiais metais kelyje A14 Vilnius - Utena vyks naujas rekonstrukcijos etapas, kurio metu bus atnaujintas 4 km ilgio ruožas. Magistralė bus platinama nuo 2 iki 4 eismo juostų, planuojamos gausios eismo saugos inžinerinės priemonės. Dėl šių darbų atlikimo jau pasirašyta 19,9 mln. eurų vertės suta...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra

nuotrauka

Kristaliniai priedai betonui statybą daro pigesne ir greitesne, o unikalus sprendimas leidžia kontroliuoti įtrūkimus

Kaip padaryti daugiau mažesnėmis laiko ir lėšų sąnaudomis? Tai nuolatinis statybų iššūkis, kylantis ne tik statybininkams. Už hidroizoliavimą (sandarinimą) atsakingi rangovai taip pat ieško ...