2024 liepos 19 d. penktadienis, 6:16
Reklama  |  facebook

Ar Kėdainių tilto istorija išjudins apkerpėjusią sistemą, o gal visgi lauksime aukų?

2023-02-03 07:10
Kėdainių tilto, per kurį dar tą pačią dieną turėjo vykti pats šalies Prezidentas, griūtis – klasikinis pavyzdys, kas atsitinka, kai formalūs reikalavimai ir vykdomi tik formaliai. Plika akimi bet kuris kėdainietis galėjo pasakyti, kad remontas – būtinas čia ir dabar. Defektus pamatė, išvadą 2022-ųjų rugsėjį ir vos prieš griūtį pateikę Lietuvos automobilių kelių direkcijos ekspertai, davę kritinės būklės tilto projekto parengimui ir įgyvendinimui dar du ilgus metus.
nuotrauka
Mantas ANDRIUŠKEVIČIUS, įmonės „Inspekta“ direktorius


Minimos įmonės
Inspekta, UAB
VIAMATIKA, AB
Natūraliai man kyla daug klausimų: ar šie ekspertai nekompetentingi, ar tokias išvadas pateikė kieno nors verčiami. O galbūt kokio žvyrkelio ar keliuko asfaltavimas buvo naudingesnis už visų mūsų saugumą?

Nepamirškime, kad du metai reiškia daug pasikeitimų. Vasara. Žiema. Karšta. Šalta. Gelžbetonio konstrukcijos yra. Betonas drėksta, trupa. Korozija progresuoja. Temperatūros ir drėgmės pokyčiai visus procesus dar labiau paspartina. Tad iš esmės vizualiai pamačius tokius defektus bet kuris ekspertas jokiu būdu negalėjo tilto palikti ir toliau eksploatuojamu.

Apnuoginta problema, apie kurią žino daugelis


Deja, bet tokių galimai avarinių vietų Lietuvoje yra tikrai ne viena dešimtis. Manau, kad pagrindinė problema čia akivaizdi – valstybė yra ir užsakovas, ir vykdytojas.

Infrastruktūros objektų (viadukų, tiltų ir pan.) techninę priežiūrą, kelių kokybės kontrolę ir keliams naudojamų statybos produktų bandymus Lietuvoje atlieka valstybei priklausanti įmonė AB „Viamatika“. Dar visai neseniai ši įmonė buvo įtraukta į strateginių įmonių sąrašą. Tuo tarpu kitose Europos valstybėse šias paslaugas atlieka privačios įmonės. O valstybė, užsakydama šias paslaugas, renkasi atsižvelgiant ne tik į kainą, bet ir į technologinius pajėgumus.

Šioje situacijoje mane labiausiai šokiruoja mūsų šalies atotrūkis nuo civilizuoto pasaulio. Lietuvoje daugelio tiltų ir viadukų konstrukcijos yra avarinės būklės, tačiau vertinamos tik vizualiai apžiūrint ir dažniausiai pripažįstamos kaip tinkamos eksploatuoti. Savo ruožtu, pavyzdžiui, Skandinavijos valstybėse tokias konstrukcijas išsamiai tiria, naujausiomis diagnostikos technologijomis siekia nustatyti, ar gelžbetonio konstrukcijos neturi vidinių/paslėptų defektų.

Pasaulinės technologijos yra toli pažengusios – dangos paviršiaus skeneriai gali ištirti ir kelio dangos paviršių, nustatyti pagrindo savybes, atlikti infrastruktūros konstrukcijų tyrimus. Vertinant bet kokį statinį ir pastebėjus tam tikrus išorės defektus, būtina atlikti papildomus tyrimus. Lietuvoje turime aukšto lygio technologinius resursus, kuriais tereikia pasinaudoti. Norvegų sukurtas ultragarsinis betono skeneris turi unikalią galimybę vienu metu tirti didelį betono plotą ir surinktus duomenis siųsti į kompiuterį 3D pavidalu. Taip galime pastebėti net ir akivaizdžiai nematomus konstrukcijų trūkumus.

Valstybės ekspertai ir valstybinės įmonės ne visada turi pakankamai kompetencijos, reikiamą įrangą ir, galiausiai, norą tinkamai atlikti ekspertizes ir užbėgti nelaimei už akių. Iniciatyvų gerinti Lietuvos kelių ir statinių būklę, tobulinti diagnostinius metodus, užtikrinti ekspertizės ir remontų kokybę, atskaitomybę – taip pat nėra.

Išlaidos milžiniškos, o padėtis – vis blogėja

Taigi, ką turime šiandien. Nenaudojame inovatyvių tyrimų technologijų, nenustatome, kad, pavyzdžiui, kelio pagrindas netinkamas esamoms apkrovoms ir kasmet remontuojame kelio asfalto dangą. Tiltų ar viadukų konstrukcijas vertiname vizualiai, vadinasi, gerokai vėluojame ir vietoje nedidelio remonto tam tikrose vietose turime investuoti milžiniškas lėšas (kurių dar ir neturime). Taip ir toliau išleidžiame daug, o padėtis tik blogėja.

Privalome keisti požiūrį į taikomus metodus, realias ekspertizes, faktinę kelių ir kitų konstrukcijų būklę ir vietoje nelaimės padarinių šalinimo atlikti prevenciją. Ekspertus ir įmones, atliekančias valstybinės reikšmės objektų patikras ir priežiūrą, būtina atsakingai vertinti, rotuoti, samdyti nepriklausomus ekspertus, turinčius modernią įrangą ir galinčius nustatyti net ir nematomus konstrukcijų defektus.

Labai viliuosi, kad valstybė pasimokys iš šio „prezidentinio“ tilto griūties ir mums neteks sulaukti Italijos viaduko griūties scenarijaus, kuomet žuvo 43 žmonės.
Statybunaujienos.lt
Žymės  Tiltas



Infrastruktūra

nuotrauka
2024-07-18 11:06
Nuo 2023 metų pabaigos plėtojamas Kauno oro uosto šiaurinio perono projektas pasiekė tarpinį finišą ir nuo liepos vidurio orlaivių riedėjimui jau atidaryta būsimo naujojo perono dalis (orlaivių riedėjimo maršrutas).
nuotrauka
2024-07-17 09:27
Vilniaus miesto savivaldybė tęsia senamiesčio gatvių atnaujinimą. Šiais metais tvarkomos Subačiaus, Paupio, V. Šopeno, Vingrių, Žygimantų, T. Kosciuškos, Seinų, M. Daukšos, Aušros Vartų gatvės, dalis Pylimo gatvės šaligatvių. Ateinančiais metais bus pradėtos tvarkyti Trakų, Barboros Radvilaitės ir M...
nuotrauka
2024-07-15 13:09
Siekiant išsiaiškinti, kaip ateityje būtų galima pagreitinti Utenos rajono savivaldybei priklausančių vietinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimo darbus, Utenoje išbandyta nauja technologija – kelio pagrindo stabilizavimas ligninu.
nuotrauka
2024-07-12 11:19
Liepos 15 d. pradedami fiziniai tilto per Dubysą rekonstravimo darbai. Siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą, keisis eismo organizavimo tvarka – transporto eismas vyks apylanka, pėsčiųjų ir dviratininkų – laikinu tiltu. Planuojama, kad tilto rekonstravimo darbai bus baigti keliais mėnesiais anks...
nuotrauka
2024-07-12 09:45
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" Tauragės rajone baigė saulės elektrinės statybas prie jau veikiančio vėjo parko, taip sukuriant pirmąjį bendrovės hibridinį saulės ir vėjo elektrinių parką ir atveriant didesnes galimybes efektyviau išnaudoti valdomą infrastruktūrą ir ž...
nuotrauka
2024-07-12 09:38
Viena populiariausių vasaros atostogų vietų – Kunigiškių priemiestis Palangoje – nuo šiol dar patogiau pasiekiama kurorto gyventojams bei svečiams. Miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pabaigė į šį rajoną vedančio kelio remontą.
nuotrauka
2024-07-11 13:28
Siekiant nukreipti tranzitinį transportą nuo miesto centrinės dalies, Tauragėje šiemet toliau tiesiamas pietinis aplinkkelis. Šiuo metu darbai vyksta ruože nuo Vytauto gatvės iki Dariaus ir Girėno gatvės.
nuotrauka
2024-07-11 13:21
Atsinaujinančios energetikos investicinių fondų valdymo įmonė „Modus Asset Management", vykdanti veiklą Baltijos bei Vidurio Rytų Europos šalyse, ir bankas „Swedbank AS" susitarė dėl 20 mln. eurų finansavimo 57 MW galios saulės jėgainių portfelio statyboms Latvijoje.
nuotrauka
2024-07-11 09:38
Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) birželio 11 d. paskelbusi 4 paramos kvietimus gyventojams, norintiems įsirengti saulės elektrines arba padidinti jau turimų saulės elektrinių galią, jau sulaukė virš 13 tūkst. gyventojų paraiškų. Iš Energetikos ministerijos skirtų 40 mln. eurų, jau rezervuot...
nuotrauka
2024-07-10 07:24
Įmonė „Gerbūvio projektai“ įgyja pagreitį. Jau trečius metus sparčiai auga užsakymų portfelis, o nuo 2020 m. apyvarta kasmet auga kone dvigubai. 2023-aisiais įmonė tempo nemažino.
nuotrauka
2024-07-09 11:03
Praėjusią savaitę didmeninė elektros kaina Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse didėjo 5 proc. ir vidutiniškai siekė 99,70 Eur/MWh.
nuotrauka
2024-07-09 09:52
Antakalnio seniūnijos teritorijoje pradedami Moliakalnio ir P. Morkūno gatvių dalių atnaujinimo darbai. Šiose Dvarčionių gyvenamajame rajone esančiose gatvėse, užtikrinant saugų tiek pėsčiųjų, tiek automobilių judėjimą, bus paklota nauja asfalto danga, įrengti šaligatviai, pakeistas apšvietimas.
nuotrauka
2024-07-09 09:45
Didėjant vandenilio gamybos apimtims ir susiduriant su jo saugojimo problemomis, KTU mokslininkai siekia ištirti požeminio vandenilio saugojimo Lietuvoje galimybes. Projekto tikslas – prisidėti prie vandenilio energijos saugojimo infrastruktūros kūrimo ir skatinti švarios bei tvarios energijos spren...
nuotrauka
2024-07-05 14:13
„Via Lietuva“ toliau vykdo darnaus judumo infrastruktūros plėtrą šalyje – iki šių metų pabaigos planuojama įrengti daugiau nei 40 km naujų bei suremontuoti netoli 30 km pėsčiųjų ir dviračių takų visoje Lietuvoje.
nuotrauka
2024-07-04 13:50
Prieš dešimtmetį įvykęs Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų sujungimas buvo tarsi Lietuvos aviacijos pakilimas naujam skrydžiui. Dešimtmetį skaičiuojanti Lietuvos oro uostų kelionė buvo pažymėta įspūdingų projektų. Visi jie stiprina Lietuvos aviacijos pozicijas regione, padeda auginti ekonomiką ir...
nuotrauka
2024-07-04 13:29
Ekonomikos ir inovacijų ministerija kartu su Inovacijų agentūra ir Aplinkos projektų valdymų agentūra kviečia įmones ir toliau konsultuotis dėl naujų finansavimo priemonių investicijoms į atsinaujinančių energijos išteklių bei švaresnės gamybos, energijos vartojimo efektyvumo technologijų diegimo pr...
nuotrauka
2024-07-04 09:36
Iki liepos 1 d. Lietuvos verslo įmonės buvo kviečiamos teikti paraiškas įgyvendinti klimato kaitos švelninimo projektus besivystančiose šalyse, diegiant atsinaujinančius energijos išteklius ir perduodant gerąją Lietuvos patirtį. Per tris mėnesius Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) sulaukė 10 ...
nuotrauka
2024-07-03 09:29
idžiausio Baltijos šalių viešo elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė bei techninės ir programinės įrangos kūrėja „Inbalance grid" susitarė dėl strateginės plėtros su stambiu Lenkijos prekybos tinklu „Stokrotka". Lietuvos bendrovė įdiegs ir valdys išmaniąsias įkrovimo stoteles ties 114 „Stokrotka"...
nuotrauka
2024-07-02 15:04
Vilniaus miesto savivaldybė pristato sostinės gynybos politikos planą, kurį sudaro dvi pagrindinės – civilinės saugos stiprinimo ir paramos gynybai – dalys. Planuojama įsigyti kontrmobilumo priemonių, įrengti treniruočių erdvę dronams, plėsti priedangų tinklą.
nuotrauka
2024-07-01 09:41
Abipus Nemuno krantų ryškėjant dviejų naujų tiltų vietoms, visuomenei oficialiai pristatyta ir būsima trečioji. Šįkart – per Nerį. 312 metrų ilgio dviratininkų ir pėsčiųjų tiltas taps itin svarbia jungtimi tarp Senamiesčio ir Vilijampolės. Statybas planuojama pradėti jau kitąmet.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra