2023 rugsėjo 28 d. ketvirtadienis, 3:14
Reklama  |  facebook

Baigtas vienas svarbiausių pastarųjų metų Klaipėdos uosto projektų. Jį galima laikyti istoriniu įvykiu

2023-04-26 08:11
Jei Klaipėdos uosto akvatorijos viduryje stovėtų standartinis penkiaaukštis, šiandien jis būtų pilnai po vandeniu. Klaipėdos uoste baigtas nuo 2020-ųjų pabaigos vykdytas akvatorijos ir įplaukos kanalo gilinimo projektas. 15,5 metro – toks gylis jau fiksuojamas Klaipėdos uosto laivybos kanale, artimiausiu metu uosto kapitonas įsakymu padidins maksimalią leistiną laivų grimzlę iki 14,3 metro. Vienas svarbiausių pastarųjų metų projektų uostui atveria naujas galimybes.
nuotrauka
Klaipėdos uosto nuotr.


Minimos įmonės
Klaipėdos valstybinis jūrų uostas (iki 2023 m. VĮ), AB
KLASCO, Klaipėdos jūrų krovinių kompanija, AB
Klaipėdos nafta, AB
„Didesnis uosto kanalo gylis turi panašų poveikį kaip platesnės gatvės nutiesimas. Didėja uosto pralaidumas į miestą ir šios infrastruktūros panaudojimo efektyvumas, dėl galimybės priimti didesnius laivus ir juos daugiau pakrauti trumpėja krovinių gabenimo laikas, taip pat ir transportavimo sąnaudos. Šis projektas neabejotinai prisidės prie Klaipėdos uosto konkurencingumo didinimo. Rytinėje Baltijos jūros pakrantėje uostai konkuruoja maksimaliais parametrais siekdami priimti didžiausius į Baltijos jūrą atplaukiančius laivus. Būtent gylis uostų konkurencingumui yra vienas iš svarbiausių faktorių“, – Susisiekimo ministerijos pranešime cituojamas ministras Marius Skuodis.

Beveik 9 km Klaipėdos uosto laivybos kanalo ruože pasiektas 15,5 metro gylis, už uosto vartų naujos krypties išoriniame 1,7 km laivybos kanalo ruože pasiektas 16 metrų gylis.

Bendra Klaipėdos uosto gilinimo projekto vertė siekia 94,1 mln. eurų su PVM. Iš Europos Sąjungos Sanglaudos fondo šiam projektui skirti 28 mln. eurų. Pagal 2022-11-30 su Susisiekimo ministerija pasirašytą sutartį, projektui skirta 9,9 mln. eurų valstybės biudžeto lėšų. Likusi projekto dalis finansuojama Uosto direkcijos lėšomis.

„Kiekvienas Klaipėdos uosto gylio centimetras – aukso vertės. Apskaičiuota, kad vienas gylio centimetras leidžia į „Panamax“ tipo laivą papildomai pakrauti iki 100 tonų krovinių, tai reiškia tiesioginę naudą valstybei ir kiekvienam iš mūsų. Ankstesnės investicijos į Malkų įlankos gilinimą generuoja ženklius krovos pokyčius. Malkų įlankoje esančių terminalų krova nuo 2017 iki 2023 metų išaugo nuo 6,3 iki 9,2 milijono tonų. Tikimės, kad šis gilimo projektas taip pat artimiausiu metu leis fiksuoti krovos augimo tempus“, – gilinimo naudą uostui pabrėžia pranešime cituojamas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Šiuo metu taip pat keičiami jūrlapiai, padedantys jūrininkams saugiai naviguoti uostuose, jūrose ir kituose vandens telkiniuose. Gegužės pradžioje Lietuvos transporto saugos administracijai atnaujinus leidinius, uosto kapitonas įsakymu Klaipėdos uosto kanale padidins maksimalią leistiną laivų grimzlę iki 14,3 metro. Iki šiol ji didžiojoje uosto laivybos kanalo dalyje siekė 13,4 metro.

„Šis gilinimo projektas kartu ir istorinis įvykis. Klaipėdos uostas iki šiol niekada neturėjo 14,3 metro grimzlės. 90 centimetrų padidinus maksimalią leistiną laivų grimzlę bus sudarytos sąlygos uoste pilniau pakrauti laivus ir taip kartu didinti transporto grandinės efektyvumą. Vykdant gilinimo darbus, išorinėje uosto laivybos kanalo dalyje sumažintas įplaukos posūkis, o povandeninė vidinio kanalo dalis paplatinta 50 metrų – nuo 150 iki 200 metrų. Visa tai dėl didžiųjų laivų plaukimo ir manevravimo uoste saugumo“, – teigia Klaipėdos uosto kapitonas Vladas Motiejūnas.

Vidinį Klaipėdos uosto laivybos kanalą iki 15,5 m gilino olandų kompanija „Van Oord Dredging and Marine Contractors bv“. Beveik 2 mln. kub. m grunto iškasusi įmonė darbus atliko 2,5 mėnesio arba 74 dienomis greičiau nei pagrindinis sutarties terminas.

Klaipėdos uosto išorinį laivybos kanalą iki 16 m ir dalį vidinio kanalo iki 15,5 m gilino Belgijos uostų gilinimo ir valymo kompanija „Jan de Nul N.V.“, veikianti pagal jungtinės veiklos sutartį su „Baggerwerken Decloedt en Zoon N.V.“. 79 dienomis arba beveik 3 mėnesiais anksčiau nei pagrindinis sutarties terminas darbus atlikusi įmonė iš viso iškasė 1,8 mln. kubinių metrų grunto. Vykdant šį projektą po vandeniu ties įplaukimu į uostą suformuotas naujos krypties laivybos kanalas, pasiektas didesnis jo plotis.

„Šis projektas – tai mūsų sėkmės istorija. Abu rangovai darbus baigė žymiai greičiau nei popieriuje numatytos datos. Sėkmingą projekto įgyvendinimą lėmė kompetentingi rangovai bei tiesiogiai už projekto įgyvendinimą atsakingų Uosto direkcijos darbuotojų darbų vykdymo ir kitų technologinių procesų koordinavimas, komunikacija su savivaldybės bei kitomis valstybinėmis institucijomis, mokslo darbuotojais“, – sako Uosto direkcijos vadovas Algis Latakas.

Klaipėdos uosto išorinio ir dalies vidinio laivybos kanalo gilinimo darbai kartu siejami su povandeninio pylimo ties I Melnrage formavimo darbais. Apie 180 tūkst. kub. m smėlingo grunto buvo panaudota povandeninio pylimo formavimo darbams ties I Melnrage. Šia krantotvarkos priemone siekiama papildyti paplūdimį smėliu, tai tuo pačiu sudaro palankias sąlygas kopagūbrio regeneracijai. Prie kranto po vandeniu supiltas smėlis palaipsniui metamas į krantą, vėjo nunešamas į kopagūbrį. Pajūrio zonoje ties Melnrage Uosto direkcija paplūdimį smėliu, vykdydama laivybos kanalo gilinimą, pildė pirmą kartą.

Šiuo projektu taip pat numatyta Klaipėdos uoste įrengti naujas vedlines, kurios, dėl gilinimo darbų pasikeitus įplaukos kanalo krypčiai, reikalingos laivams saugiai įplaukti į uostą. „Klaipėdos nafta“ nuomojamoje uosto teritorijoje jau surenkamas 50 metrų aukščio bokštas, KLASCO naudojamoje teritorijoje yra įrengtas pagrindas bokštui statyti, artimiausiu metu iškils 70 metrų aukščio bokštas.

Pagal strateginį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos veiklos planą, tolimesnis akvatorijos gilinimas iki 17 metrų numatytas 2026 metais. 

Klaipėdos uosto nuotr.

Statybunaujienos.lt
Žymės  Jūrų uostas



Infrastruktūra

nuotrauka
2023-09-26 13:40
AB Lietuvos automobilių kelių direkcija su rangovu pasirašė rangos darbų sutartį, pagal kurią planuojama nutiesti arti penkių km ilgio taką nuo Kretingos iki Vydmantų gyvenvietės, t. y. pusiaukelės tarp Kretingos ir Palangos. Naujasis takas susijungs su Vydmantuose jau esančia trasa, vedančia į didž...
nuotrauka
2023-09-25 16:27
Elektromobilių įkrovimo tinklo vystytoja „Eleport“ gavo 13,8 mln. eurų finansavimą viešosios europinio TEN-T kelių tinklo įkrovimo infrastruktūros plėtrai. Įgyvendindama pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę (EITP) finansuojamą projektą Estijos įmonė šalia svarbiausių transporto arterijų Bal...
nuotrauka
2023-09-21 07:47
Klaipėdoje vieši 20-ies Nyderlandų įmonių delegacija, suinteresuota Lietuvos jūrinių jėgainių parko statyba. Vizito tikslas - susipažinti su vietos verslais, pasiūlyti savo ekspertizę, bendradarbiavimą būsimiems jūrinio vėjo parko vystytojams ir susijusioms įmonėms.
nuotrauka
2023-09-20 13:51
Jau šį ketvirtadienį sostinėje bus žengtas dar vienas reikšmingas žingsnis tvarios energijos pritaikymo link. AB Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) rugsėjo 21 d., 10 val. Vilniuje, Elektrinės g. 2 kviečia tapti istorinio įvykio liudininkais – ketvirtadienį galingiausio Baltijos šalyse absorbcinio šilumo...
nuotrauka
2023-09-20 12:41
Šią savaitę Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašė sutartį dėl magistralinio kelio Vilnius–Utena ruožo, esančio Utenos mieste, rekonstravimo darbų. Darbus kelio atkarpoje planuojama pradėti artimiausiu metu, baigti – kitų metų liepą.
nuotrauka
2023-09-20 11:51
Rugsėjį į Vilniaus gatves grįžusios transporto spūstys primena liūdną statistiką, kad vidutiniškai vilniečiai kamščiuose praleidžia maždaug 35 minutes per dieną arba 136 valandas per metus. Ekspertai įvardija dvi pagrindines to priežastis – infrastruktūros silpnybės ir gyventojų įpročiai.
nuotrauka
2023-09-19 14:42
Jau atlikta daugiau nei du trečdaliai suplanuotų dviejų (II ir III) kelio ruožų modernizavimo darbų įgyvendinant didžiausią nepriklausomos Lietuvos kelių infrastruktūros projektą, „Via Baltica" Kaunas–Marijampolė–Suvalkai kelio rekonstrukciją. Taip pat sparčiai įsibėgėja ir ilgiausio, beveik 16 km i...
nuotrauka
2023-09-18 16:04
Pasvalio rajone pradėjo veikti „Tube Green“ biometano gamykla, kuri per metus pagamins 100 tūkst. megavatvalandžių (MWh) biometano. Tokio kiekio užtektų visus metus dujomis aprūpinti 110 tūkst. Lietuvos gyventojų arba pilnai patenkinti 26 proc. dujomis šalyje varomo transporto poreikio. Pagal gamybo...
nuotrauka
2023-09-18 15:39
AB „Panevėžio energija“ atstovai pristatė planuojamą Panevėžio elektrinės rekonstrukcijos, pritaikant naudoti atsinaujinančius energijos išteklius, projektą – rekonstruoti termofikacinę elektrinę ir dujinę kogeneraciją pakeisti biokuro kogeneracija.
nuotrauka
2023-09-18 11:48
Prasideda priėjimo prie Gulbino ežero atvėrimo darbai. Vilniečiai galės patogiai ateiti prie ežero, esančio šalia Gulbinų kvartalo, iš šiaurinės ir pietinės pusių. Planuojamas įrengti apie 250 m ilgio medinis takas, ežero pakrantėje taip pat bus kuriama poilsiavietė, įrengiamos grilio vietos su suol...
nuotrauka
2023-09-15 15:08
Rugpjūčio pabaigoje pabaigtas trejų metų trukmės projektas - modernizuotas laivybos kelias Nemunu. Šios upės 200 km ilgio ruožas nuo Kauno iki Kuršių marių tapo tinkamas keleivinei, krovininei ir pramoginei laivybai visu laivybos sezonu.
nuotrauka
2023-09-13 16:03
Šiais metais Vilniaus miesto gatvės vėl bus skenuojamos siekiant įvertinti asfalto dangos nusidėvėjimą. Remiantis gautais duomenimis bus sudėlioti gatvių remonto prioritetai – tai leidžia ir kasmet sutaupyti apie 5 proc. gatvių remontui skiriamų lėšų.
nuotrauka
2023-09-11 12:28
Generolo Silvestro Žukausko poligone Pabradėje pristatytas NATO itin aukštos parengties greitojo reagavimo pajėgų poreikiams skirtos infrastruktūros vystymo projektas.
nuotrauka
2023-09-07 09:54
Avaringumu garsėjantis Vakarų Lietuvoje esantis krašto kelias Plungė-Vėžaičiai netrukus bus sutvarkytas. Tvarių miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pradeda atkarpos remonto darbus, taip užtikrindama kelio saugumą ir kokybę. Per penkis mėnesius planuojamo įgyvendinti projekto ver...
nuotrauka
2023-09-06 09:43
Nuo Čekijos širdies Prahos iki Suomijos sostinės Helsinkio – Europos šalis sujungsiantis transeuropinio tinklo kelias E67 ypač reikšmingas Lietuvai. Čia, nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos sienos, įgyvendinamas vienas didžiausių pastaraisiais dešimtmečiais projektų – magistralinio kelio „Via ...
nuotrauka
2023-09-05 14:22
Baigėsi kvietimas investicinei paramai biometano dujų gamybai bei biodujų valymo įrenginiams įrengti. Gautas rekordinis skaičius paraiškų – net 22 paraiškos už 67,75 mln. eurų.
nuotrauka
2023-08-30 14:12
Dar iki liepos pradžioje sostinėje vykusio NATO viršūnių susitikimo atnaujinus dalį Vilniaus gatvių, tvarių miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ imasi antrojo šio projekto etapo. Jo metu bus sutvarkytos Vilniaus vakarinės dalies gatvių, kiemų, pėsčiųjų ir dviračių takų dangos. Pe...
nuotrauka
2023-08-30 06:05
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables“ Tauragės rajone pradėjo saulės elektrinės statybas prie jau veikiančio vėjo elektrinių parko, taip sukuriant pirmąjį bendrovės hibridinį saulės ir vėjo elektrinių parką ir atveriant didesnes galimybes efektyviau išnaudoiti valdomą infra...
nuotrauka
2023-08-30 05:57
Po istorinės krovinio kelionės įvertinta Klaipėdos miesto gatvių būklė. Iš Klaipėdos uosto į bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklą Mažeikiuose vežtas krovinys Klaipėdos gatvėmis judėjo rugpjūčio 6-osios ir 7-osios naktimis.
nuotrauka
2023-08-25 08:10
Šiemet AB Lietuvos automobilių kelių direkcija planuoja skirti 13,5 mln. eurų inžinerinių saugaus eismo priemonių įrengimui, o tai dvigubai daugiau nei praėjusiais metais. 2022 m. inžinerinių saugaus eismo priemonių plėtrai panaudota kiek daugiau nei 6 mln.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra