2024 kovo 29 d. penktadienis, 4:17
Reklama  |  facebook

Kaune siūlo ne griauti, o integruoti papildomą tiltą

2018-08-14 10:00
„2001 m. panaikinus Valstybinę tiltų inspekciją, tiltams yra skiriama gerokai mažiau dėmesio, o jiems, kaip ir visiems statiniams, reikia rutininės, kasdieninės priežiūros. Neužtenka tiesiog papilti druskos, kai kada nuvalyti sniegą, aprinkti šiukšles ar perdažyti turėklus. Reikia specialistų, kelių inžinierių, turinčių tiltų priežiūros žinių bagažą, kurie prižiūrėtų tiltų inžinerines sistemas, įvertintų esamą situaciją, siūlytų savo sprendinius, nustatytų atsiveriančių plyšių vietas, kitus galimas defektus. Ypač priežiūros reikia tiltų deformacijų užtikrinimą garantuojantiems tiltų elementams“, – teigia Kauno technikos kolegijos (KTK) dėstytojas A. Bilius.
nuotrauka
Aleksoto tiltas Kaune. MB „Medijų alchemija“ nuotr.


Planuojama tiltų rekonstrukcija Kaune, Islandijos plente, neramina Arvydą Bilių - vieną daugiausiai patirties sukaupusį, buvusios Lietuvos tiltų inspekcijos vyriausiąjį inspektorių, kurio teigimu, griauti vieną iš esamų tiltų yra per daug sudėtinga, o viskam išspręsti yra daug pigesnis ir racionalesnis sprendimas.

Griovimui reikalingas atskiras projektas

Arvydas Bilius, tik pradėdamas savo tiltų projektavimo ir priežiūros specialisto karjerą, turėjo galimybę dirbti prie abiejų statomų tiltų Kleboniškyje. Pasak jo, šiandien viešumoje girdimi siūlymai nugriauti vieną iš tiltų ir vietoje to statyti 4 juostų tiltą nėra patys geriausi, atitinkantys realią situaciją.

„Karjeros pradžioje dirbau prie Kleboniškio tilto, dabar pavadinto Alfonso Meškinio vardu, statybos. Tai vizualiai labai panašūs tiltai, tačiau savo konstrukcijų statine schema jie yra visiškai skirtingi. Šiaurinis tiltas, kurį norima griauti, yra sudarytas iš keturių rėmų, viduje sujungtų vadinamaisiais šarnyrais (lankstais, red. past.). Naujesnis tiltas – atkartota sijų konfigūracija sudaro bendrą nekarpytą 346 m ilgio siją, kuri į atramas atremta per sudėtingus judamos sistemos guolius“, – pranešime cituojamas A.Bilius.

Anot specialisto, girdisi kalbos, kad senąjį tiltą norima griauti dėl sijose nustatytų mikro plyšių vidurinėse sijų dalyse. Tačiau tokių mikro plyšių bus visuose tokio tipo tiltuose, pavyzdžiui,  esančiame Vilniuje prie LEU. Jį patikrinus, greičiausiai rastumėte mikro plyšius. Taip pat yra žinomi bei nustatyti plyšiai Nemenčinės tilte per Nerį, Sitkūnų viaduke magistralėje ir jie buvo sėkmingai sutvarkyti, o Nemenčinės tiltas sustiprintas.

Pirmiausia niekas nėra tinkamai įvertinęs senojo A. Meškinio tilto griovimo galimybių. Tam reikia atskiro projekto, nes tiltas yra rėminės sistemos ir griovimas būtų labai sudėtingas, reikalausiantis labai daug lėšų. A. Biliaus nuomone, jei bus nugriautas šis  tiltas ir liks tik vienas, susidarys spūstys, kurios paralyžiuos visą tranzitinį susisiekimą tarp didžiųjų miestų.

Specialisto  teigimu, yra dar vienas sprendimas, kurį jie siūlo kartu su Kauno technikos kolegijos (KTK) Kelių inžinerijos programos studentais. Tai leistų ne griauti abu tiltus, o juos plėsti bei pastatyti papildomą tiltą miesto reikmėms.

„Su studentais siūlome naują sprendimą – naikinti skiriamąją juostą, nuo Muravos iki IX forto sankryžų. Vietoje jos kelią plėsti iki 3 juostų į abi puses, viduryje įrengiant stiprų atitvarą. Tokiu atveju, kelias technine prasme taps B1 kategorijos, miesto magistraline gatve. O prieš tiltą arba už jo skiriamoje juostoje surinkti naują 2 juostų plienbetonio tiltą, kuris, įrengus reikalingas atramas, gelžbetoninės plokštės zonoje būtų sujungiamas su kairiuoju, nekarpytos sistemos tiltu. Tai leistų pradėti remontuoti ir stiprinti esamą rėminės sistemos tiltą. Eismas  ir toliau vyktų  4-iomis juostomis senąja tvarka. Atliktus remonto darbus, plienbetonio tiltas būtų sujungiamas su senuoju rėminės sistemos tiltu išilginiu deformaciniu pjūviu per visą tilto ilgį. Taip atsirastų tilto 6-ios eismo juostos“, – aiškina specialistas.

Tuo pačiu būtų sprendžiamas ir Jonavos g. naujo viaduko pastatymas vidurinėje zonoje, sujungiant jį su kairiuoju naujesniu viaduku. Eismas vyktų analogiškai kaip tiltu. Senasis dešinės juostos viadukas būtų demontuotas ir sustiprinus atramas, būtų pastatytas naujas surenkamos sistemos viadukas, sujungus abu statinius tarpusavyje, atsirastų vienas apie 35 m pločio viadukas su atitvaru viduryje.

A. Bilius su studentais parengė ir daugiau pasiūlymų, kaip gerinti Kauno  tiltų ir viadukų priežiūrą, jų rekonstrukciją. 

Miesto poreikiams siūloma statyti žemą tiltą, kuris sujuntų Panerių ir Jonavos gatves. Jei upę būtų planuojama naudoti laivybai – tiltas galėtų būti pakeliamas. Siūlomas sprendimas leistų gerokai sumažinti darbų apimtis ir išvengti didžiulių pravažumo problemų statybų metų, o norimas griauti tiltas galėtų stovėti iki jiems galimo 80-100 metų eksploatacijos termino pabaigos. Įvertinus transporto srautų pasiskirstymą, reikėtų spręsti, ar visi įvažiavimai į magistralę šiame ruože yra reikalingi“, – tvirtina A. Bilius.

Reikia daugiau priežiūros

Šiuo metu KTK dirbančio dėstytojo A. Biliaus teigimu, Kaune ir visoje Lietuvoje tiltų situacija nėra bloga, tačiau jų priežiūrai dėmesio skiriama per mažai. Anot jo, tiltų priežiūros specialistų trūkumas jaučiamas visose valstybinėse institucijose eksploatuojančiose kelius ir tiltus. 

A. Biliaus nuomone, Aleksoto tilto rekonstrukciją atlikta puikiai. Geras ir inžinieriaus bei mokslininko A. Steponavičiaus projektas.

„Tačiau architektų priimti dizaino sprendimai iš eismo dalyvių atėmė vieną juostą. Dėl įrengtų šviestuvų pritrūko vos keliolikos centimetrų, kad būtų išlaikytos 4-ios eismo juostos. Didėjant automobilių srautams ši juosta būtų labai reikalinga. Žinoma, pralaidumo problema sprendžia naujas M. K. Čiurlionio tiltas, tačiau kam atsisakyti to, ką buvo galima turėti, – klausia tiltų specialistas. – Su naujais tiltais Kaune viskas tvarkoje. Tačiau senesni kelia nemažai susirūpinimo ir jiems reikia tinkamos priežiūros. Didelės problemos yra su Kauno HESO tiltu, kuris yra tik 2 juostų, o šiais laikais automobilių srautams tai yra per mažai. Be to, problemų yra ir su hidroelektrinės pastatu, virš kurio įrengtas tiltas.“

Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2024-03-28 14:43
Šiauliuose po žiemos sezono startavo darbai tranzitinėse miesto gatvėse – kapitalinio remonto darbai prasidėjo intensyvioje Pramonės gatvėje, toliau rekonstruojama ir modernizuojama Aukštabalio gatvė. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūro...
nuotrauka
2024-03-27 17:02
Penkios Armėnijoje įsikūrusios įstaigos, įskaitant vaikų darželius, kultūrinį centrą ir nacionalinį politechnikos universitetą, netrukus naudosis lietuvių įrengtos saulės jėgainės elektros energija. Elektrinę įrengs Lietuvos saulės energetikos bendrovė „Solet".
nuotrauka
2024-03-27 16:57
Nepatvirtinta Seimo nario abejonė, kad leistinos generuoti galios rezervavimo ribojimai hibridinėms elektrinėms, kurias sudaro saulės ir vėjo elektrinės, yra neteisėti.
nuotrauka
2024-03-27 13:32
2024 m. Vilniaus miesto savivaldybės planuose – net 120 kilometrų ištisiniu būdu išasfaltuotų gatvių, apie 40 km sutvarkytų šaligatvių ir 12,5 km įrengtų dviračių takų. Šiemet sostinės susisiekimo infrastruktūros tvarkymui bus skiriama 74 mln. Eur.
nuotrauka
2024-03-26 09:51
Lietuvoje žaliąją elektros energiją jau perka daugiau nei kas dešimtas Lietuvos gyventojas. Labiausiai tarp jų išsiskiria 26-25 m. gyventojai, bendrai jie sudaro daugiau nei trečdalį (35,5 proc.) perkančiųjų žalią elektros energiją.
nuotrauka
2024-03-25 16:03
„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins k...
nuotrauka
2024-03-25 15:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" pasirašė 82 mln. eurų finansavimo sutartį su Europos investicijų banku (EIB) ir Šiaurės investicijų banku (NIB) dėl 94 megavatų (MW) Pomeranijos vėjo parko Lenkijoje.
nuotrauka
2024-03-25 13:46
Aplinkos ministerijos Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos teikimo komisija patvirtino reikalavimus projektams, kuriais siekiama besivystančiose šalyse švelninti klimato kaitą ir diegti atsinaujinančius energijos išteklius perduodant Lietuvos patirtį.
nuotrauka
2024-03-22 12:53
Iki šiol viešojoje Lietuvos geležinkelių infrastruktūroje buvo naudojamos tokios garsą atspindinčios ir jį sugeriančios sienelės, kurios negeneruoja papildomos pridėtinės vertės, tik nuolatines sąnaudas. Tačiau tai pakeis šalyje vykdomas analogų neturintis pilotinis projektas – jo kūrėjai pasiūlė in...
nuotrauka
2024-03-21 13:42
Viena didžiausių susisiekimo infrastruktūros įmonių Lietuvoje „Fegda grupė“ konsoliduotas įmonių grupės pajamas 2023 metais padidino daugiau nei du kartus – nuo 99 mln. EUR iki 218 mln. EUR, tuo tarpu grupės grynasis pelnas padidėjo nuo 3,5 mln. EUR 2022 m. iki 23 mln. EUR pernai. Sėkmingus rezultat...
nuotrauka
2024-03-20 11:54
„Via Lietuva" (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija) jau antrus metus iš eilės ypač didelį dėmesį skiria kelių būklės gerinimui ir kelio dangos remonto darbų projektams pagrindinėje šalies automagistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda. Per šiuos metus planuojama sutvarkyti beveik 23 km šios š...
nuotrauka
2024-03-20 10:58
Iš Vilniaus centro viešuoju transportu pasiekiamas vienintelis miestas mieste monotoniško pramoninio miestelio rūbą siekia iškeisti tapti išskirtine vieta vaikščiojimo entuziastams. Grigiškių Vokės bendruomenės iniciatyva Vokės pakrantėje pradėtas rengti 1 kilometro gamtos stebėjimo takas.
nuotrauka
2024-03-20 08:40
Panevėžio miesto savivaldybė modernizuoja pagrindinių miesto gatvių apšvietimo tinklus – įdiegtos išmaniosios technologijos leis efektyviai eksploatuoti miesto gatvių apšvietimo sistemą. Tamsiuoju paros metu bus automatiškai reguliuojamas apšvietimo srautas, pritaikant pritemdymo sistemą ir taip sum...
nuotrauka
2024-03-19 12:11
Atsinaujinančios energetikos fondų valdymo įmonė „Modus Asset Management" ir Šiaulių bankas susitarė dėl 21 mln. eurų finansavimo vėjo jėgainėms Lietuvoje. Lėšos skirtos finansuoti 16,5 MW galios vėjo jėgainių parką Jurbarko rajone.
nuotrauka
2024-03-15 12:18
Panevėžio rajono visuomenės viešo intereso gynimo grupės atstovai šią savaitę susitiko su Panevėžio rajono meru Antanu Pociumi iškilusiems klausimams aptarti, po to, kai „Rail Baltica" Panevėžio geležinkelio linijos infrastruktūrinės plėtros SPAV, koncepcija 2023 metų rugpjūtį buvo pristatyta visuom...
nuotrauka
2024-03-15 09:00
Klimato kaita yra grėsmė, su kuria kovoti padeda tradicinės energijos šaltinių pakeitimas atsinaujinančių išteklių gamyba. Taip mano vis daugiau Lietuvos gyventojų, įskaitant ir Klaipėdos rajono Vėžaičių bei Endriejavo seniūnijų gyventojus. Šiose seniūnijose, 85 proc. gyventojų sutinka, kad pasaulyj...
nuotrauka
2024-03-14 15:22
Per praėjusius metus specializuota transporto priemone su lazerinio skenavimo įranga nuskaityta beveik 1,2 tūkst. sostinės gatvių kilometrų. Itin tikslūs skenavimo rezultatai jau antrus metus iš eilės leidžia įvertinti Vilniaus gatvių asfalto dangos būklę ir pagal tai sudaryti tvarkomų gatvių ruožų ...
nuotrauka
2024-03-13 14:06
Infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva" Vilniaus miesto savivaldybės užsakymu sutvarkys iš viso 22,4 km gatvių ruožų vakarinėje ir pietinėje miesto dalyse. Kartu bus tvarkomi ir daugiabučių kiemai, kurie priklauso savivaldybei. Vairuotojai raginami būti atidesni dėl atsivėrusių duobių ir supr...
nuotrauka
2024-03-12 14:32
Turto bankas užbaigė Kauno teritorinės muitinės ir Muitinės departamento pastato atnaujinimo projektą. Pastatas ne tik tapo šiuolaikiškesnis ir itin taupus, bet ir pats apsirūpins atsinaujinančia saulės energija. Negana to, čia esančių pastatų komplekso stogai ateityje tarnaus kaip nuotolinis saulės...
nuotrauka
2024-03-07 15:35
Šiandien magistralėje Vilnius-Utena pradėti atkarpos nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto darbai. Vienintelio šalyje iš cementbetonio plokščių sudaryto kelio atkarpos, siekiančios beveik 30 km, rekonstrukciją „Via Lietuva" (anksčiau – LAKD) planuoja baigti dar šiais metais.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra