2025 m. liepos 11 d. penktadienis, 15:11:21
Reklama  |  facebook

Kaune siūlo ne griauti, o integruoti papildomą tiltą

2018-08-14 10:00
„2001 m. panaikinus Valstybinę tiltų inspekciją, tiltams yra skiriama gerokai mažiau dėmesio, o jiems, kaip ir visiems statiniams, reikia rutininės, kasdieninės priežiūros. Neužtenka tiesiog papilti druskos, kai kada nuvalyti sniegą, aprinkti šiukšles ar perdažyti turėklus. Reikia specialistų, kelių inžinierių, turinčių tiltų priežiūros žinių bagažą, kurie prižiūrėtų tiltų inžinerines sistemas, įvertintų esamą situaciją, siūlytų savo sprendinius, nustatytų atsiveriančių plyšių vietas, kitus galimas defektus. Ypač priežiūros reikia tiltų deformacijų užtikrinimą garantuojantiems tiltų elementams“, – teigia Kauno technikos kolegijos (KTK) dėstytojas A. Bilius.
nuotrauka
Aleksoto tiltas Kaune. MB „Medijų alchemija“ nuotr.


Planuojama tiltų rekonstrukcija Kaune, Islandijos plente, neramina Arvydą Bilių - vieną daugiausiai patirties sukaupusį, buvusios Lietuvos tiltų inspekcijos vyriausiąjį inspektorių, kurio teigimu, griauti vieną iš esamų tiltų yra per daug sudėtinga, o viskam išspręsti yra daug pigesnis ir racionalesnis sprendimas.

Griovimui reikalingas atskiras projektas

Arvydas Bilius, tik pradėdamas savo tiltų projektavimo ir priežiūros specialisto karjerą, turėjo galimybę dirbti prie abiejų statomų tiltų Kleboniškyje. Pasak jo, šiandien viešumoje girdimi siūlymai nugriauti vieną iš tiltų ir vietoje to statyti 4 juostų tiltą nėra patys geriausi, atitinkantys realią situaciją.

„Karjeros pradžioje dirbau prie Kleboniškio tilto, dabar pavadinto Alfonso Meškinio vardu, statybos. Tai vizualiai labai panašūs tiltai, tačiau savo konstrukcijų statine schema jie yra visiškai skirtingi. Šiaurinis tiltas, kurį norima griauti, yra sudarytas iš keturių rėmų, viduje sujungtų vadinamaisiais šarnyrais (lankstais, red. past.). Naujesnis tiltas – atkartota sijų konfigūracija sudaro bendrą nekarpytą 346 m ilgio siją, kuri į atramas atremta per sudėtingus judamos sistemos guolius“, – pranešime cituojamas A.Bilius.

Anot specialisto, girdisi kalbos, kad senąjį tiltą norima griauti dėl sijose nustatytų mikro plyšių vidurinėse sijų dalyse. Tačiau tokių mikro plyšių bus visuose tokio tipo tiltuose, pavyzdžiui,  esančiame Vilniuje prie LEU. Jį patikrinus, greičiausiai rastumėte mikro plyšius. Taip pat yra žinomi bei nustatyti plyšiai Nemenčinės tilte per Nerį, Sitkūnų viaduke magistralėje ir jie buvo sėkmingai sutvarkyti, o Nemenčinės tiltas sustiprintas.

Pirmiausia niekas nėra tinkamai įvertinęs senojo A. Meškinio tilto griovimo galimybių. Tam reikia atskiro projekto, nes tiltas yra rėminės sistemos ir griovimas būtų labai sudėtingas, reikalausiantis labai daug lėšų. A. Biliaus nuomone, jei bus nugriautas šis  tiltas ir liks tik vienas, susidarys spūstys, kurios paralyžiuos visą tranzitinį susisiekimą tarp didžiųjų miestų.

Specialisto  teigimu, yra dar vienas sprendimas, kurį jie siūlo kartu su Kauno technikos kolegijos (KTK) Kelių inžinerijos programos studentais. Tai leistų ne griauti abu tiltus, o juos plėsti bei pastatyti papildomą tiltą miesto reikmėms.

„Su studentais siūlome naują sprendimą – naikinti skiriamąją juostą, nuo Muravos iki IX forto sankryžų. Vietoje jos kelią plėsti iki 3 juostų į abi puses, viduryje įrengiant stiprų atitvarą. Tokiu atveju, kelias technine prasme taps B1 kategorijos, miesto magistraline gatve. O prieš tiltą arba už jo skiriamoje juostoje surinkti naują 2 juostų plienbetonio tiltą, kuris, įrengus reikalingas atramas, gelžbetoninės plokštės zonoje būtų sujungiamas su kairiuoju, nekarpytos sistemos tiltu. Tai leistų pradėti remontuoti ir stiprinti esamą rėminės sistemos tiltą. Eismas  ir toliau vyktų  4-iomis juostomis senąja tvarka. Atliktus remonto darbus, plienbetonio tiltas būtų sujungiamas su senuoju rėminės sistemos tiltu išilginiu deformaciniu pjūviu per visą tilto ilgį. Taip atsirastų tilto 6-ios eismo juostos“, – aiškina specialistas.

Tuo pačiu būtų sprendžiamas ir Jonavos g. naujo viaduko pastatymas vidurinėje zonoje, sujungiant jį su kairiuoju naujesniu viaduku. Eismas vyktų analogiškai kaip tiltu. Senasis dešinės juostos viadukas būtų demontuotas ir sustiprinus atramas, būtų pastatytas naujas surenkamos sistemos viadukas, sujungus abu statinius tarpusavyje, atsirastų vienas apie 35 m pločio viadukas su atitvaru viduryje.

A. Bilius su studentais parengė ir daugiau pasiūlymų, kaip gerinti Kauno  tiltų ir viadukų priežiūrą, jų rekonstrukciją. 

Miesto poreikiams siūloma statyti žemą tiltą, kuris sujuntų Panerių ir Jonavos gatves. Jei upę būtų planuojama naudoti laivybai – tiltas galėtų būti pakeliamas. Siūlomas sprendimas leistų gerokai sumažinti darbų apimtis ir išvengti didžiulių pravažumo problemų statybų metų, o norimas griauti tiltas galėtų stovėti iki jiems galimo 80-100 metų eksploatacijos termino pabaigos. Įvertinus transporto srautų pasiskirstymą, reikėtų spręsti, ar visi įvažiavimai į magistralę šiame ruože yra reikalingi“, – tvirtina A. Bilius.

Reikia daugiau priežiūros

Šiuo metu KTK dirbančio dėstytojo A. Biliaus teigimu, Kaune ir visoje Lietuvoje tiltų situacija nėra bloga, tačiau jų priežiūrai dėmesio skiriama per mažai. Anot jo, tiltų priežiūros specialistų trūkumas jaučiamas visose valstybinėse institucijose eksploatuojančiose kelius ir tiltus. 

A. Biliaus nuomone, Aleksoto tilto rekonstrukciją atlikta puikiai. Geras ir inžinieriaus bei mokslininko A. Steponavičiaus projektas.

„Tačiau architektų priimti dizaino sprendimai iš eismo dalyvių atėmė vieną juostą. Dėl įrengtų šviestuvų pritrūko vos keliolikos centimetrų, kad būtų išlaikytos 4-ios eismo juostos. Didėjant automobilių srautams ši juosta būtų labai reikalinga. Žinoma, pralaidumo problema sprendžia naujas M. K. Čiurlionio tiltas, tačiau kam atsisakyti to, ką buvo galima turėti, – klausia tiltų specialistas. – Su naujais tiltais Kaune viskas tvarkoje. Tačiau senesni kelia nemažai susirūpinimo ir jiems reikia tinkamos priežiūros. Didelės problemos yra su Kauno HESO tiltu, kuris yra tik 2 juostų, o šiais laikais automobilių srautams tai yra per mažai. Be to, problemų yra ir su hidroelektrinės pastatu, virš kurio įrengtas tiltas.“

Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-07-11 06:44
Europos Komisijai pradėjus viešąsias konsultacijas dėl karinio mobilumo paketo, Lietuva aktyviai sieks daugiau Europos Sąjungos (ES) investicijų strateginiams projektams, gerinantiems Baltijos šalių regiono susisiekimą ir karinio mobilumo jungtis su Europa.
nuotrauka
2025-07-10 12:36
Magistralė Vilnius–Utena (A14) keičiasi iš pagrindų – prasidėję rekonstrukcijos darbai sparčiai juda į priekį. Vykdant vieną didžiausių kelių infrastruktūros projektų Lietuvoje, modernizuojamas daugiau nei 42 kilometrų ruožas. Šiandien kelio atkarpose jau klojami pirmieji asfalto sluoksniai.
nuotrauka
2025-07-08 13:04
AB „Kelių priežiūra“ atveria duomenis apie žvyrkelių nuolatinės priežiūros darbus. Nuo šiol gyventojai kviečiami naudotis interaktyviu vasaros darbų žemėlapiu, kuriame galima matyti, kokiuose keliuose su žvyro danga yra suplanuoti arba jau atlikti nuolatinės priežiūros darbai.
nuotrauka
2025-07-07 13:35
Nuo š.m. liepos 1 d. įsigaliojo Energetikos ministerijos inicijuoti pokyčiai, kuriais siekiama skatinti gyventojus ir verslus efektyviau išnaudoti ESO technines sąlygas, skirtas saulės elektrinių įrengimui bei energijos kaupimo sprendimams. Nuo šiol gaminantys vartotojai, įsirengę elektrinę ar kitus...
nuotrauka
2025-07-03 08:55
„Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia inovacijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųj...
nuotrauka
2025-07-02 12:55
AB „Via Lietuva“ tęsia darnaus judumo infrastruktūros plėtrą prie valstybinės reikšmės kelių – pasirašytos dvi sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių takų, kurių bendras ilgis apie 4,3 km, įrengimo Palangoje. Planuojama, kad naujai įrengta infrastruktūra palangiškiai ir kurorto svečiai galės naudotis jau...
nuotrauka
2025-07-01 15:27
Atsinaujinančios energetikos bendrovė „Ignitis grupė" pradeda elektros energijos kaupiklių sistemų (EEKS) parkų projektų įgyvendinimą Lietuvoje. Energijos kaupiklių parkai bus įrengti Kelmės, Mažeikių ir Kruonio apylinkėse. Projektų bendra galia sieks 291 megavatus (MW), o talpa – 582 megavatalandes...
nuotrauka
2025-06-26 10:07
AB „Via Lietuva“ praneša, kad modernizuojant „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos jau atlikta daugiau nei 50 proc. visų suplanuotų darbų. Visus paskutinio 12 km kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo (nuo 85 iki 97,06 km) darbus numatyta pabaigti iki metų pabaigos,...
nuotrauka
2025-06-25 09:31
Vykdant magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena ruožo nuo 64,332 iki 93,726 km kapitalinį remontą, po gausesnių kritulių kelyje A14 Vilnius-Utena, ruože nuo Molėtų iki Utenos, šlaituose susidarė išplovos.
nuotrauka
2025-06-23 13:12
Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav...
nuotrauka
2025-06-20 09:53
Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas perdavė teismui baudžiamąją bylą su kaltinamuoju aktu, kuriame vienos Lenkijos Respublikos akcinės bendrovės atstovas kaltinamas davęs kyšį valstybės tarnautojui prilygintam asmeniui – UAB „Enefit Green“ projektų vad...
nuotrauka
2025-06-19 09:23
Lietuvoje vystant kelių infrastruktūrą vis daugiau dėmesio skiriama ne tik darbų mastui, bet ir jų kokybei bei iššūkiams, su kuriais susiduria rangovai ir projektuotojai. Kelių remontas, rekonstravimas, naujų tiesimas – tai sudėtingas inžinerinis procesas, kuriame kiekvienas etapas turi įtakos galut...
nuotrauka
2025-06-18 11:55
Vilniuje tęsiami gatvių atnaujinimo darbai, apimantys dešimtis skirtingų miesto gatvių bei kelių ruožų. Per šiuos metus planuojama ištisiniu būdu išasfaltuoti daugiau nei pusšimtį sostinės gatvių kilometrų. Dalį projektų įgyvendina tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“. Da...
nuotrauka
2025-06-18 09:50
Birželio 17 d. baigėsi juridinių asmenų paraiškų teikimas didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginių, skirtų teikti balansavimo paslaugas elektros perdavimo sistemos operatoriui, įrengimui. Priemonei buvo skirta 102 mln. eurų.
nuotrauka
2025-06-18 09:37
AB „Via Lietuva“ toliau vykdo darnaus judumo infrastruktūros plėtrą šalyje. Dar šiais metais planuojama pradėti ir iki 2026 m. vidurio įrengti ar sutvarkyti apie 16 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų, kurių bendras ilgis – kiek daugiau nei 50 km.
nuotrauka
2025-06-17 09:11
Dalyje Lietuvos kariuomenės karinių vienetų, strategiškai svarbiausiose vietovėse, jau veikia neseniai įrengtos naujos degalinės. Kituose Lietuvos kariuomenės daliniuose vyksta arba netrukus prasidės degalinių ir kuro saugyklų statybos, kurios leis užtikrinti kuro atsargų tiekimą taikos, krizės ar k...
nuotrauka
2025-06-16 14:34
Viena svarbiausių uostamiesčio jungčių tarp Šilutės plento ir Taikos prospekto netrukus pasikeis neatpažįstamai – tvarkoma ne tik važiuojamoji dalis, bet ir pėsčiųjų bei dviračių takai. Šiandien, birželio 16 d., Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus lankėsi Paryžiaus Komunos gatvėje, kur intensyviai atlie...
nuotrauka
2025-06-13 10:58
Panevėžio apygardos teismas atmetė bendrovės „Proit“ prašymą taikyti laikinąsias apsaugos priemones, kuriomis buvo siekiama sustabdyti AB „Via Lietuva“ vykdomą elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos (EKRIS) konkursą. Tai jau antrasis „Proit“ inicijuotas teisminis bandymas per past...
nuotrauka
2025-06-13 10:54
Atvertas eismas rekonstruotu tiltu per Dubysą Ariogaloje, Raseinių rajono savivaldybėje. Tiltas eismo dalyviams atveriamas net keliais mėnesiais anksčiau nei planuota, o visi statybos darbai turėtų būti baigti liepos pabaigoje.
nuotrauka
2025-06-11 13:58
Šį mėnesį planuojama pradėti Kareivių gatvės atkarpos nuo Verkių g. iki Žirmūnų g. rekonstrukciją. Itin didelius eismo srautus patiriančioje sostinės gatvėje bus siekiama pagerinti situaciją visiems eismo dalyviams – automobilių vairuotojams, dviratininkams ir pėstiesiems, taip pat viešojo transport...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra