2021 spalio 28 d. ketvirtadienis, 13:07
Reklama  |  facebook

Kaune siūlo ne griauti, o integruoti papildomą tiltą

2018-08-14 10:00
„2001 m. panaikinus Valstybinę tiltų inspekciją, tiltams yra skiriama gerokai mažiau dėmesio, o jiems, kaip ir visiems statiniams, reikia rutininės, kasdieninės priežiūros. Neužtenka tiesiog papilti druskos, kai kada nuvalyti sniegą, aprinkti šiukšles ar perdažyti turėklus. Reikia specialistų, kelių inžinierių, turinčių tiltų priežiūros žinių bagažą, kurie prižiūrėtų tiltų inžinerines sistemas, įvertintų esamą situaciją, siūlytų savo sprendinius, nustatytų atsiveriančių plyšių vietas, kitus galimas defektus. Ypač priežiūros reikia tiltų deformacijų užtikrinimą garantuojantiems tiltų elementams“, – teigia Kauno technikos kolegijos (KTK) dėstytojas A. Bilius.
nuotrauka
Aleksoto tiltas Kaune. MB „Medijų alchemija“ nuotr.


Planuojama tiltų rekonstrukcija Kaune, Islandijos plente, neramina Arvydą Bilių - vieną daugiausiai patirties sukaupusį, buvusios Lietuvos tiltų inspekcijos vyriausiąjį inspektorių, kurio teigimu, griauti vieną iš esamų tiltų yra per daug sudėtinga, o viskam išspręsti yra daug pigesnis ir racionalesnis sprendimas.

Griovimui reikalingas atskiras projektas

Arvydas Bilius, tik pradėdamas savo tiltų projektavimo ir priežiūros specialisto karjerą, turėjo galimybę dirbti prie abiejų statomų tiltų Kleboniškyje. Pasak jo, šiandien viešumoje girdimi siūlymai nugriauti vieną iš tiltų ir vietoje to statyti 4 juostų tiltą nėra patys geriausi, atitinkantys realią situaciją.

„Karjeros pradžioje dirbau prie Kleboniškio tilto, dabar pavadinto Alfonso Meškinio vardu, statybos. Tai vizualiai labai panašūs tiltai, tačiau savo konstrukcijų statine schema jie yra visiškai skirtingi. Šiaurinis tiltas, kurį norima griauti, yra sudarytas iš keturių rėmų, viduje sujungtų vadinamaisiais šarnyrais (lankstais, red. past.). Naujesnis tiltas – atkartota sijų konfigūracija sudaro bendrą nekarpytą 346 m ilgio siją, kuri į atramas atremta per sudėtingus judamos sistemos guolius“, – pranešime cituojamas A.Bilius.

Anot specialisto, girdisi kalbos, kad senąjį tiltą norima griauti dėl sijose nustatytų mikro plyšių vidurinėse sijų dalyse. Tačiau tokių mikro plyšių bus visuose tokio tipo tiltuose, pavyzdžiui,  esančiame Vilniuje prie LEU. Jį patikrinus, greičiausiai rastumėte mikro plyšius. Taip pat yra žinomi bei nustatyti plyšiai Nemenčinės tilte per Nerį, Sitkūnų viaduke magistralėje ir jie buvo sėkmingai sutvarkyti, o Nemenčinės tiltas sustiprintas.

Pirmiausia niekas nėra tinkamai įvertinęs senojo A. Meškinio tilto griovimo galimybių. Tam reikia atskiro projekto, nes tiltas yra rėminės sistemos ir griovimas būtų labai sudėtingas, reikalausiantis labai daug lėšų. A. Biliaus nuomone, jei bus nugriautas šis  tiltas ir liks tik vienas, susidarys spūstys, kurios paralyžiuos visą tranzitinį susisiekimą tarp didžiųjų miestų.

Specialisto  teigimu, yra dar vienas sprendimas, kurį jie siūlo kartu su Kauno technikos kolegijos (KTK) Kelių inžinerijos programos studentais. Tai leistų ne griauti abu tiltus, o juos plėsti bei pastatyti papildomą tiltą miesto reikmėms.

„Su studentais siūlome naują sprendimą – naikinti skiriamąją juostą, nuo Muravos iki IX forto sankryžų. Vietoje jos kelią plėsti iki 3 juostų į abi puses, viduryje įrengiant stiprų atitvarą. Tokiu atveju, kelias technine prasme taps B1 kategorijos, miesto magistraline gatve. O prieš tiltą arba už jo skiriamoje juostoje surinkti naują 2 juostų plienbetonio tiltą, kuris, įrengus reikalingas atramas, gelžbetoninės plokštės zonoje būtų sujungiamas su kairiuoju, nekarpytos sistemos tiltu. Tai leistų pradėti remontuoti ir stiprinti esamą rėminės sistemos tiltą. Eismas  ir toliau vyktų  4-iomis juostomis senąja tvarka. Atliktus remonto darbus, plienbetonio tiltas būtų sujungiamas su senuoju rėminės sistemos tiltu išilginiu deformaciniu pjūviu per visą tilto ilgį. Taip atsirastų tilto 6-ios eismo juostos“, – aiškina specialistas.

Tuo pačiu būtų sprendžiamas ir Jonavos g. naujo viaduko pastatymas vidurinėje zonoje, sujungiant jį su kairiuoju naujesniu viaduku. Eismas vyktų analogiškai kaip tiltu. Senasis dešinės juostos viadukas būtų demontuotas ir sustiprinus atramas, būtų pastatytas naujas surenkamos sistemos viadukas, sujungus abu statinius tarpusavyje, atsirastų vienas apie 35 m pločio viadukas su atitvaru viduryje.

A. Bilius su studentais parengė ir daugiau pasiūlymų, kaip gerinti Kauno  tiltų ir viadukų priežiūrą, jų rekonstrukciją. 

Miesto poreikiams siūloma statyti žemą tiltą, kuris sujuntų Panerių ir Jonavos gatves. Jei upę būtų planuojama naudoti laivybai – tiltas galėtų būti pakeliamas. Siūlomas sprendimas leistų gerokai sumažinti darbų apimtis ir išvengti didžiulių pravažumo problemų statybų metų, o norimas griauti tiltas galėtų stovėti iki jiems galimo 80-100 metų eksploatacijos termino pabaigos. Įvertinus transporto srautų pasiskirstymą, reikėtų spręsti, ar visi įvažiavimai į magistralę šiame ruože yra reikalingi“, – tvirtina A. Bilius.

Reikia daugiau priežiūros

Šiuo metu KTK dirbančio dėstytojo A. Biliaus teigimu, Kaune ir visoje Lietuvoje tiltų situacija nėra bloga, tačiau jų priežiūrai dėmesio skiriama per mažai. Anot jo, tiltų priežiūros specialistų trūkumas jaučiamas visose valstybinėse institucijose eksploatuojančiose kelius ir tiltus. 

A. Biliaus nuomone, Aleksoto tilto rekonstrukciją atlikta puikiai. Geras ir inžinieriaus bei mokslininko A. Steponavičiaus projektas.

„Tačiau architektų priimti dizaino sprendimai iš eismo dalyvių atėmė vieną juostą. Dėl įrengtų šviestuvų pritrūko vos keliolikos centimetrų, kad būtų išlaikytos 4-ios eismo juostos. Didėjant automobilių srautams ši juosta būtų labai reikalinga. Žinoma, pralaidumo problema sprendžia naujas M. K. Čiurlionio tiltas, tačiau kam atsisakyti to, ką buvo galima turėti, – klausia tiltų specialistas. – Su naujais tiltais Kaune viskas tvarkoje. Tačiau senesni kelia nemažai susirūpinimo ir jiems reikia tinkamos priežiūros. Didelės problemos yra su Kauno HESO tiltu, kuris yra tik 2 juostų, o šiais laikais automobilių srautams tai yra per mažai. Be to, problemų yra ir su hidroelektrinės pastatu, virš kurio įrengtas tiltas.“

Statybunaujienos.lt




Infrastruktūra

nuotrauka
2021-10-28 11:36
Lietuvą ir Lenkiją sujungsiančio GIPL dujotiekio projektą įgyvendinantis dujų perdavimo sistemos operatorius „Amber Grid“ gavo Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos išduotą GIPL dujotiekio trečiojo statybų etapo užbaigimo aktą. Paskutinįjį, ketvirtąjį, statybų etapą ir baigiamą įr...
nuotrauka
2021-10-28 11:04
Reaguodama į energijos kainų šuolį, Aplinkos ministerija siūlo perskirstyti 24,55 mln. eurų Klimato kaitos programos lėšų, 21,5 mln. eurų iš jų nukreipiant individualiam būstui atnaujinti, mažiau taršiems šildymo įrenginiams įsigyti, panaudoti atsinaujinančius išteklius visuomeniniuose pastatuose, t...
nuotrauka
2021-10-27 11:23
Lietuvos energetikoje 2022 m. prasidės skaitmeninis virsmas – klientus pasieks išmanieji elektros energijos skaitikliai. Aktyviai ruošiamasi šiam pokyčiai – pasirašyta sutartis su skaitiklių tiekėju, kuris vykdo parengiamuosius veiksmus gamybos procesui, o lygiagrečiai atliekami kiti, su skaitiklių ...
nuotrauka
2021-10-27 11:00
Įsigaliojo sutartis dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai ruožo nuo 7,508 km iki 87,861 km, kuris yra „Via Baltica“ kelio dalis, priešprojektinių sprendinių parengimo. Sutarties vertė – beveik 506 tūkst. eurų su PVM. Sutarties atlikimo terminas – 14 mėn. Atlikus...
nuotrauka
2021-10-23 07:56
Lietuvos ir Lenkijos pasienyje, nutiesus tarptautinio GIPL dujotiekio dalis iš abiejų valstybių pusių, buvo suvirinta simbolinė auksinė siūlė, žyminti dviejų Europos Sąjungos šalių dujų perdavimo sistemų fizinį sujungimą. Auksinės siūlės suvirinimas – vienas paskutiniųjų svarbiausių darbų, įrengiant...
nuotrauka
2021-10-23 07:20
Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) sutartis dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 39,110 km esančios skirtingų lygių sankryžos (Paparčių viaduko) ir aplinkinių kelių rekonstravimo. Sutarties vertė – 10,495 mln. eurų su PVM...
nuotrauka
2021-10-19 09:18
Naujosios gatvės atkarpos nuo geležinkelio viaduko iki Alytaus miesto ribos rekonstrukcija baigta, šia gatvės atkarpa jau kurį laiką vyksta intensyvus eismas, o spalio 18 d. teatralizuoto renginio metu perkirpta Alytaus transporto mazgo (Naujosios gatvės nuo geležinkelio viaduko iki miesto administr...
nuotrauka
2021-10-15 20:58
Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida rekonstravimo techninių darbo projektų parengimo.
nuotrauka
2021-10-15 07:23
Susisiekimo ministerija siūlo jau nuo ateinančių metų keliams finansuoti taikyti naują, aiškesniais kriterijais ir ilgalaikiu planavimu pagrįstą finansavimo sistemą. Tai numatyta Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų administravimo sistemos pertvarkoje, kuriai jau pritarė Vyriausybė ir j...
nuotrauka
2021-10-14 10:41
500 ha sostinės teritorijoje, apimančioje Šeškinės, Pašilaičių ir Fabijoniškių rajonus, netrukus bus pradėti lietaus nuotekų sistemų rekonstrukcijos darbai. Rekonstrukcija suprojektuota taikant žaliosios infrastruktūros ir tvarios vandentvarkos principus.
nuotrauka
2021-10-13 16:54
Š. m. spalio viduryje pradedami kapitalinio remonto darbai Klaipėdos Žvejų gatvėje. Tačiau kol kas statybininkai netrikdys gyventojų ir čia įsikūrusių verslų ramybės – pirmiausia bus atliekami archeologiniai tyrimai ir kadastriniai matavimai. Planuojama, kad gatvė bus uždaryta lapkričio mėnesį, kai ...
nuotrauka
2021-09-30 10:12
UAB Merko statyba pasirašė sutartį su UAB „Vėjo parkai“, priklausančia atsinaujinančios energijos įmonei „Enefit Green“ („Eesti Energia“ įmonių grupės dalis), dėl vėjo jėgainių parko statybos Akmenės rajone. Sutarties vertė – daugiau kaip 19 mln. eurų.
nuotrauka
2021-09-29 15:35
Siekdama gerinti Lietuvos kelių būklę ir užtikrinti kuo efektyvesnį keliams skiriamų lėšų panaudojimą, Susisiekimo ministerija siūlo jau nuo ateinančių metų keliams finansuoti taikyti naują, aiškesniais kriterijais ir ilgalaikiu planavimu pagrįstą finansavimo sistemą. Tai numatyta Kelių priežiūros i...
nuotrauka
2021-09-28 05:51
Visuomenė jau turi galimybę susipažinti su projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Vilnius teritorinio planavimo dokumentais – infrastruktūros vystymo plano koncepcijos alternatyvų sprendiniais ir jų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo dokumentacija.
nuotrauka
2021-09-28 05:33
Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) sutartis dėl magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena ruožo nuo 21,50 iki 39,20 km rekonstravimo priešprojektinių sprendinių parengimo. Sutartis, kurios vertė beveik 115 tūkst. eur. su PVM, sudaryta su UAB „TEC Infrastructur...
nuotrauka
2021-09-21 10:06
Praėję metai Lietuvos elektros energijos gamybai iš atsinaujinančių šaltinių buvo rekordiniai: neskaičiuojant Kruonio hidroelektrinės, penktadalį visos šalyje suvartotos energijos pagamino saulės, vandens ir vėjo jėgainės. Pastarosioms atiteko liūto dalis – vėjo turbinos pagamino 13 proc. Lietuvoje ...
nuotrauka
2021-09-21 07:22
UAB „INSTITA“ įgyvendino unikalų projektą Lietuvoje. Pirmą kartą vandens valymo įrenginiai buvo pastatyti ežero dalyje. Šis projektas, įgyvendintas bendrovės „Dzūkijos vandenys“ užsakymu, Alytaus miestui yra itin svarbus gamtosauginiu požiūriu.
nuotrauka
2021-09-17 08:44
Energetikos ministras Dainius Kreivys apsilankė vėjo jėgainių parke: tai „E energija“ grupės vystomas 68,9 MW galingumo parkas Telšių rajone, Tryškių seniūnijoje. Pernai liepą pradėtame statyti parke žalios elektros gamybą bandomuoju režimu jau pradėjo pirmoji vėjo jėgainė. Pilną galią parkas turėtų...
nuotrauka
2021-09-16 14:14
Rudenį sostinė pasitiko atnaujinusi 6 tiltus ir viadukus, kurie tapo patogesni pėstiesiems, turintiems individualių poreikių, bei tėvams su vežimėliais. Dar vienam tiltui, kuris po rekonstrukcijos bus pritaikytas dviratininkams ir pėstiesiems, atlikta ekspertizė, o darbai bus pradėti jau kitąmet.
nuotrauka
2021-09-16 10:04
Vilniaus rajone įsibėgėja privažiuojamojo kelio prie Nemenčinės miesto remonto darbai. Daugiau nei kilometro valstybinės reikšmės rajoninio kelio ruožo rekonstrukcija patikėta darnios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovei „YIT Lietuva“. Darbų vertė siekia beveik 291 tūkst. eurų.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra

nuotrauka

Tvarumas ir žaliosios sienos didmiesčiuose

Miestų želdynai – tema, kuri darosi vis aktualesnė brangstant sklypams, aktyvėjant statyboms, žaliųjų erdvių rekonstrukcijos projektams ir visiems siekiant turėti atgaivos suteikiančias žali...