2024 birželio 15 d. šeštadienis, 22:10
Reklama  |  facebook

Kaune siūlo ne griauti, o integruoti papildomą tiltą

2018-08-14 10:00
„2001 m. panaikinus Valstybinę tiltų inspekciją, tiltams yra skiriama gerokai mažiau dėmesio, o jiems, kaip ir visiems statiniams, reikia rutininės, kasdieninės priežiūros. Neužtenka tiesiog papilti druskos, kai kada nuvalyti sniegą, aprinkti šiukšles ar perdažyti turėklus. Reikia specialistų, kelių inžinierių, turinčių tiltų priežiūros žinių bagažą, kurie prižiūrėtų tiltų inžinerines sistemas, įvertintų esamą situaciją, siūlytų savo sprendinius, nustatytų atsiveriančių plyšių vietas, kitus galimas defektus. Ypač priežiūros reikia tiltų deformacijų užtikrinimą garantuojantiems tiltų elementams“, – teigia Kauno technikos kolegijos (KTK) dėstytojas A. Bilius.
nuotrauka
Aleksoto tiltas Kaune. MB „Medijų alchemija“ nuotr.


Planuojama tiltų rekonstrukcija Kaune, Islandijos plente, neramina Arvydą Bilių - vieną daugiausiai patirties sukaupusį, buvusios Lietuvos tiltų inspekcijos vyriausiąjį inspektorių, kurio teigimu, griauti vieną iš esamų tiltų yra per daug sudėtinga, o viskam išspręsti yra daug pigesnis ir racionalesnis sprendimas.

Griovimui reikalingas atskiras projektas

Arvydas Bilius, tik pradėdamas savo tiltų projektavimo ir priežiūros specialisto karjerą, turėjo galimybę dirbti prie abiejų statomų tiltų Kleboniškyje. Pasak jo, šiandien viešumoje girdimi siūlymai nugriauti vieną iš tiltų ir vietoje to statyti 4 juostų tiltą nėra patys geriausi, atitinkantys realią situaciją.

„Karjeros pradžioje dirbau prie Kleboniškio tilto, dabar pavadinto Alfonso Meškinio vardu, statybos. Tai vizualiai labai panašūs tiltai, tačiau savo konstrukcijų statine schema jie yra visiškai skirtingi. Šiaurinis tiltas, kurį norima griauti, yra sudarytas iš keturių rėmų, viduje sujungtų vadinamaisiais šarnyrais (lankstais, red. past.). Naujesnis tiltas – atkartota sijų konfigūracija sudaro bendrą nekarpytą 346 m ilgio siją, kuri į atramas atremta per sudėtingus judamos sistemos guolius“, – pranešime cituojamas A.Bilius.

Anot specialisto, girdisi kalbos, kad senąjį tiltą norima griauti dėl sijose nustatytų mikro plyšių vidurinėse sijų dalyse. Tačiau tokių mikro plyšių bus visuose tokio tipo tiltuose, pavyzdžiui,  esančiame Vilniuje prie LEU. Jį patikrinus, greičiausiai rastumėte mikro plyšius. Taip pat yra žinomi bei nustatyti plyšiai Nemenčinės tilte per Nerį, Sitkūnų viaduke magistralėje ir jie buvo sėkmingai sutvarkyti, o Nemenčinės tiltas sustiprintas.

Pirmiausia niekas nėra tinkamai įvertinęs senojo A. Meškinio tilto griovimo galimybių. Tam reikia atskiro projekto, nes tiltas yra rėminės sistemos ir griovimas būtų labai sudėtingas, reikalausiantis labai daug lėšų. A. Biliaus nuomone, jei bus nugriautas šis  tiltas ir liks tik vienas, susidarys spūstys, kurios paralyžiuos visą tranzitinį susisiekimą tarp didžiųjų miestų.

Specialisto  teigimu, yra dar vienas sprendimas, kurį jie siūlo kartu su Kauno technikos kolegijos (KTK) Kelių inžinerijos programos studentais. Tai leistų ne griauti abu tiltus, o juos plėsti bei pastatyti papildomą tiltą miesto reikmėms.

„Su studentais siūlome naują sprendimą – naikinti skiriamąją juostą, nuo Muravos iki IX forto sankryžų. Vietoje jos kelią plėsti iki 3 juostų į abi puses, viduryje įrengiant stiprų atitvarą. Tokiu atveju, kelias technine prasme taps B1 kategorijos, miesto magistraline gatve. O prieš tiltą arba už jo skiriamoje juostoje surinkti naują 2 juostų plienbetonio tiltą, kuris, įrengus reikalingas atramas, gelžbetoninės plokštės zonoje būtų sujungiamas su kairiuoju, nekarpytos sistemos tiltu. Tai leistų pradėti remontuoti ir stiprinti esamą rėminės sistemos tiltą. Eismas  ir toliau vyktų  4-iomis juostomis senąja tvarka. Atliktus remonto darbus, plienbetonio tiltas būtų sujungiamas su senuoju rėminės sistemos tiltu išilginiu deformaciniu pjūviu per visą tilto ilgį. Taip atsirastų tilto 6-ios eismo juostos“, – aiškina specialistas.

Tuo pačiu būtų sprendžiamas ir Jonavos g. naujo viaduko pastatymas vidurinėje zonoje, sujungiant jį su kairiuoju naujesniu viaduku. Eismas vyktų analogiškai kaip tiltu. Senasis dešinės juostos viadukas būtų demontuotas ir sustiprinus atramas, būtų pastatytas naujas surenkamos sistemos viadukas, sujungus abu statinius tarpusavyje, atsirastų vienas apie 35 m pločio viadukas su atitvaru viduryje.

A. Bilius su studentais parengė ir daugiau pasiūlymų, kaip gerinti Kauno  tiltų ir viadukų priežiūrą, jų rekonstrukciją. 

Miesto poreikiams siūloma statyti žemą tiltą, kuris sujuntų Panerių ir Jonavos gatves. Jei upę būtų planuojama naudoti laivybai – tiltas galėtų būti pakeliamas. Siūlomas sprendimas leistų gerokai sumažinti darbų apimtis ir išvengti didžiulių pravažumo problemų statybų metų, o norimas griauti tiltas galėtų stovėti iki jiems galimo 80-100 metų eksploatacijos termino pabaigos. Įvertinus transporto srautų pasiskirstymą, reikėtų spręsti, ar visi įvažiavimai į magistralę šiame ruože yra reikalingi“, – tvirtina A. Bilius.

Reikia daugiau priežiūros

Šiuo metu KTK dirbančio dėstytojo A. Biliaus teigimu, Kaune ir visoje Lietuvoje tiltų situacija nėra bloga, tačiau jų priežiūrai dėmesio skiriama per mažai. Anot jo, tiltų priežiūros specialistų trūkumas jaučiamas visose valstybinėse institucijose eksploatuojančiose kelius ir tiltus. 

A. Biliaus nuomone, Aleksoto tilto rekonstrukciją atlikta puikiai. Geras ir inžinieriaus bei mokslininko A. Steponavičiaus projektas.

„Tačiau architektų priimti dizaino sprendimai iš eismo dalyvių atėmė vieną juostą. Dėl įrengtų šviestuvų pritrūko vos keliolikos centimetrų, kad būtų išlaikytos 4-ios eismo juostos. Didėjant automobilių srautams ši juosta būtų labai reikalinga. Žinoma, pralaidumo problema sprendžia naujas M. K. Čiurlionio tiltas, tačiau kam atsisakyti to, ką buvo galima turėti, – klausia tiltų specialistas. – Su naujais tiltais Kaune viskas tvarkoje. Tačiau senesni kelia nemažai susirūpinimo ir jiems reikia tinkamos priežiūros. Didelės problemos yra su Kauno HESO tiltu, kuris yra tik 2 juostų, o šiais laikais automobilių srautams tai yra per mažai. Be to, problemų yra ir su hidroelektrinės pastatu, virš kurio įrengtas tiltas.“

Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2024-06-13 07:00
Atidarytas didžiausias savivaldybės iniciatyva įrengtas saulės elektrinių parkas Lietuvoje. 4,1 mln. eurų vertės parkas įrengtas 5 ha teritorijoje Ukmergėje, o jame sumontuota 5332 vnt. saulės fotomodulių. Saulės elektrinių parką įrengė savivaldybės valdoma įmonė „Ukmergės šiluma“ drauge su energeti...
nuotrauka
2024-06-12 15:49
Vyriausybė trečiadienį, birželio 12 d., patvirtino europinės vėžės projekto „Rail Baltica“ ruožo nuo Jiesios (Kauno) iki sienos su Lenkija infrastruktūros vystymo planą. Trečiadienį vykusiame posėdyje taip pat nutarta pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras.
nuotrauka
2024-06-12 10:49
Pradėti Jonavos aplinkkelio statybos darbai. Įgyvendinus Jonavos aplinkkelio projektą, šalia vieno didžiausių Lietuvoje karinių poligonų bus užtikrintas reikalingas ir transporto infrastruktūros gynybinę strategiją atitinkantis Lietuvos ir NATO valstybių karinės technikos judėjimas, taip pat stipria...
nuotrauka
2024-06-12 10:35
Vadinamojo Kėdainių tilto statyba bus didžiausias pastarojo laikmečio projektas Kaune. Rangovai skaičiuoja, kad vien aukštos kokybės plieno statybų procese prireiks apie 100 geležinkelio vagonų.
nuotrauka
2024-06-11 08:50
Atsinaujinančiosios energijos bendrovė „Green Genius“, veikianti aštuoniose Europos rinkose, pasirašė du sandorius su Vokietijos finansų įstaigomis, kuriais bus finansuojamos didžiausio Latvijoje ir antro pagal dydį Baltijos šalyse vienoje teritorijoje esančio (angl. stand-alone) saulės elektrinių p...
nuotrauka
2024-06-11 08:12
Šiandien, birželio 11 d., 8 val. paskelbti net 4 nauji paramos kvietimai gyventojams, norintiems įsirengti saulės elektrines arba padidinti jau turimų saulės elektrinių galią. Šiai paramos priemonei Energetikos ministerija skyrė 40 mln. Eur. APVA dalinasi informacija, ką vertėtų žinoti norintiems su...
nuotrauka
2024-06-10 18:16
Sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ privatiems klientams gaminantiems vartotojams, kurie yra įsirengę saulės elektrinę ant stogo ar įsigiję nutolusiame saulės parke, nuo birželio 10 d. atsiranda galimybė rinktis dar vieną elektros energijos apskaitos būdą – grynąjį atsiskaitymą (angl. ...
nuotrauka
2024-06-10 11:58
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" vysto pirmąjį jūrinio vėjo elektrinių parką Baltijos šalyse, kuris vadinsis „Curonian Nord". Šis Lietuvos energetikai ypatingai svarbus projektas pavadintas kuršių genties garbei, kuri kadaise gyveno prie Baltijos jūros krantų. Pavadini...
nuotrauka
2024-06-07 11:04
Priimtas norminis teisės aktas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre, o to nepadarius, atitinkamas aktas negali būti taikomas. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) išnagrinėjo ginčą tarp Vyriausybės atstovo Vilniaus ir Alytaus apskrityse (Vyriausybės atstovas) ir Vilniaus miesto ...
nuotrauka
2024-06-07 10:24
Po maždaug pustrečio mėnesio trukusių darbų baigtas tvarkyti Žvėryno rajoną su centrine miesto dalimi jungiantis Žvėryno tiltas. Šalia Seimo esantis tiltas paskutinį kartą rekonstruotas prieš beveik du dešimtmečius – 2005 metais. Planinio remonto darbų metu atstatytas projektinis Žvėryno tilto vaizd...
nuotrauka
2024-06-06 13:00
Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) birželio 11 d. 8 val. ryte skelbs naujus paramos kvietimus gyventojams, norintiems įsirengti saulės elektrines arba padidinti jau turimų saulės elektrinių galią. Šį kartą šiai paramos priemonei Energetikos ministerija skyrė 40 mln. Eur. APVA dalinasi informa...
nuotrauka
2024-06-06 09:20
„Pasirengimo lygis sinchronizacijai su kontinentinės Europos elektros tinklais yra beveik 100 proc. Dabar svarbiausia – užbaigti reikalingas derinimo procedūras su ENTSO-E (Europos elektros perdavimo sistemos operatorių asociacija) ir susiderinus bendrus veiksmus kartu su Latvija ir Estija informuot...
nuotrauka
2024-06-03 09:40
Vienoje didžiausių Vilniaus miesto žaliųjų erdvių – Tauro kalno teritorijoje – intensyviai vyksta aplinkos tvarkymo darbai. Ši teritorija atnaujinama keliais etapais: statybos, infrastruktūros, želdinimo. Darbai apima 11,4 ha plotą, įskaitant Liuteronų sodą. Planuojama, kad didžioji darbų dalis bus ...
nuotrauka
2024-05-31 14:46
Palangoje, Taikos g. 2, atidarytas greito elektromobilių įkrovimo parkas, kuriame vienu metu gali įsikrauti net 20 elektromobilių. Papildomai dar 4 elektromobilių įkrovimo prieigos įrengtos Ronžės g. 5A. Elektromobilių įkrovimo parke veikia iš viso 16 įkrovimo prieigų, kurių galia 60 kW ir 4 įkrovim...
nuotrauka
2024-05-31 09:03
Jau šią vasarą prasidės darbai Slengiuose. Čia esantį karjerą apjuos pėsčiųjų takas su poilsio zonomis. Klaipėdos rajono savivaldybė jau rado rangovą, kuris atliks šiuos darbus. Šiuo projektu norima sukurti dar vieną erdvę Sendvario seniūnijoje, kurioje bus galima ne tik ilsėtis, bet ir aktyviai lei...
nuotrauka
2024-05-30 14:38
Sostinės A. Goštauto kvartalas, kur Turto bankas plėtoja didžiausią valstybės biurų projektą, šiuo metu atrodo nykiai, tačiau, pasak vyriausiosios Vilniaus architektės Lauros Kairienės, turi didžiulį potencialą sukurti reprezentatyvią valdžios institucijų būstinę, kokybiškai išplėsti vaikščiojamąją ...
nuotrauka
2024-05-29 11:02
Lietuvos oro uostai (LTOU) ir Lietuvos architektų sąjunga pasirašė architektūrinių idėjų konkurso organizavimo paslaugų sutartį. LTOU kartu su šalies ekspertais iki šių metų pabaigos arba kitų pradžioje siekia atrinkti ir vėliau įgyvendinti geriausias architektų idėjas iki 2028 metų pabaigos planuoj...
nuotrauka
2024-05-27 10:34
Praėjusią savaitę „Via Lietuva" pasirašė sutartį dėl paskutiniosios kelio „Via Baltica" nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos atkarpos rekonstrukcijos darbų atlikimo. Planuojama, kad intensyvūs modernizavimo darbai šiame kelio ruože turėtų prasidėti jau birželio pradžioje, baigtis – kitų metų antroje...
nuotrauka
2024-05-27 09:51
Amaliuose šią savaitę atverta pusantro kilometro atkarpa su naujais viadukais ir žiedinėmis sankryžomis. Tai ženkli dalis pirmajame Pietrytinio aplinkkelio darbų etape. Įgyvendinus visą projektą, naujoji trasa taps patogia ir greita jungtimi tarp A1 ir „Via Baltica“ magistralių. Maža to, apvažiavima...
nuotrauka
2024-05-24 13:37
Nors elektromobilių naudojimas Lietuvoje kasmet auga, vienas iš didžiausių iššūkių, su kuriuo susiduria daugiabučių namų gyventojai, yra elektromobilių įkrovimo infrastruktūros prieinamumas. Kokias galimybes turi vairuotojai, gyvenantys daugiabutyje, pasakoja daugiabučių priežiūra ir administravimu ...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra