2025 m. liepos 16 d. trečiadienis, 5:46:28
Reklama  |  facebook

Kauno intermodalinis terminalas atidarytas komerciniam eismui „Rail Baltica“ geležinkeliu

2021-07-19 13:59
Šiandien, liepos 19 d., Kauno intermodaliniame terminale (KIT) pasitiktas pirmasis konteineriais bei puspriekabėmis pakrautas traukinys iš Nyderlandų. Traukinys į terminalą atvyko europinio standarto geležinkeliu.
nuotrauka
LTG nuotr.


Minimos įmonės
LTG Infra (Lietuvos geležinkelių infrastruktūra), AB
Tad KIT oficialiai tapo toliausiai į Rytus nutolusiu Europos geležinkelių sistemos tašku, kurį, užbaigus visus darbus bei formalumus „Rail Baltica“ geležinkelio atkarpoje Kaunas–Palemonas, europinio standarto riedmenimis gali pasiekti krovininiai traukiniai.

„Kauno intermodalinio terminalo atidarymas komerciniam eismui yra esminis žingsnis „Rail Baltica“ projekte nuo statybos pereinant prie transporto operacijų. Šis žingsnis kartu reikšmingai pagerins susisiekimo su Europa galimybes krovinių vežėjams ir išplės tvaraus transporto galimybes Baltijos regione“, – cituojamas Susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Oficialioje pirmojo traukinio KIT pasitikimo ceremonijoje dalyvavo Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė, susisiekimo ministras Marius Skuodis, o taip pat projektą „Rail Baltica“ įgyvendinančių institucijų bei organizacijų atstovai, partneriai bei kiti svarbūs svečiai.

LTG generalinis direktorius Mantas Bartuška pabrėžė, jog KIT terminalo sujungimas su europinės vėžės geležinkeliu – ne tik ekonominis laimėjimas Lietuvai, bet ir dar viena grandis nuosekliai įgyvendinant Žaliojo kurso tikslus.

„Traukinių eismas pripažįstamas kaip viena ekologiškiausių transporto priemonių, ES oficialiai yra įvardijusi, kad siekiant mažinti CO2 išmetimus kroviniai didesniais nei 300 km atstumais turi būti gabenami traukiniais arba laivais, o kelių transporto priemonės turėtų funkcionuoti kaip „paskutinės mylios“ transportas. Su europinės vėžės geležinkelio prijungimu prie KIT atsiveria papildomos galimybės plėtoti ekologišką geležinkelių transportą, taip sumažinant vilkikų CO2 išmetimus bei atlaisvinant autostradas“, – sakė M. Bartuška.

Komercinių vežimų vystymas „Rail Baltica“ geležinkeliu – tai ne tik ekonominė, bet ir ekologinė nauda, nes plėtojant komercinius vežimus geležinkeliu bei palaipsniui pereinat prie tvarios žiedinės ekonomikos bus reikšmingai mažinama aplinkos tarša, taip prisidedant prie ES žaliojo kurso strategijos įgyvendinimo.

Pasak už „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą Lietuvoje atsakingos „LTG Infra" generalinio direktoriaus Karolio Sankovski, europinės vėžės iki KIT nutiesimas – ne tik naujos galimybės terminalui bei verslui, bet ir labai svarbus „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo etapas.

„Tam, kad šiandien į KIT galėtų atvykti pirmasis krovininis traukinys europinio standarto bėgiais, dirbome ne vienerius metus. Kauno geležinkelio mazgo rekonstrukcija ir pritaikymas „Rail Baltica“ reikmėms – tikrai neperdėsiu pasakydamas – buvo vienas sudėtingiausių geležinkelio infrastruktūros projektų Nepriklausomos Lietuvos istorijoje nuo pat 1918 metų“, – sakė K. Sankovski.

Pasak „LTG Infra“ vadovo, svarbu tai, kad tokio sudėtingumo projektas buvo įgyvendintas nepaisant ne tik inžinerinių ir techninių iššūkių, bet ir COVID-19 pandemijos sąlygotų ribojimų. „Džiaugiuosi kolegų profesionalumu. Neabejoju, kad šio projekto metu įgyta patirtis padės ir toliau tiesti „Rail Baltica“ geležinkelį laikantis įsipareigojimų, o Lietuvos ir kitų Baltijos šalių verslo atstovus kviečiu aktyviai dalyvauti mūsų skelbiamuose konkursuose, kurių ateityje tikrai netrūks“, – sakė K. Sankovski.

Jis pažymėjo, kad šis projektas yra iki 85 proc. finansuojamas ES struktūrinių fondų ir nuolatinė ES institucijų parama projektui parodo, kad „Rail Baltica“ yra daugiau nei geležinkelių infrastruktūra – tai ekonominis koridorius, skatinantis regioninį susisiekimą.

„Kauno intermodalinio terminalo atidarymas ir jo naudojimas komerciniams tikslams leis išnaudoti atkarpą tarp Lenkijos ir Lietuvos sienos ir pradėti pirmuosius krovinių vežimus europine vėže dar prieš sukuriant pilną „Rail Baltica“ globalaus projekto infrastruktūrą. Tai leis mums pradėti kurti ilgalaikę krovinių logistikos plėtrą visam „Rail Baltica“ koridoriui“, – sakė Bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ vadovas ir valdybos pirmininkas Agnis Driksna.

„Šiandien – svarbi diena visoms Baltijos šalims ir konkretus pasiekimų įrodymas, kurie įgyvendinti Europos infrastruktūros tinklų fondo dėka (angl. EU Connecting Europe Facility),“ – pridūrė A. Driksna.

Kauno geležinkelio mazgo modernizavimo darbai, pritaikant jį prie „Rail Baltica“ poreikių ir užtikrinant, kad atitiktų globalaus projekto techninius parametrus, pradėti 2019 metų pavasarį. Vykdant modernizavimo projektą per Kauną iki Palemono nutiestas europinio standarto geležinkelis, modernizuotas istorinis Kauno geležinkelio tunelis, įrengti keturi tuneliai, kuriais geležinkelį saugiai gali kirsti automobiliai ir pėstieji, sutvarkyta šalia geležinkelio esanti miesto infrastruktūra, įrengtos papildomos apsaugos nuo triukšmo priemonės.

Kauno geležinkelio tunelyje ir jo prieigose paklota apie 2 km ilgio sugretintos 1435/1520 mm pločio vėžės geležinkelio kelio, taip pat rekonstruota apie 3,6 km ilgio esamo 1520 mm pločio vėžės geležinkelio, paklotas 9 km ilgio naujas 1435 mm pločio vėžės geležinkelis.

„KIT tampa vartais į Europą, atveriančiais naujas kombinuoto krovinių vežimo galimybes – kroviniai gali būti perkraunami nuo plačiosios vėžės ant europinės ir atvirkščiai, o taip pat – nuo vilkikų ant geležinkelio ir atvirkščiai“, – pažymėjo „LTG Infra“ vadovas K. Sankovski.

Jo teigimu, vienas svarbiausių KIT išskirtinumų yra tai, kad terminalas pritaikytas pakrauti į vagonus ne tik konteinerius ar kitos rūšies krovinius, bet ir vilkikų priekabas. Kasmet Lenkijos-Lietuvos pasieniu auto transportu pervežama apie 24 mln. tonų krovinių, o tai didžiulis potencialas KIT ir europinės vėžės panaudojimui, eismo saugos didinimui ir taršos emisijų mažinimui. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-07-14 14:18
„Rail Baltica“ įgyvendinanti LTG grupės infrastruktūros bendrovė „LTG Infra“ paskelbė konkurso laimėtoją – atrinktas naujas rangovas, nutiesiantis 12,1 km geležinkelio sankasos ruožą Šėta–Ramygala (II dalis). Šiuos darbus už 83,36 mln. Eur (be PVM) atliks Panevėžio bendrovė „HISK“.
nuotrauka
2025-07-14 10:03
PS „MB.MS" – jungtinės veiklos įmonė, įsteigta UAB Merko statyba ir SIA Merko Būve (AS Merko Ehitus grupės dukterinių įmonių) bei SIA WPR 2, – pasirašė rangos sutartį dėl vėjo jėgainių parko statybos Latvijoje, Smiltenės rajone. Sutarties vertė – daugiau kaip 30 mln. eurų.
nuotrauka
2025-07-14 09:49
Vykdant projektą „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A11 Šiauliai-Palanga ruožo nuo 137,092 iki 141,794 km kapitalinis remontas įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką“, viename iš tako ruožų (nuo 138,8 iki 139,03 km), pelkėtoje ir žemoje vietoje, buvo užfiksuotas visos tako konstrukcijos prasėdim...
nuotrauka
2025-07-11 15:34
Liepos 4 d. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) priėmė nutartį civilinėje byloje, kurioje išaiškino, kad buitinių nuotekų tinklų skersmeniui padidėjus nuo 160 mm iki 250 mm, naujas statybos leidimas nereikalingas, nors toks pokytis ir lėmė statinio kategorijos pasikeitimą – iš nesudėtingojo į neyp...
nuotrauka
2025-07-11 06:44
Europos Komisijai pradėjus viešąsias konsultacijas dėl karinio mobilumo paketo, Lietuva aktyviai sieks daugiau Europos Sąjungos (ES) investicijų strateginiams projektams, gerinantiems Baltijos šalių regiono susisiekimą ir karinio mobilumo jungtis su Europa.
nuotrauka
2025-07-10 12:36
Magistralė Vilnius–Utena (A14) keičiasi iš pagrindų – prasidėję rekonstrukcijos darbai sparčiai juda į priekį. Vykdant vieną didžiausių kelių infrastruktūros projektų Lietuvoje, modernizuojamas daugiau nei 42 kilometrų ruožas. Šiandien kelio atkarpose jau klojami pirmieji asfalto sluoksniai.
nuotrauka
2025-07-08 13:04
AB „Kelių priežiūra“ atveria duomenis apie žvyrkelių nuolatinės priežiūros darbus. Nuo šiol gyventojai kviečiami naudotis interaktyviu vasaros darbų žemėlapiu, kuriame galima matyti, kokiuose keliuose su žvyro danga yra suplanuoti arba jau atlikti nuolatinės priežiūros darbai.
nuotrauka
2025-07-07 13:35
Nuo š.m. liepos 1 d. įsigaliojo Energetikos ministerijos inicijuoti pokyčiai, kuriais siekiama skatinti gyventojus ir verslus efektyviau išnaudoti ESO technines sąlygas, skirtas saulės elektrinių įrengimui bei energijos kaupimo sprendimams. Nuo šiol gaminantys vartotojai, įsirengę elektrinę ar kitus...
nuotrauka
2025-07-03 08:55
„Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia inovacijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųj...
nuotrauka
2025-07-02 12:55
AB „Via Lietuva“ tęsia darnaus judumo infrastruktūros plėtrą prie valstybinės reikšmės kelių – pasirašytos dvi sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių takų, kurių bendras ilgis apie 4,3 km, įrengimo Palangoje. Planuojama, kad naujai įrengta infrastruktūra palangiškiai ir kurorto svečiai galės naudotis jau...
nuotrauka
2025-07-01 15:27
Atsinaujinančios energetikos bendrovė „Ignitis grupė" pradeda elektros energijos kaupiklių sistemų (EEKS) parkų projektų įgyvendinimą Lietuvoje. Energijos kaupiklių parkai bus įrengti Kelmės, Mažeikių ir Kruonio apylinkėse. Projektų bendra galia sieks 291 megavatus (MW), o talpa – 582 megavatalandes...
nuotrauka
2025-06-26 10:07
AB „Via Lietuva“ praneša, kad modernizuojant „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos jau atlikta daugiau nei 50 proc. visų suplanuotų darbų. Visus paskutinio 12 km kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo (nuo 85 iki 97,06 km) darbus numatyta pabaigti iki metų pabaigos,...
nuotrauka
2025-06-25 09:31
Vykdant magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena ruožo nuo 64,332 iki 93,726 km kapitalinį remontą, po gausesnių kritulių kelyje A14 Vilnius-Utena, ruože nuo Molėtų iki Utenos, šlaituose susidarė išplovos.
nuotrauka
2025-06-23 13:12
Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav...
nuotrauka
2025-06-20 09:53
Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas perdavė teismui baudžiamąją bylą su kaltinamuoju aktu, kuriame vienos Lenkijos Respublikos akcinės bendrovės atstovas kaltinamas davęs kyšį valstybės tarnautojui prilygintam asmeniui – UAB „Enefit Green“ projektų vad...
nuotrauka
2025-06-19 09:23
Lietuvoje vystant kelių infrastruktūrą vis daugiau dėmesio skiriama ne tik darbų mastui, bet ir jų kokybei bei iššūkiams, su kuriais susiduria rangovai ir projektuotojai. Kelių remontas, rekonstravimas, naujų tiesimas – tai sudėtingas inžinerinis procesas, kuriame kiekvienas etapas turi įtakos galut...
nuotrauka
2025-06-18 11:55
Vilniuje tęsiami gatvių atnaujinimo darbai, apimantys dešimtis skirtingų miesto gatvių bei kelių ruožų. Per šiuos metus planuojama ištisiniu būdu išasfaltuoti daugiau nei pusšimtį sostinės gatvių kilometrų. Dalį projektų įgyvendina tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“. Da...
nuotrauka
2025-06-18 09:50
Birželio 17 d. baigėsi juridinių asmenų paraiškų teikimas didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginių, skirtų teikti balansavimo paslaugas elektros perdavimo sistemos operatoriui, įrengimui. Priemonei buvo skirta 102 mln. eurų.
nuotrauka
2025-06-18 09:37
AB „Via Lietuva“ toliau vykdo darnaus judumo infrastruktūros plėtrą šalyje. Dar šiais metais planuojama pradėti ir iki 2026 m. vidurio įrengti ar sutvarkyti apie 16 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų, kurių bendras ilgis – kiek daugiau nei 50 km.
nuotrauka
2025-06-17 09:11
Dalyje Lietuvos kariuomenės karinių vienetų, strategiškai svarbiausiose vietovėse, jau veikia neseniai įrengtos naujos degalinės. Kituose Lietuvos kariuomenės daliniuose vyksta arba netrukus prasidės degalinių ir kuro saugyklų statybos, kurios leis užtikrinti kuro atsargų tiekimą taikos, krizės ar k...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra