2021 liepos 26 d. pirmadienis, 7:27
Reklama  |  facebook

Kauno intermodalinis terminalas atidarytas komerciniam eismui „Rail Baltica“ geležinkeliu

2021-07-19 13:59
Šiandien, liepos 19 d., Kauno intermodaliniame terminale (KIT) pasitiktas pirmasis konteineriais bei puspriekabėmis pakrautas traukinys iš Nyderlandų. Traukinys į terminalą atvyko europinio standarto geležinkeliu.
nuotrauka
LTG nuotr.


Minimos įmonės
LTG Infra (Lietuvos geležinkelių infrastruktūra), AB
Tad KIT oficialiai tapo toliausiai į Rytus nutolusiu Europos geležinkelių sistemos tašku, kurį, užbaigus visus darbus bei formalumus „Rail Baltica“ geležinkelio atkarpoje Kaunas–Palemonas, europinio standarto riedmenimis gali pasiekti krovininiai traukiniai.

„Kauno intermodalinio terminalo atidarymas komerciniam eismui yra esminis žingsnis „Rail Baltica“ projekte nuo statybos pereinant prie transporto operacijų. Šis žingsnis kartu reikšmingai pagerins susisiekimo su Europa galimybes krovinių vežėjams ir išplės tvaraus transporto galimybes Baltijos regione“, – cituojamas Susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Oficialioje pirmojo traukinio KIT pasitikimo ceremonijoje dalyvavo Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė, susisiekimo ministras Marius Skuodis, o taip pat projektą „Rail Baltica“ įgyvendinančių institucijų bei organizacijų atstovai, partneriai bei kiti svarbūs svečiai.

LTG generalinis direktorius Mantas Bartuška pabrėžė, jog KIT terminalo sujungimas su europinės vėžės geležinkeliu – ne tik ekonominis laimėjimas Lietuvai, bet ir dar viena grandis nuosekliai įgyvendinant Žaliojo kurso tikslus.

„Traukinių eismas pripažįstamas kaip viena ekologiškiausių transporto priemonių, ES oficialiai yra įvardijusi, kad siekiant mažinti CO2 išmetimus kroviniai didesniais nei 300 km atstumais turi būti gabenami traukiniais arba laivais, o kelių transporto priemonės turėtų funkcionuoti kaip „paskutinės mylios“ transportas. Su europinės vėžės geležinkelio prijungimu prie KIT atsiveria papildomos galimybės plėtoti ekologišką geležinkelių transportą, taip sumažinant vilkikų CO2 išmetimus bei atlaisvinant autostradas“, – sakė M. Bartuška.

Komercinių vežimų vystymas „Rail Baltica“ geležinkeliu – tai ne tik ekonominė, bet ir ekologinė nauda, nes plėtojant komercinius vežimus geležinkeliu bei palaipsniui pereinat prie tvarios žiedinės ekonomikos bus reikšmingai mažinama aplinkos tarša, taip prisidedant prie ES žaliojo kurso strategijos įgyvendinimo.

Pasak už „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą Lietuvoje atsakingos „LTG Infra" generalinio direktoriaus Karolio Sankovski, europinės vėžės iki KIT nutiesimas – ne tik naujos galimybės terminalui bei verslui, bet ir labai svarbus „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo etapas.

„Tam, kad šiandien į KIT galėtų atvykti pirmasis krovininis traukinys europinio standarto bėgiais, dirbome ne vienerius metus. Kauno geležinkelio mazgo rekonstrukcija ir pritaikymas „Rail Baltica“ reikmėms – tikrai neperdėsiu pasakydamas – buvo vienas sudėtingiausių geležinkelio infrastruktūros projektų Nepriklausomos Lietuvos istorijoje nuo pat 1918 metų“, – sakė K. Sankovski.

Pasak „LTG Infra“ vadovo, svarbu tai, kad tokio sudėtingumo projektas buvo įgyvendintas nepaisant ne tik inžinerinių ir techninių iššūkių, bet ir COVID-19 pandemijos sąlygotų ribojimų. „Džiaugiuosi kolegų profesionalumu. Neabejoju, kad šio projekto metu įgyta patirtis padės ir toliau tiesti „Rail Baltica“ geležinkelį laikantis įsipareigojimų, o Lietuvos ir kitų Baltijos šalių verslo atstovus kviečiu aktyviai dalyvauti mūsų skelbiamuose konkursuose, kurių ateityje tikrai netrūks“, – sakė K. Sankovski.

Jis pažymėjo, kad šis projektas yra iki 85 proc. finansuojamas ES struktūrinių fondų ir nuolatinė ES institucijų parama projektui parodo, kad „Rail Baltica“ yra daugiau nei geležinkelių infrastruktūra – tai ekonominis koridorius, skatinantis regioninį susisiekimą.

„Kauno intermodalinio terminalo atidarymas ir jo naudojimas komerciniams tikslams leis išnaudoti atkarpą tarp Lenkijos ir Lietuvos sienos ir pradėti pirmuosius krovinių vežimus europine vėže dar prieš sukuriant pilną „Rail Baltica“ globalaus projekto infrastruktūrą. Tai leis mums pradėti kurti ilgalaikę krovinių logistikos plėtrą visam „Rail Baltica“ koridoriui“, – sakė Bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ vadovas ir valdybos pirmininkas Agnis Driksna.

„Šiandien – svarbi diena visoms Baltijos šalims ir konkretus pasiekimų įrodymas, kurie įgyvendinti Europos infrastruktūros tinklų fondo dėka (angl. EU Connecting Europe Facility),“ – pridūrė A. Driksna.

Kauno geležinkelio mazgo modernizavimo darbai, pritaikant jį prie „Rail Baltica“ poreikių ir užtikrinant, kad atitiktų globalaus projekto techninius parametrus, pradėti 2019 metų pavasarį. Vykdant modernizavimo projektą per Kauną iki Palemono nutiestas europinio standarto geležinkelis, modernizuotas istorinis Kauno geležinkelio tunelis, įrengti keturi tuneliai, kuriais geležinkelį saugiai gali kirsti automobiliai ir pėstieji, sutvarkyta šalia geležinkelio esanti miesto infrastruktūra, įrengtos papildomos apsaugos nuo triukšmo priemonės.

Kauno geležinkelio tunelyje ir jo prieigose paklota apie 2 km ilgio sugretintos 1435/1520 mm pločio vėžės geležinkelio kelio, taip pat rekonstruota apie 3,6 km ilgio esamo 1520 mm pločio vėžės geležinkelio, paklotas 9 km ilgio naujas 1435 mm pločio vėžės geležinkelis.

„KIT tampa vartais į Europą, atveriančiais naujas kombinuoto krovinių vežimo galimybes – kroviniai gali būti perkraunami nuo plačiosios vėžės ant europinės ir atvirkščiai, o taip pat – nuo vilkikų ant geležinkelio ir atvirkščiai“, – pažymėjo „LTG Infra“ vadovas K. Sankovski.

Jo teigimu, vienas svarbiausių KIT išskirtinumų yra tai, kad terminalas pritaikytas pakrauti į vagonus ne tik konteinerius ar kitos rūšies krovinius, bet ir vilkikų priekabas. Kasmet Lenkijos-Lietuvos pasieniu auto transportu pervežama apie 24 mln. tonų krovinių, o tai didžiulis potencialas KIT ir europinės vėžės panaudojimui, eismo saugos didinimui ir taršos emisijų mažinimui. 
Statybunaujienos.lt




Infrastruktūra

nuotrauka
2021-07-22 16:13
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) pradeda tvarkyti valstybinės reikšmės krašto kelius, kurių kelio dangos plotis nesiekia 5 metrų. Pagal viešai paskelbtą „Krašto kelių, kurie neatitinka kelio kategorijos (kelio dangos plotis ≤ 5 m) prioritetinę eilę“, tokių „siaurukų...
nuotrauka
2021-07-22 09:48
Lietuvos saulės energetikos asociacijos (LSEA) duomenimis, žaliąją energiją gaminančių šalies gyventojų skaičius per pastaruosius ketverius metus ūgtelėjo net 25 kartus – 2017 m. nuosavas elektrines Lietuvoje turėjo 426 vartotojai, šiemet – jau daugiau nei 11 tūkstančių. Sparčią privačių saulės elek...
nuotrauka
2021-07-21 10:14
UAB Merko statyba pasirašė sutartį dėl vėjo jėgainių parko Šilalės rajone statybos su UAB „Šilalės vėjas“, priklausančia kompanijos „Enefit“ atsinaujinančios energijos įmonei „Enefit Green“. Sutarties vertė – daugiau kaip 15 mln. eurų. Numatyta pastatyti 12 vėjo jėgainių.
nuotrauka
2021-07-16 11:28
Dėl užsitęsusio karščio kai kuriuose Lietuvos keliuose gali pasitaikyti išplaukusio bitumo, vadinamojo „prakaituojančio asfalto“, ruožų, todėl VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) prašo vairuotojų būti atidesniems ir pakantesniems.
nuotrauka
2021-07-15 09:34
Lietuvos automobilių kelių direkcija ir darnios miestų bei infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pasirašė sutartį dėl daugiau kaip 8 km ruožo Tauragės apskrities kelyje Griežpelkiai-Vilkyškiai kapitalinio remonto. Valstybinės reikšmės rajoninio kelio rekonstrukcija bus pradėta šių metų rugp...
nuotrauka
2021-07-14 15:41
Šią savaitę pradėtas Vilniaus gatvės kapitalinis remontas pelnytai vadinamas didžiausios apimties projektu šioje senamiesčio arterijoje per daugiau kaip pusę amžiaus. Įsibėgėjantys darbai aprėps ir giliai po žeme glūdinčias pasenusias komunikacijas. Akmeniu grįstas grindinys taps patogesnis ir estet...
nuotrauka
2021-07-14 15:32
Šiandien, liepos 14 d., sostinės Žvėryno rajone pradedama 4966,45 m ilgio dujotiekio rekonstrukcija. Tai didžiausias šiais metais bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) įgyvendinamas mažo ir vidutinio slėgio dujotiekio pertvarkymo projektas Lietuvoje.
nuotrauka
2021-07-13 13:35
Magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda netoli Elektrėnų įrengto Strošiūnų tunelio statybų aplinkybes tyrę Susisiekimo ministerijos auditoriai nustatė, kad 2017 m. suplanuota nedidelė požeminė perėja ir pervaža dėl galimai nepagrįstų sprendimų per porą metų išaugo į didelį infrastruktūros objektą – ...
nuotrauka
2021-07-12 10:02
Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ paskelbė naujos 330 kV elektros perdavimo linijos Vilnius–Neris projektavimo ir rangos darbų viešąjį pirkimą. Ši oro linija reikšmingai sustiprins Vilniaus regiono elektros tinklą ir užtikrins patikimą tiekimą gyventojams ir verslui.
nuotrauka
2021-07-08 15:01
Didžiausia Lietuvos vandentvarkos bendrovė „Vilniaus vandenys" už beveik 5.5 mln. eurų iki šių metų pabaigos ketina iš esmės atnaujinti du iš šešių Vilniaus miesto nuotekų valykloje esančių bioreaktorių, kurie valo sostinėje susidarančias nuotekas.
nuotrauka
2021-07-05 07:27
Birželio pradžioje startavo paskutinis šiais metais paramos etapas, kurio metu gyventojai gali teikti paraiškas ir gauti paramą nuosavai salės elektrinei iš elektrinių parko įsigyti. Teikti paraiškas bus galima iki rugpjūčio 2 d. iš viso numatoma paramos suma siekia 3 mln. eurų.
nuotrauka
2021-07-01 08:22
Vėjo energijos gamintojas „Enefit Green“ Lietuvos Vakaruose, Šilalės rajone, statys 43 megavatų (MW) galios vėjo jėgainių parką. 60 mln. eurų kainuosiančiame „Šilalė II“ projekte elektra turėtų būti pradėta gaminti 2023 metų pradžioje.
nuotrauka
2021-06-30 13:47
„Vilniaus vandenys“ iš pavasarį Europos investicijų banko (EIB) suteikto 50 mln. Eur kredito jau gavo pirmąją 5 mln. Eur dalį. Birželio viduryje bendrovę pasiekusios lėšos bus panaudotos prioritetiniams vandens tiekimo infrastruktūros atnaujinimo projektams.
nuotrauka
2021-06-30 08:15
Seniausioje Kauno susisiekimo arterijoje – Vilniaus gatvėje – prasideda kapitalinis remontas. Liepos 12 dieną nuo Rotušės aikštės iki požeminės pėsčiųjų perėjos startuos pirmasis etapas – grindinio akmenų išėmimas ir požeminių komunikacijų tvarkymas stebint archeologams.
nuotrauka
2021-06-30 08:01
Jonavos rajono savivaldybėje, šalia Ruklos gyvenvietės, pradedama valstybinės reikšmės krašto kelyje Jonava-Žasliai-Kalniniai Mijaugonys esančio viaduko per geležinkelį rekonstrukcija. Kartu bus įrengtas ir naujas pėstiems bei dviratininkas skirtas viadukas.
nuotrauka
2021-06-29 14:19
KTU parengtas projektas, kurio bendra vertė siekia net 1,7 mln. eurų, universitetą dar labiau priartins prie tikslo – beveik 80 proc. šiuose pastatuose suvartojamos elektros energijos gauti iš atsinaujinančių šaltinių.
nuotrauka
2021-06-28 13:34
Energetikos ministras Dainius Kreivys pasirašė įsakymą, kuriuo skiriamas papildomas finansavimas saulės elektrinių įrengimui. Papildomas 2,4 mln. eurų skiriama gyventojams, kurie teikė paraiškas saulės elektrinėms įsirengti, tačiau pritrūkus finansavimo buvo įtraukti į rezervinį sąrašą, tokių žmonių...
nuotrauka
2021-06-25 08:29
Lietuvoje iš žemės galima išgauti apie 62 tūkst. gigavatvalandžių (GWh) atsinaujinančių šilumos energijos išteklių per metus, o visos valstybės žemės potencialas – beveik 2 mln. GWh, nustatė Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos (LGT).
nuotrauka
2021-06-21 16:29
Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis pristatė Utenoje vykusiame susitikime s...
nuotrauka
2021-06-21 15:47
Gegužės mėnesio pradžioje iš dalies pradėjus leisti eismą Liepkalnio–Žirnių g.–Minsko pl. sankryža ir naujuoju viaduku, vairuotojams buvo kilę sunkumų dėl tebevykstančių darbų eismo juostose ir jų pakraščiuose. Jau nuo šiandien, birželio 21 d., situacija sankryžoje pagerės, nes atidaroma nuovaža į d...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra