Kauno senamiestyje „Kauno vandenys“ įgyvendino 1 mln. 300 tūkst. eurų vertės projektą
2022-01-03 10:17
Švenčių išvakarėse bendrovė „Kauno vandenys“ paskelbė apie Kauno senamiesčio, Vilniaus gatvės, požeminių tinklų rekonstrukcija pabaigą. Per 5 mėnesius rekonstruota 800 metrų vandentiekio tinklų, 600 m – buitinių nuotekų ir paklota 1,7 km naujų paviršinių lietaus nuotekų surinkimo tinklų. Seniausioje ir ilgiausioje senamiesčio gatvėje iš pagrindų atnaujinti ne tik nusidėvėję centralizuoto vandentiekio tinklai, bet ir atskirta tarpukaryje statyta mišri nuotekų surinkimo sistema.
„Kauno vandenys“ nuotr.
Vilniaus gatvės buitinių nuotekų kolektorius buvo sumūrytas iš plytų dar Smetonos laikais. Jis daugybę metų tarnavo kaip mišri komunikacijų sistema, į kurią patekdavo ir nuotekos, ir lietaus vanduo. Atnaujinant vandentiekio komunikacijas, pasenę, vietomis sutrūkinėję ar surūdiję vamzdžiai pakeisti naujais prancūziškais kaliojo ketaus ir plastikiniais vamzdžiais, kurie turėtų tarnauti ne mažiau kaip 50 metų.
„Naują lietaus vandens tinklų naudą iškart pajus senamiesčio gyventojai, nes gatvės neužtvindys lietaus vanduo, žiemos metu sumažės gatvės apledėjimas. Lietaus vanduo bėgs į Nemuną, o nuotekos – į nuotekų valyklą“, – apie atliktus rekonstrukcijos darbus kalbėjo pranešime cituojamas „Kauno vandenų“ generalinis direktorius Ramūnas Šulskus.
Mieste didžioji dalis mišrios nuotekų sistemos atskyrimo darbų jau atlikta. Per pastaruosius penkerius metus iš 24,44 km ilgio mišrios nuotekų ir paviršinio lietaus kanalizacijos liko 7,65 km.
„Per šiuos dvejus metus pavyko gana ženkliai pasistūmėti į priekį. Mišri nuotekų surinkimo sistema buvo sutvarkyta senamiestyje, Šv. Gertrūdos, Vilniaus ir Jonavos gatvėse bei Laisvės alėjos atkarpoje nuo Soboro iki Vilniaus gatvės“, – sakė bendrovės technikos direktorius Darius Gražys.
Vienoje seniausių Kauno pėsčiųjų gatvių lygiagrečiai buvo išspręsta dar viena opi problema – kiekvienam besikreipusiam namui buvo įrengti atskiri įvadai, kad esant avarijai galima būtų užsukti vandenį vienam namui, o ne visam kvartalui ar keliems namams kaip buvo iki šiol.
„Senamiestyje daugelyje namų vamzdžiai pakloti rūsiuose, todėl avarijos atveju, jei namas neturėjo atskiro įvado, sovietmečiu namus administravusi Komunalinio ūkio tarnyba vandenį užsukdavo kone visam kvartalui. Gyventojų prašymus mes išgirdome – kiekvienam atsinaujinti pageidavusiam namui įrengti nauji vandens įvadai“, – sakė ilgametę inžinieriaus patirtį turintis D. Gražys.
Lygiagrečiai su šiais darbais buvo rekonstruoti seni ir sulūžę nuotekų šuliniai. Tikimasi, kad jie nekels problemų bent 10−15 metų. Padarytas dar vienas ilgai lauktas ir neišvengiamas darbas – nuo Rotušės aikštės iki Naugardo gatvės paklotas naujas paviršinių nuotekų tinklas, kuris leis prijungti ir naujus Kauno arkikatedros šventoriaus lietaus nuotekų tinklus.
Atlikdama rekonstrukcijos darbus pagrindinėje senamiesčio gatvėje, bendrovė susidūrė su nemažai iššūkių, pareikalavusių papildomos darbo jėgos, materialinių išlaidų bei inovatyvių inžinerinių sprendimų.
„Darbus apsunkino archeologiniai kasinėjimai, gyventojų judėjimas statybvietėje, siauros senamiesčio gatvės ir iššūkiu tapusi požeminė pėsčiųjų perėja, per kurią neardant kietųjų dangų norėta prijungti komunikacijas. Sovietmečiu statytos požeminės perėjos vietoje buvusios komunikacijų linijos buvo iškeltos, padaryta sudėtinga konstrukcija, todėl buvo didžiulis inžinerinis iššūkis, kaip atnaujinti tinklus neardant Birštono ir Šv. Gertrūdos gatvių“, – apie įveiktus iššūkius kalbėjo D. Gražys.
Nepaisant visų darbus lydėjusių iššūkių ir sunkumų, dalijasi darbus atlikusi įmonė, visa, kas buvo suplanuota, pavyko padaryti sėkmingai ir laiku.
Šis projektas „Kauno vandenims“ kainavo apie 1 mln. 300 tūkst. eurų.
„Naują lietaus vandens tinklų naudą iškart pajus senamiesčio gyventojai, nes gatvės neužtvindys lietaus vanduo, žiemos metu sumažės gatvės apledėjimas. Lietaus vanduo bėgs į Nemuną, o nuotekos – į nuotekų valyklą“, – apie atliktus rekonstrukcijos darbus kalbėjo pranešime cituojamas „Kauno vandenų“ generalinis direktorius Ramūnas Šulskus.
Mieste didžioji dalis mišrios nuotekų sistemos atskyrimo darbų jau atlikta. Per pastaruosius penkerius metus iš 24,44 km ilgio mišrios nuotekų ir paviršinio lietaus kanalizacijos liko 7,65 km.
„Per šiuos dvejus metus pavyko gana ženkliai pasistūmėti į priekį. Mišri nuotekų surinkimo sistema buvo sutvarkyta senamiestyje, Šv. Gertrūdos, Vilniaus ir Jonavos gatvėse bei Laisvės alėjos atkarpoje nuo Soboro iki Vilniaus gatvės“, – sakė bendrovės technikos direktorius Darius Gražys.
Vienoje seniausių Kauno pėsčiųjų gatvių lygiagrečiai buvo išspręsta dar viena opi problema – kiekvienam besikreipusiam namui buvo įrengti atskiri įvadai, kad esant avarijai galima būtų užsukti vandenį vienam namui, o ne visam kvartalui ar keliems namams kaip buvo iki šiol.
„Senamiestyje daugelyje namų vamzdžiai pakloti rūsiuose, todėl avarijos atveju, jei namas neturėjo atskiro įvado, sovietmečiu namus administravusi Komunalinio ūkio tarnyba vandenį užsukdavo kone visam kvartalui. Gyventojų prašymus mes išgirdome – kiekvienam atsinaujinti pageidavusiam namui įrengti nauji vandens įvadai“, – sakė ilgametę inžinieriaus patirtį turintis D. Gražys.
Lygiagrečiai su šiais darbais buvo rekonstruoti seni ir sulūžę nuotekų šuliniai. Tikimasi, kad jie nekels problemų bent 10−15 metų. Padarytas dar vienas ilgai lauktas ir neišvengiamas darbas – nuo Rotušės aikštės iki Naugardo gatvės paklotas naujas paviršinių nuotekų tinklas, kuris leis prijungti ir naujus Kauno arkikatedros šventoriaus lietaus nuotekų tinklus.
Atlikdama rekonstrukcijos darbus pagrindinėje senamiesčio gatvėje, bendrovė susidūrė su nemažai iššūkių, pareikalavusių papildomos darbo jėgos, materialinių išlaidų bei inovatyvių inžinerinių sprendimų.
„Darbus apsunkino archeologiniai kasinėjimai, gyventojų judėjimas statybvietėje, siauros senamiesčio gatvės ir iššūkiu tapusi požeminė pėsčiųjų perėja, per kurią neardant kietųjų dangų norėta prijungti komunikacijas. Sovietmečiu statytos požeminės perėjos vietoje buvusios komunikacijų linijos buvo iškeltos, padaryta sudėtinga konstrukcija, todėl buvo didžiulis inžinerinis iššūkis, kaip atnaujinti tinklus neardant Birštono ir Šv. Gertrūdos gatvių“, – apie įveiktus iššūkius kalbėjo D. Gražys.
Nepaisant visų darbus lydėjusių iššūkių ir sunkumų, dalijasi darbus atlikusi įmonė, visa, kas buvo suplanuota, pavyko padaryti sėkmingai ir laiku.
Šis projektas „Kauno vandenims“ kainavo apie 1 mln. 300 tūkst. eurų.
Žymės Vandens tiekimas
Infrastruktūra
2024-09-16 09:12
Ilgai laukto Tarandės tunelio projektas stumiasi į priekį. Tunelis planuojamas magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys. Jis padės išspręsti piko metu nuolat susidarančias automobilių spūstis: po darbo iš miesto centro Ukmergės gatve grįžtantys gyventojai išsirikiuoja į ilgą eilę, kad galėtų pasukti...
2024-09-13 08:18
Daugiau kaip pusėje Lietuvos savivaldybių jau įdiegtas šiuolaikiškas gatvių apšvietimas. Siekiant didinti energijos vartojimo efektyvumą ir gerinti gatvių apšvietimo infrastruktūrą visoje Lietuvoje, jau modernizuoti daugiau kaip 48 tūkst. neefektyvių šviestuvų, kurie leis sutaupyti 14 GWh elektros e...
2024-09-13 08:11
Susisiekimo ministerija ir „Via Lietuva" oficialiai paskelbė apie mėnesiu anksčiau nei planuota baigtą svarbiausią šių metų darnaus judumo projektą šalyje. Kuršių nerijoje atidarytas rekonstruotas dviračių takas nuo Juodkrantės iki Pervalkos, Preilos ir jūros link. Tai – moderniausias Lietuvoje ir a...
2024-09-11 17:09
Šių metų pradžioje Druskininkų savivaldybės meras Ričardas Malinauskas ir AB Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas pasirašė sutartį dėl vandens kelio (17,7 km) paruošimo, pritaikymo laivybai Nemuno upės atkarpoje ties Druskininkais, o praėjusią savaitę ties M...
2024-09-11 17:03
Šiandien Vyriausybė pritarė Finansų ministerijos teiktam nutarimo projektui, kuriuo siūloma dar šiemet skirti papildomų lėšų karinio mobilumo transporto infrastruktūros projektams. Susisiekimo ministerijai iš skolintų lėšų bus skiriama 42,3 mln. eurų dvigubos paskirties (karinėms ir civilinėms reik...
2024-09-11 16:52
Šią savaitę baigtas kelio ties Lazdijų pasienio punktu kapitalinis remontas. Kitąmet suplanuota pradėti ir dar vienos, 10 km ilgio atkarpos prie Lietuvos-Lenkijos sienos fizinius atnaujinimo darbus, kurie po ilgos pertraukos bus finansuojami INTERREG programos lėšomis.
2024-09-09 16:36
Iki 2040 metų šešias šalis – Suomiją, Estiją, Latviją, Lietuvą, Lenkiją ir Vokietiją – turėtų jungti 2500 km ilgio žaliojo vandenilio koridorius, kuriuo kasmet bus transportuojama iki 2,7 mln. tonų (Mt) žaliojo vandenilio, rodo Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir Vokietijos „Ontras“ d...
2024-09-06 13:26
Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorei „Litgrid" vykdant Lentvario 110 kV transformatorių pastotės skirstyklos rekonstrukciją, du sekmadienius daliai klientų Trakų rajone nebus tiekiama elektra. „Energijos skirstymo operatorius" (ESO) besiruošiant rekonstrukcijos darbams rado sprendimą, kur...
2024-09-04 14:01
Gerinamos paramos sąlygos privačioms juridinių asmenų elektromobilių įkrovos stotelėms įrengti. Valstybė nuo šiol finansuos net pusę darbuotojų ir klientų elektromobiliams įkrauti skirtų stotelių įrengimo kaštų. Tai turėtų paskatinti įmones prie savo patalpų įrengti daugiau privačių (t. y., nekomerc...
2024-09-04 09:17
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables“ plečia savo veiklą Latvijoje. Jos priimtame investiciniame sprendime numatoma 106 mln. eurų skirti 174 megavatų (MW) Tumės saulės parko vystymui. Tai bus vienas didžiausių tokio tipo saulės parkų Baltijos šalyse. Tai yra trečiasis „Igni...
2024-09-03 15:52
Statybvietėje tarp Nemuno salos bei Žemosios Fredos įkasta simbolinė statybų pradžios kapsulė. Greta būsimo M. K. Čiurlionio koncertų centro statoma 258 metrų ilgio ir bemaž 6 m pločio jungtis pėstiesiems ir dviratininkams. Pasak rangovų, tilto statybai prireiks apie 6,5 tūkst. tonų betono.
2024-09-03 15:21
Šiandien, rugsėjo 3 d., ant triukšmą mažinančių užtvarų netoli Vilniaus pradeda veikti saulės moduliai, kurių pagaminta žalioji energija bus naudojama pagrindinės šalies automagistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda kelio ženklų apšvietimui.
2024-09-03 09:21
Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) birželio mėnesį paskelbusi 4 paramos kvietimus gyventojams, norintiems įsirengti saulės elektrines arba padidinti jau turimų saulės elektrinių galią, pasibaigus vasarai jau sulaukė virš 16,5 tūkst. gyventojų paraiškų. Iš Energetikos ministerijos skirtų 40 ml...
2024-09-02 09:55
Vilniuje jau antrą sezoną iš eilės vykdomi gatvių remonto darbai – šiemet planuojama ištisiniu būdu išasfaltuoti net 120 kilometrų gatvių. Prasidedant naujiems mokslo metams, kai transporto srautai mieste ženkliai suintensyvėja, darbus stengiamasi užbaigti visose svarbiausiose sostinės susisiekimo a...
2024-08-30 13:12
Klaipėdoje toliau gerinama infrastruktūra pėstiesiems ir dviratininkams. Darbai neseniai baigti Šilutės plente, ties bendrovės „Klaipėdos energija“ teritorija, taip pat – Dubysos gatvėje. Šilutės plente įrengta daugiau nei pusė kilometro naujų takų, Dubysos gatvėje – daugiau nei 300 metrų. Abiejuose...
2024-08-29 11:58
Kiekvieną mėnesį prie skirstomojo tinklo vidutiniškai prijungiama virš 3 tūkst. saulės elektrinių, kurios Lietuvoje dažniausiai montuojamos ant privačių namų stogų. „Energijos skirstymo operatoriaus" (ESO) ekspertų teigimu, tapti gaminančiais vartotojais ir taip sumažinti sąnaudas už elektros energ...
2024-08-29 11:48
Vilniaus miesto savivaldybės Taryba pritarė, kad būtų pradėta šalia Gariūnų sankryžos esančio Gariūnų g. 48 sklypo paėmimo visuomenėms poreikiams procedūra. Nors teritorija nedidelė (5,5 aro), ji svarbi siekiant pradėti Gariūnų sankryžos rekonstrukcijos antrąjį etapą ir įrengti viaduką per Gariūnų g...
2024-08-29 09:50
Taryba pritarė naujos aplinkai draugiškos transporto rūšies – elektrinio vandens transporto – integravimui į Vilniaus viešojo transporto sistemą. Planuojama vandens transportą integruoti trimis etapais, pirmuoju sukuriant susisiekimo jungtį tarp sostinės centro ir Žirmūnų. Tikimasi, kad naują susisi...
2024-08-27 13:35
Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad jau šio ketvirtadienio (29 d.) ryte planuojama atverti Vilniaus oro uosto centrinę eismo schemą ir baigti esminius rekonstrukcijos darbus. Lengviesiems automobiliams ir autobusams bus atidaryta iš esmės atnaujinta transporto judėjimo schema, kurios sprendimai ...
2024-08-26 10:25
Alytuje bei Nemenčinėje veikianti aliuminio bei plastiko langų, durų ir fasadų projektavimu, gamyba bei montavimu užsiimanti įmonė „Glassbee“ laimėjo vieną iš Kauno oro uosto keleivių terminalo ir šiaurinio perono plėtros projektams skelbtų konkursų. Jau pradėti svarbūs darbai, kurie yra specialiai ...