Kelių patikrai kelininkai naudos modernias technologijas
2021-12-21 09:16
Norėdami užtikrinti maksimalų saugumą keliuose, kelininkai kasmet atlieka daugybę infrastruktūros patikrinimų, padedančių nustatyti įvairius defektus. Siekiant paversti šį procesą efektyvesniu ir tvaresniu, lietuvių startuolis „Thrust“ ir šalies technologijų bendrovė „Agmis“, kartu su šalies kelius prižiūrinčia AB „Kelių priežiūra“, vysto ambicingą ir inovatyvų projektą „GreenBee“. Įmonių kuriama automatizuota sistema padės drono ir dirbtinio intelekto pagalba keliuose identifikuoti net mažiausius defektus.
„Kelių priežiūros“ nuotr.
Lietuvos keliai driekiasi daugiau kaip 20 tūkst. km, o jų patikra atliekama paprastu būdu – specialistui lėtai važiuojant atitinkamu keliu ir vizualiai stebint bei identifikuojant įvairius defektus.
Priklausomai nuo kelio tipo, kaip rašoma „Kelių priežiūros“ pranešime, šie patikrinimai gali būti atliekami net kasdien. Toks patikrų dažnis lemia, kad kiekvienais metais dėl šių patikrinimų šalies kelininkai nuvažiuoja tūkstančius kilometrų.
Šis metodas yra imlus specialistų laikui, reikalauja daug darbo ir išlaidų, todėl pastaraisiais metais ieškoma inovatyvių būdų, kaip optimizuoti kelių infrastruktūros patikrinimus. Vienas iš jų – automatizuota kelių patikra.
Nors ši koncepcija nėra nauja, daugelis dabartinių sprendimų dažniausiai naudoja jutiklius, sumontuotus ant įprastų transporto priemonių. Dėl šios priežasties defektų fiksavimo tempas yra nedidelis, lyginant su skrendančio drono galimybėmis. Be to, jie nustato tik kai kuriuos defektus, todėl vis dar išlieka poreikis važiuoti į patikros vietą, tai reikalauja aktyvaus kelininkų įsitraukimo.
Pasak Jolitos Mackienės, „Kelių priežiūros“ kokybės ir technologijų departamento direktorės, daugiau kaip 20 tūkst. km Lietuvos kelių prižiūrinti bendrovė buvo pakviesta prisijungti ir kartu su „Thrust“ bei „Agmis“ vykdyti projektą „GreenBee“, leisiantį pakelti kelių infrastruktūros defektų patikrinimo procesą į kitą lygį.
J. Mackienės teigimu, projekto principas – dirbtiniu intelektu paremta duomenų analizė, kuriuos surinks specialiai šiai užduočiai sukonfigūruotas dronas. Anot jos, ši automatizuota sistema padės padidinti patikrinimų tikslumą sumažinant žmogiškųjų klaidų skaičių, tokiu būdu užtikrinant dar didesnį viešosios kelių infrastruktūros saugumą.
„Skriedamas nedideliu greičiu dronas galės surinkti itin aukštos kokybės duomenis, kurie bus išanalizuojami iki smulkiausių detalių. Todėl defektų patikros procesas taps gerokai efektyvesnis, tai leis vairuotojams kelyje jaustis saugiau. Be to, šios sistemos įdiegimas kasdieniame mūsų darbe padės sumažinti į aplinką patenkančio CO2 kiekį, o mūsų darbuotojai galės daugiau laiko skirti kitoms, sudėtingesnėms ir didesnio specialistų įsitraukimo reikalaujančioms užduotims“, – cituojama „Kelių priežiūros“ kokybės ir technologijų departamento direktorė.
Pats tikrinimo procesas vyks tokiu būdu: bepilotis orlaivis, skrendantis virš tikrinamo kelio, specialiomis aukštos raiškos kameromis skenuos kelio infrastruktūrą. Į orlaivį įdiegtų technologijų pagalba surinkti duomenys bus apdorojami, sukuriant aukštos kokybės kelių ir jų aplinkos modelius.
Tuomet dirbtiniu intelektu pagrįsti algoritmai automatiškai nustatys tam tikrus infrastruktūros elementus ir jų defektus. Algoritmų analizės rezultatus bus galima matyti specialioje ataskaitoje, pranešiančioje apie nustatytų defektų tipus ir vietas. Galiausiai, remdamiesi šia informacija, kelininkai galės iš anksto planuoti atitinkamus darbus ir vykti šalinti defektų.
Priklausomai nuo kelio tipo, kaip rašoma „Kelių priežiūros“ pranešime, šie patikrinimai gali būti atliekami net kasdien. Toks patikrų dažnis lemia, kad kiekvienais metais dėl šių patikrinimų šalies kelininkai nuvažiuoja tūkstančius kilometrų.
Šis metodas yra imlus specialistų laikui, reikalauja daug darbo ir išlaidų, todėl pastaraisiais metais ieškoma inovatyvių būdų, kaip optimizuoti kelių infrastruktūros patikrinimus. Vienas iš jų – automatizuota kelių patikra.
Nors ši koncepcija nėra nauja, daugelis dabartinių sprendimų dažniausiai naudoja jutiklius, sumontuotus ant įprastų transporto priemonių. Dėl šios priežasties defektų fiksavimo tempas yra nedidelis, lyginant su skrendančio drono galimybėmis. Be to, jie nustato tik kai kuriuos defektus, todėl vis dar išlieka poreikis važiuoti į patikros vietą, tai reikalauja aktyvaus kelininkų įsitraukimo.
Pasak Jolitos Mackienės, „Kelių priežiūros“ kokybės ir technologijų departamento direktorės, daugiau kaip 20 tūkst. km Lietuvos kelių prižiūrinti bendrovė buvo pakviesta prisijungti ir kartu su „Thrust“ bei „Agmis“ vykdyti projektą „GreenBee“, leisiantį pakelti kelių infrastruktūros defektų patikrinimo procesą į kitą lygį.
J. Mackienės teigimu, projekto principas – dirbtiniu intelektu paremta duomenų analizė, kuriuos surinks specialiai šiai užduočiai sukonfigūruotas dronas. Anot jos, ši automatizuota sistema padės padidinti patikrinimų tikslumą sumažinant žmogiškųjų klaidų skaičių, tokiu būdu užtikrinant dar didesnį viešosios kelių infrastruktūros saugumą.
„Skriedamas nedideliu greičiu dronas galės surinkti itin aukštos kokybės duomenis, kurie bus išanalizuojami iki smulkiausių detalių. Todėl defektų patikros procesas taps gerokai efektyvesnis, tai leis vairuotojams kelyje jaustis saugiau. Be to, šios sistemos įdiegimas kasdieniame mūsų darbe padės sumažinti į aplinką patenkančio CO2 kiekį, o mūsų darbuotojai galės daugiau laiko skirti kitoms, sudėtingesnėms ir didesnio specialistų įsitraukimo reikalaujančioms užduotims“, – cituojama „Kelių priežiūros“ kokybės ir technologijų departamento direktorė.
Pats tikrinimo procesas vyks tokiu būdu: bepilotis orlaivis, skrendantis virš tikrinamo kelio, specialiomis aukštos raiškos kameromis skenuos kelio infrastruktūrą. Į orlaivį įdiegtų technologijų pagalba surinkti duomenys bus apdorojami, sukuriant aukštos kokybės kelių ir jų aplinkos modelius.
Tuomet dirbtiniu intelektu pagrįsti algoritmai automatiškai nustatys tam tikrus infrastruktūros elementus ir jų defektus. Algoritmų analizės rezultatus bus galima matyti specialioje ataskaitoje, pranešiančioje apie nustatytų defektų tipus ir vietas. Galiausiai, remdamiesi šia informacija, kelininkai galės iš anksto planuoti atitinkamus darbus ir vykti šalinti defektų.
Infrastruktūra
2024-10-04 10:18
Tūkstančiai kvadratinių metrų stiklo ir daugiasluoksnių plokščių netrukus gerokai atnaujins Kauno oro uosto keleivių terminalo vaizdą. Spalio mėnesį pradedami montuoti terminalo abiejų naujųjų dalių fasadai. Įsibėgėjant terminalo plėtros projektui, esamas erdves išplės priestatai, kurie Kaune atver...
2024-10-04 10:07
Pradėjo veikti elektromobilių įkrovimo aikštelė su virš jos įrengta beveik 250 kW galios saulės elektrine, kuri per metus sugeneruos daugiau nei 200 000 kWh elektros energijos. Šalia Kauno įrengta saulės modulių stoginė yra didžiausia tiek mūsų šalyje, tiek kitose Baltijos valstybėse. Taip pat tai v...
2024-09-30 11:01
Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esantis tiltas per Kruną šiuo metu yra blogiausios būklės tiltas Lietuvoje. Atsižvelgiant į tai, jog Krunos tiltas yra intensyviausioje šalies automagistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda bei įvertinus čia kasdien fiksuojamus transporto srautus bei jų intensyvumą – įgyvend...
2024-09-26 17:12
Po beveik dvejus metus intensyviai vykusių A. Meškinio (Kleboniškio) tilto tvarkymo darbų, šiandien, rugsėjo 26 d., Kaune atidarytas vienas iš dvejų naujai pastatytų tiltų per Nerį. Antrojo tilto statybos darbus ir eismą abiem naujai pastatytais tiltais atidaryti planuojama iki šių metų pabaigos. Ši...
2024-09-24 09:53
Bendrovė „Ignitis" tieks vėjo elektrinių parko Mažeikiuose pagamintą elektros energiją vienai didžiausių Lietuvos pramonės įmonių ir elektros energijos vartotojų – „Akmenės cementas". „Ignitis" ir Vokietijos statybinių medžiagų gamintojos Schwenk Zement Beteiligungen valdoma cemento gamybos įmonė Li...
2024-09-23 15:23
Rugsėjo 23 dieną oficialiai pristatyta atnaujinta Lietuvos oro uostų (LTOU) veiklos strategija iki 2028 metų, kartu su ja oro uostų atstovai pranešė ir apie Vilniaus oro uosto naujojo išvykimo terminalo statybų pabaigą – likę darbai bus susiję su terminalo viduje esančio įrangos diegimu ir testavimu...
2024-09-19 11:19
Dar 2021 m. pradėtas Dūkšto saulės parko projektas po truputį artėja prie įgyvendinimo. Jungtinės Karalystės kapitalo žaliosios energetikos vystytoja „Aura Power“ artėja prie 375 MW įrengtosios galios saulės parko Dūkšto seniūnijoje techninių projektų rengimo pabaigos ir siekia dar iki kitų metų vid...
2024-09-18 15:26
Užbaigus antrąjį rekonstrukcijos etapą, darbą pradeda atnaujinta Vilniaus nuotekų valykla. Žiedinės ekonomikos principais veikiančios valyklos rekonstrukcija yra didžiausias įgyvendintas Vilniaus miesto energetikos infrastruktūros projektas per pastaruosius metus ir didžiausias projektas „Vilniaus v...
2024-09-18 09:49
Susisiekimo ministerija pritarė naujai AB „Via Lietuva“ parengtai ir patvirtintai valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimo programai. Ją sudaro beveik 750 km žvyrkelių. Bendra programos vertė siekia 425 mln. Eur.
2024-09-17 16:10
Lietuvai planuojant Baltijos jūroje išvystyti du bendros 1,4 GW galios jūrinio vėjo elektrinių parkus, Energetikos ministerija patvirtino ypatingos valstybinės svarbos projekto inžinerinės infrastruktūros jūroje ir sausumoje vystymo plano koncepciją.
2024-09-16 09:12
Ilgai laukto Tarandės tunelio projektas stumiasi į priekį. Tunelis planuojamas magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys. Jis padės išspręsti piko metu nuolat susidarančias automobilių spūstis: po darbo iš miesto centro Ukmergės gatve grįžtantys gyventojai išsirikiuoja į ilgą eilę, kad galėtų pasukti...
2024-09-13 08:18
Daugiau kaip pusėje Lietuvos savivaldybių jau įdiegtas šiuolaikiškas gatvių apšvietimas. Siekiant didinti energijos vartojimo efektyvumą ir gerinti gatvių apšvietimo infrastruktūrą visoje Lietuvoje, jau modernizuoti daugiau kaip 48 tūkst. neefektyvių šviestuvų, kurie leis sutaupyti 14 GWh elektros e...
2024-09-13 08:11
Susisiekimo ministerija ir „Via Lietuva" oficialiai paskelbė apie mėnesiu anksčiau nei planuota baigtą svarbiausią šių metų darnaus judumo projektą šalyje. Kuršių nerijoje atidarytas rekonstruotas dviračių takas nuo Juodkrantės iki Pervalkos, Preilos ir jūros link. Tai – moderniausias Lietuvoje ir a...
2024-09-11 17:09
Šių metų pradžioje Druskininkų savivaldybės meras Ričardas Malinauskas ir AB Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas pasirašė sutartį dėl vandens kelio (17,7 km) paruošimo, pritaikymo laivybai Nemuno upės atkarpoje ties Druskininkais, o praėjusią savaitę ties M...
2024-09-11 17:03
Šiandien Vyriausybė pritarė Finansų ministerijos teiktam nutarimo projektui, kuriuo siūloma dar šiemet skirti papildomų lėšų karinio mobilumo transporto infrastruktūros projektams. Susisiekimo ministerijai iš skolintų lėšų bus skiriama 42,3 mln. eurų dvigubos paskirties (karinėms ir civilinėms reik...
2024-09-11 16:52
Šią savaitę baigtas kelio ties Lazdijų pasienio punktu kapitalinis remontas. Kitąmet suplanuota pradėti ir dar vienos, 10 km ilgio atkarpos prie Lietuvos-Lenkijos sienos fizinius atnaujinimo darbus, kurie po ilgos pertraukos bus finansuojami INTERREG programos lėšomis.
2024-09-09 16:36
Iki 2040 metų šešias šalis – Suomiją, Estiją, Latviją, Lietuvą, Lenkiją ir Vokietiją – turėtų jungti 2500 km ilgio žaliojo vandenilio koridorius, kuriuo kasmet bus transportuojama iki 2,7 mln. tonų (Mt) žaliojo vandenilio, rodo Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir Vokietijos „Ontras“ d...
2024-09-06 13:26
Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorei „Litgrid" vykdant Lentvario 110 kV transformatorių pastotės skirstyklos rekonstrukciją, du sekmadienius daliai klientų Trakų rajone nebus tiekiama elektra. „Energijos skirstymo operatorius" (ESO) besiruošiant rekonstrukcijos darbams rado sprendimą, kur...
2024-09-04 14:01
Gerinamos paramos sąlygos privačioms juridinių asmenų elektromobilių įkrovos stotelėms įrengti. Valstybė nuo šiol finansuos net pusę darbuotojų ir klientų elektromobiliams įkrauti skirtų stotelių įrengimo kaštų. Tai turėtų paskatinti įmones prie savo patalpų įrengti daugiau privačių (t. y., nekomerc...
2024-09-04 09:17
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables“ plečia savo veiklą Latvijoje. Jos priimtame investiciniame sprendime numatoma 106 mln. eurų skirti 174 megavatų (MW) Tumės saulės parko vystymui. Tai bus vienas didžiausių tokio tipo saulės parkų Baltijos šalyse. Tai yra trečiasis „Igni...