Mokymo įstaigų ir verslo partnerystė užtikrina greitą reakciją į rinkos poreikius
Aktualios kryptys nustatomos glaudžiai bendradarbiaujant su įvairiomis statybų kompanijomis, gamybos įmonėmis, profesinėmis, darbdavių asociacijomis ir kitomis organizacijomis. Darbdavių atstovai įeina ir į įstaigos tarybą – kolegialų valdymo organą, kuris sprendžia, kokias programas kasmet įgyvendinti ir kiek žmonių priimti. Tarybos sudėtis leidžia neatsilikti nuo statybų sektoriaus aktualijų ir poreikių.
Nuolat atnaujinamos mokymo programos
Glaudaus bendradarbiavimo su partneriais rezultatas – aktualios mokymo programos ir rinkoje paklausių darbuotojų rengimas. Nuo žiemos semestro Vilniaus statybininkų rengimo centras kvies mokytis patalpų administravimo. Ši programa sukurta ir licencijuota bendradarbiaujant su UAB „Mano būstas“, „Civinity “ grupe ir kitomis pastatų priežiūros įmonėmis, kurioms reikalingi tokie specialistai.
„Šiuolaikinės statybų rinkos poreikiai ir sąlygosdiktuoja naujus reikalavimus darbuotojams.Mūsų tikslas – greitai reaguoti į rinką ir užtikrinti,kad mūsų parengti specialistaigalėtų iškart pradėti dirbti ir kurti pridėtinę vertę“, –direktorė Daina KIRŠANSKIENĖ.
Nuolat analizuojant statybų sektoriaus naujienas, tendencijas, operatyviai koreguojamas ir jau vykdomų mokymo programų turinys. Pavyzdžiui, prieš keletą metų pradėjus vykdyti kompiuterinio programavimo operatoriaus programą, greitai paaiškėjo, kad tokie specialistai–technikai reikalingi nekilnojamojo turto vystytojams. Tad mokiniai mokosi dirbti su skaitmeninėmis grafikos programomis „AutoCAD“, „SolidWorks“, kurias naudoja darbdaviai.
Mokyti kviečiami savo sričių specialistai – praktikai
Pasak įstaigos vadovės, labai svarbus ne tik mokymo turinys, bet ir taikomi metodai. Kad būsimi specialistai kuo geriau priimtų profesines žinias ir susiformuotų įgūdžius, o darbdaviai būtų patenkinti, Vilniaus statybininkų rengimo centras daug dėmesio skiria ne tik programoms sudaryti, mokymo medžiagų ir įrangos kokybei gerinti, bet ir mokytojų darbo kokybei užtikrinti. Ieškoma efektyviausių mokymo metodų, taikomos užsienio praktikos, specialistai nuolat kelia kvalifikaciją įvairiuose kursuose, kurie rengiami Lietuvoje ir užsienyje. Didelė mokytojų komandos dalis – gamybos specialistai, elektrikai, inžinieriai, galintys pasidalinti su mokiniais ne tik teorinėmis žiniomis, bet ir ilgamete savo praktine patirtimi. Daug dėmesio įstaiga skiria skaitmenizacijai, skaitmeniniam informaciniam modeliui (BIM), be kurio šiandien jau beveik neįsivaizduojami sklandūs statybų procesai. Siekiant užtikrinti BIM įgyvendinimą mokymo programose, mokytojų komandą papildė architektūros ir informacinių technologijų profesionalės.
Skaitmeninimo įgūdžiai padeda sėkmingiau įsidarbinti
„Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais yra abipusiai naudingas. Mes galime supažindinti mokinius su praktiniu taikymu, modernia įranga, medžiagomis, o darbdaviai gauna kokybiškai paruoštą specialistą, kurį įdarbinus nebereikia daug investuoti, kad jis galėtų įmonei kurti pridėtinę vertę“, – partnerysčių svarbą komentuoja J. Mikiparavičius.
Be profesinių žinių, mokykla daug dėmesio skiria ir vertybiniam asmenybės ugdymui. Skatinama savanorystė, bendruomeniškumas.
Siekia tapti statybininkų kompetencijų vertinimo centru šalies mastu
Profesinio rengimo centras nuolat ieško naujų partnerių ir bendradarbiavimo formų, o šiuo metu kviečia įmones pasinaudoti valstybės siūloma parama specialistams ruošti ir teikti paraiškas pameistrystės programoms. Mokykla glaudžiai bendradarbiauja ne tik su verslu, bet ir su kitomis švietimo įstaigomis bei valdžios institucijomis. Šiuo metu kartu su partneriais profesinio rengimo centras rengia BIM vadovėlį. Pirmoji tokio pobūdžio mokomoji knyga bus skirta ne tik mokymo įstaigoms, bet ir statybininkams bei dirbantiems specialistams.
Vilniaus statybininkų rengimo centras ketina teikti paraišką tapti visos Lietuvos statybos sektoriaus kvalifikacijų vertinimo centru. „Tikiuosi, kad būsim akredituoti ir organizuosime ne tik savo mokinių, bet ir kitų mokymo įstaigų ir eksternu norinčių patvirtinti savo žinias specialistų kvalifikaciją“, – planų šalies mastu panaudoti mokyklos įdirbį neslepia direktorė.