Naujo tilto per Nerį idėjos konkursą laimėjo – „Užvingio salos tiltas“
Tilto konkurso rezultatai patvirtino, kad geriausi architektūriniai sprendimai gali būti pasiekti tik atvirų architektūrinių konkursų metu.
Architektų komandai KILD – Ivane Ksnelašvili, Petras Išora, Dominykas Daunys, Ona Lozuraitytė, kartu su įmone „TEC Infrastructure“ – tai jau trečiasis laimėtas tiltų konkursas, ši komanda yra sėkmingai sudalyvavusi konkursuose Seule ir Kaune.
I vietą laimėjusi idėja „Užvingio salos tiltas“ Komisijos buvo įvertinta už originalumą – pasiūlytas tilto dizainas tarsi sujungia ir vėl išsiskiria du judėjimo srautus dviratininkams ir pėstiesiems virš vandens, o ties upės viduriu ant tilto yra numatytos terasos, kviečiančios prisėsti ir pasigrožėti Neries slėnio ir parko panorama.
Tilto idėja dera su kraštovaizdžiu – puikiai išsprendžia „Litexpo“ pusėje esančio nuolydžio klausimą.
„Labai džiaugiamės, kad komisija pastebėjo mūsų idėją. Tai ne vien jungtis, mes gilinomės į archyvus ir projektas išaugo iš gilesnių Vilniaus miesto įžvalgų. Atradome, kad iki 19 a. pabaigos ten buvo integrali Vingio parko kaimynė – Užvingio sala. Tai buvo svarbi ikoniška erdvė priešais buvusių Jėzuitų rūmų kompleksą. Šiuo projektu pasiūlėme ne tik jungtį, bet ir vietą, tiltą ir parką kaip vientisą ansamblį, prikeldami istorinę viešąją erdvę ir ją sustiprindami. Buvo pasirinktas darnus tausojantis požiūris į aplinką, kad būtų minimaliai daroma įtaka gamtai, žuvų migracijai. Siūloma išsaugoti ir geologinį darinį – raguvą ties vandenviete“, – pasakojo Petras Išora.Idėjos laimėtojai tikisi, kad vilniečiai projektą greit pamatys realizuotą kartu su parku ir tiltu, kaip naują augančios ir atgimstančios vietos centrą.
Antroji vieta skirta „Teka takas“ idėjos autoriams UAB Unitectus.
Tilto idėja išsiskyrė urbanistiniu integralumu, vientisumu, neperkrautomis funkcijomis ir kitais architektūriniais elementais. Autoriai siūlo numatyti poilsio erdvę-terasą, kuri dešiniajame krante organiškomis formomis įsilietų į gamtinę aplinką.
Taip pat siūloma čia įkurti „Litexpo“ informacijos tašką, vandens stotelę, apžvalgos aikštelę, formuoti viešąją erdvę – skverą.
Trečioji Komisijos sprendimu yra „V 700“ tilto idėja – tai lengvų, elegantiškų konstrukcijų kabantis tiltas su švelniai lenkta, nedidelio aukščio tilto tako kreivė, kuri sujungia abu krantus harmoningai įsiliedama į esamą parko aplinką. Neliko nepastebėtas autoriaus pasiūlytas „V“ formos pilonas, kuris turi ne tik konstrukcinę, bet ir simbolinę prasmę – tai nuoroda į Vilniaus Vingio parką. Idėjos autoriai – UAB „INHUS Engineering“.
Pasak Architektų sąjungos pirmininkės Rūtos Leitanaitės, Vilniaus savivaldybė ambicingai pasižiūrėjo į užduotį sukurti dar vieną miesto viešąją erdvę, kuri kartu būtų ir architektūrinis ženklas: „Konkurso sąlygos yra precedentas ir šį kartą pavyko suderinti tiek Viešųjų pirkimų įstatymą, tiek architektūrinius reikalavimus, kad konkursas taptų patrauklus kūrėjams. Viskas tam, kad tiltas nebūtų vien ekonomiškas ir paprastas, o iš tiesų taptų nauju išskirtiniu miesto objektu. Todėl ir sulaukėme net 16 konkursinių darbų su pačiomis įvairiausiomis idėjomis“.Tolimesniame šio atviro konkurso etape dar vyks finalininkų pateiktų dokumentų vertinimas, po kurio gegužės mėnesį paaiškės, ar nėra jokių teisinių kliūčių skelbti galutinius rezultatus ir įteikti laimėtojams pinigines premijas: 1-osios vietos laimėtojui – 9 tūkst. Eur, 2-osios – 7 tūkst. Eur, 3-iosios – 4 tūkst. Eur.
Su geriausios konkurso idėjos laimėtoju bus sudaryta sutartis. Po to planuojama pradėti rengti techninį projektą ir skelbti statybos darbų konkursą. Orientacinė projekto parengimo ir statybos kaina turės siekti iki 5 mln. eurų. Planuojama, kad naujasis pėsčiųjų tiltas turėtų būti pastatytas per ateinančius ketverius metus. Naujas pėsčiųjų tiltas per Nerį Vilniuje nebuvo statomas nuo 2003-iųjų.
Pėsčiųjų tiltas suplanuotas prie Vingio parko ir „Litexpo“. Jis sujungs Lazdynus ir Vilkpėdę su Naujamiesčiu, o pėstiesiems ir dviratininkams leis patogiau pasiekti „Litexpo“ parodų ir kongresų centrą bei skatins po miestą judėti dviračiais ar kitomis ekologiškomis transporto priemonėmis. Planuojama, kad tiltas per Nerį išspręs ir mašinų stovėjimo klausimus abiejose Neries pusėse.
Finalinių darbų vizualizacijos