2019 gruodžio 6 d. penktadienis, 5:49
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

„Roboventa“. Įdomiausius sprendinius paskatina sudėtingiausi projektai Fotogalerija

2019-01-21 07:35
Renovuojant ir įrengiant koncertų ar teatrų sales, vienas iš svarbiausių parametrų yra garsas, akustika. Paradoksalu, bet net ir viena netinkamai parinkta ar įrengta vėdinimo, šildymo sistemos detalė gali niekais paversti patį tobuliausią projektą. Kad toks mažas akmuo neišverstų didelio vežimo, atnaujinant Klaipėdos muzikinį teatrą, akustika rūpinasi inžinerinių sistemų projektavimo įmonė „Roboventa“.
nuotrauka
Triukšmą mažinančios ortakių sistemos. ROBOVENTA nuotr.


Minimos įmonės
Roboventa, UAB
Infes, UAB
Inžinerinė mintis, UAB
Studio GA,

Klaipėdos muzikiniame teatre, kurio atnaujinimo generalinis rangovas yra bendrovė „Infes“, turi būti įrengta daugiafunkcė salė su itin aukštais akustiniais reikalavimais. Muzikinis teatras atnaujinamas pagal įmonių „Inžinerinė mintis“ ir „Studio GA“ rekonstrukcijos projektą.

„Atnaujinant Muzikinį teatrą, „Roboventa“ specialistų užduotis – parengti šildymo, vėdinimo ir oro kondicionavimo sistemų bei centralizuoto šilumos punkto darbo projektus. Mes taip pat rūpinamės projekto vykdymo priežiūra, ruošiame technines užduotis kitoms inžinerinėms dalims rengti“, – sako „Roboventos“ direktorius Robertas Stonkus. 

Teatrui ieško nestandartinių ŠVOK sprendinių

Didžiajai Klaipėdos muzikinio teatro salei bus gaminamas specialus vidinis akustinis skliautas, kurio konstrukcija negali skleisti pašalinių garsų. O tai nėra toks paprastas uždavinys, nes jame bus įrengtas ne tik apšvietimas, bet ir oro padavimas-ištraukimas, kuris paprastai yra sunkiai atsiejamas nuo specifinio triukšmo. 
Nuotraukoje –
bendrovės  „Roboventa“ direktorius
Robertas Stonkus

„Vėdinimo įrenginio keliamas triukšmas yra dažnai pasitaikanti problema, su kuria susiduria akustikos specialistai. Šiame projekte, kaip ir analogiškuose kituose, parinkdami vėdinimo ir oro kondicionavimo (ŠVOK) įrangą, vertiname ne tik paties įrenginio triukšmo lygius, bet didelį dėmesį skiriame ir tikrindami, ar jis suprojektuotas tinkamoje vietoje, ant tinkamų rėmų ir panašiai, – garso valdymo dedamąsias vardina R. Stonkus. – Labai svarbu teisingai suprojektuoti triukšmo slopintuvus, parinkti ortakių sistemas, oro tiekimo ir šalinimo paskirstymo įrenginius (difuzorius, groteles, įvairius tiektuvus), kad oro srauto greičiai nebūtų per dideli ir sistemoje neatsirastų aerodinaminis triukšmas.“

Vienas iš iššūkių Klaipėdos muzikiniame teatre – vėdinimo kamera suprojektuota arti salės, taip didinant triukšmo riziką. Šiuo atveju tradiciniai sprendiniai netinka, tad projektuotojai kartu su akustikos specialistais sprendžia, kaip suprojektuoti ir sumontuoti vamzdynus, kad triukšmas nepatektų į salę.

Klaipėdos muzikinis teatras po rekonstravimo. „Inžinerinė mintis“ vizualizac.

Kitas galvosūkis – oro padavimas-ištraukimas. Paprastai oras paduodamas zonoje po kėdėmis, o ištraukiamas palubėje. Šiuo atveju oro tiekimas ir šalinimas numatyti akustiniame skliaute. Tokia sudėtinga situacija verčia ieškoti nestandartinių projektavimo sprendinių ir medžiagų, nes tipiniai koncertinių salių sprendiniai netinka. Specialistai ieško galimybių orą paduoti šonuose.

„Važiavome į vieną kaimyninę šalį, kur neva pastatytas labai modernus kultūros centras, – apie sprendinių paieškas pasakoja R. Stonkus. – Tačiau iš tiesų ten panaudoti įprasti sprendiniai, kurie mūsų atveju visai netinka.“

Asociatyvi bendrovės „Roboventa“ iliustr.

Ieškodamas sprendinių, įmonės direktorius bendrauja su kolegomis iš Italijos, ieško medžiagų tiekėjų, kurių produktai – ortakių sistemos, difuzoriai, akustinės pajungimo dėžutės ir kt. – mažina triukšmą. Kaip pastebi R. Stonkus, rinkoje yra medžiagų, produktų, kurie idealiai tenkina akustinius reikalavimus, tačiau jų negalima naudoti dėl itin aukštų šiam objektui nustatytų priešgaisrinių reikalavimų. Tai verčia ieškoti kitokių, nestandartinių sprendimų.

Imasi projektų, kurie skatina inžinerinį intelektą

„Tačiau tai skatina inžinerinį intelektą, iššūkiai teikia neįkainojamos patirties, – sako R. Stonkus, akcentuodamas ir teigiamą projekto pusę. – Jau seniai nebeprojektuoju gyvenamųjų namų – per daug paprasta, tad nuobodu, neįdomu. Man ir mano komandai kur kas įdomesni nestandartiniai projektai, iššūkiai, kuriuos kelia tokie jau mūsų įgyvendinti projektai, kaip Klaipėdos jūrų muziejus su delfinariumu, kur parengėme A laidos (projekto keitimai, papildymai ir taisymai įvardijami naujomis laidomis – aut. past.) šildymo, vėdinimo, oro kondicionavimo darbo ir techninius projektus, atlikome vykdymo priežiūrą. Panašūs darbai atlikti ir Klaipėdos pilies ir bastionų komplekse.“

„Roboventos“ darbų portfelyje – kultūros paskirties pastatai su koncertų salėmis, muzikiniais teatrais, nestandartiniai statiniai. Ir tai ne tik nauji projektai – įmonei yra tekę spręsti problemas jau įgyvendintuose projektuose, ieškant sprendinių, kaip ištaisyti eksploatacijos metu pastebėtas tiek projektavimo, tiek montavimo klaidas, dėl kurių, veikiant vėdinimo sistemoms, buvo generuojamas triukšmas.

„Buvo ieškoma priežasčių ir problemos sprendžiamos tol, kol randamas sprendimas tą triukšmą sumažinti“, – sako įmonės vadovas.

Kai rangovai ir projektuotojai ieško ne pigiausių, o efektyviausių sprendimų

Profesionalai žino: bendras viso įvykdyto apsaugos nuo triukšmo projekto rezultatas nėra tik konkrečių gaminių ar papildomų medžiagų parinkimas. Rezultatą lemia detalių sprendinių natūroje parinkimas, rangos darbų kokybė bei techninės priežiūros atida. 

Ortakių sistemos, kurios mažina triukšmą. „Roboventa“ iliustr.

„Mes galime parinkti pačią išmaniausią, labai aukštų akustinių parametrų įrangą, bet jei vėdinimo sistema bus netinkamai suprojektuota arba netinkamai sumontuota, pinigai bus išmesti į balą, o rezultatas bus tikrai ne toks, kokio tikisi užsakovai, – sako R. Stonkus, kurio įmonė Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre taip pat atlieka ir projekto vykdymo priežiūrą. – Todėl svarbios visos detalės, būtina jas tikslinti dar iki rangos darbų pradžios.“

Klaipėdiečių įmonė jau patyrė, kad statybininkai dažnai taupo kokybės sąskaita, dėl to kyla aštrių ginčų tarp projektuotojų ir rangovų. Todėl R. Stonkus gera praktika laiko darbą su „Infes“, kuri, jo žodžiais, siekia geriausio rezultato, ieškodama tinkamiausių sprendimų, kurie paprastai nėra patys pigiausi. Anot bendrovės „Infes“ statybos projektų vadovo Juliaus Vaznelio, Muzikinis teatras Klaipėdai yra svarbus, todėl ir ieškomi patys efektyviausi, patikimiausi sprendimai. Dėl tos pat priežasties „Infes“ pasirinko ir „Roboventą“. Nors nėra privalu, tačiau, generalinio rangovo prašymu, „Roboventa“ projektuoja naudodama 3D technologijas. Ir J. Vaznelis, ir R. Stonkus sutaria, kad tai lems mažesnes darbo ir lėšų sąnaudas, padės išvengti klaidų.

„Ir dirbdami Klaipėdos muzikiniame teatre, ir kituose projektuose, mes siekiame užtikrinti techniškai optimaliausius ir ekonomiškai racionaliausius inžinerinių tinklų sprendimus. Mūsų komandoje dirba ambicingi, inovatyviai mąstantys inžinieriai, kuriems svarbu kuo tiksliau įgyvendinti užsakovų vizijas ir pageidavimus“, – tvirtina bendrovės „Roboventa“ direktorius R. Stonkus, džiaugdamasis, kad Klaipėdos muzikinis teatras ne tik kelia jiems iššūkių, bet ir suteikė galimybę bendradarbiauti su generaliniu rangovu, kuriam svarbios tos pačios vertybės.

Taip pat skaitykite:

Statybunaujienos.lt
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Infrastruktūra

nuotrauka
2019-12-05 11:37
Rangovams vilkinant procesus, dalis praėjusiais metais atlikto valstybinės reikšmės kelių kokybės audito metu nustatytų defektų bus ištaisyti tik 2020 metais. Rangovams atsisakius tai atlikti savo sąskaita, darbus pirks Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkc...
nuotrauka
2019-12-04 09:20
Lietuvos ir Lenkijos perdavimo sistemų operatorių vadovai pasirašė sutartį dėl 10 mln. eurų ES paramos jūrinės elektros jungties „Harmony Link“. Lietuvai šia sutartimi skirta 4 mln. eurų.
nuotrauka
2019-11-29 13:21
Šiandien, lapkričio 29 d., oficialiai atidarytas tunelinis viadukas Plungėje, po geležinkelio pervaža, kuri ilgą laiką miestą skyrė į dvi dalis ir trikdė gyventojų bei miesto svečių susisiekimą. Įrengus tunelinį viaduką bus užtikrintas sklandesnis ir patogesnis susisiekimas mieste. Kartu padidės ir ...
nuotrauka
2019-11-29 11:09
Piko valandomis gatves užplūsta gausūs žmonių ir transporto srautai, sudarydami jose spūstis, kurios kelyje priverčia praleisti ženkliai daugiau laiko nei įprasta: tyrimai rodo, kad paprastai pusvalandį trunkanti kelionė Vilniuje rytinėmis piko valandomis pailgėja 18, o vakare – net 22 minutėmis. Ši...
nuotrauka
2019-11-26 10:20
Praėjusią savaitę Lietuvos statybos industrijos asociacijos nariai susitiko su įmonės „RB Rail AS“, atsakingos už „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą, atstovais. Jie industrijos atstovams pristatė projekto eigą ir reikalavimus, kurie keliami projektavimui ir projekto statybos metu naudojamoms medži...
nuotrauka
2019-11-22 11:31
Šią savaitę Amalių geležinkelio pervažą kirto paskutiniai automobiliai. Už kelių šimtų metrų atidarytas vienas iš dviejų automobiliams skirtų tunelių sujungė R. Kalantos ir Chemijos gatves.
nuotrauka
2019-11-18 12:40
Perskirstytos šiemet kelių rekonstravimo projektuose sutaupytos ar nepanaudotos lėšos – 3,3 mln. eurų iš rezervinių Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų.
nuotrauka
2019-11-13 12:13
Iki 2021 m. pavasario visa magistralė Vilnius–Kaunas atitiks automagistralėms keliamus reikalavimus. Eismo sąlygas pagerins skirtingo lygio sankryžos, naujos požeminės perėjos ir kiti rekonstrukcijos darbai, kuriems atlikti skirtos Europos Sąjungos fondų investicijos.
nuotrauka
2019-11-07 10:17
Geležinkelio į dvi dalis padalintame Mažeikių mieste bus išspręsta susisiekimo problema – iki kitų metų rugsėjo mėn. virš geležinkelio bus pastatytas viadukas, kuris užtikrins saugų ir nepertraukiamą transporto priemonių bei pėsčiųjų eismą. Viadukui ir kitoms eismo sąlygas gerinančioms priemonėms įr...
nuotrauka
2019-10-28 15:13
Iš Vilniaus ar į jį Molėtų plentu keliaujančius vairuotojus jau greitai pasitiks ne liūdnai pagarsėjęs „betoninis kelias“, bet vienas moderniausių kelio ruožų šalyje. Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu darnios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ vykdo A14 kelio 4 km ...
nuotrauka
2019-10-24 10:28
Praėjusią savaitę Talino centre buvo baigta tiesti kelio atkarpa, kuri atsirado inovatyvių technologijų dėka – šios atkarpos asfalto dangoje yra perdirbtų plastiko atliekų. Tai pirmasis tokio tipo kelias Šiaurės ir Rytų Europoje.
nuotrauka
2019-10-21 16:02
Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje „Megos“ sankryžoje ties Kaunu – netrukus pagerės. Dar šiais metais čia planuojama leisti eismą tiek pagrindiniu, tiek jungiamaisiais keliais.
nuotrauka
2019-10-21 13:51
Už „Rail Baltica“ projektą atsakinga „RB Rail AS“ pasirašė sutartį su pasaulyje lyderiaujančia programinės įrangos sprendimų tiekėja „Bentley Systems International Ltd.“, kuri rūpinsis statinio informacinio valdymo (SIV) sistemos Vieningos Duomenų Aplinkos (VDA) vystymu, pritaikymu ir palaikymu. Sut...
nuotrauka
2019-10-11 14:46
Viena labiausiai apkrautų Lietuvos valstybinės reikšmės transporto arterijų – magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas nuo 10,000 iki 95,000 km pradėtas rekonstruoti pagal automagistralėms keliamus reikalavimus. Po rekonstrukcijos minėtu ruožu bus galima važiuoti 130 km/h greičiu vasarą...
nuotrauka
2019-09-30 10:37
Rugsėjo pabaigoje baigti paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcijos darbai pagal vieną stambiausią rangos sutartį, kurią UAB „Šiaulių vandenys“ su rangovu – jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikiančia ūkio subjektų grupe „Per Aarsleff A/S“ (pagrindinis partneris) ir UAB „Požeminės linijos“ – pasi...
nuotrauka
2019-09-25 12:26
Jau galima aplankyti, išbandyti ir įvertinti Linkmenų gatvėje Vilniuje įrengtą eksperimentinį pėsčiųjų taką. Tai pirma vieta, kur praktiškai pritaikyta Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių tyrimo instituto mokslininkų inovacija – betono moduliai.
nuotrauka
2019-09-19 10:31
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „M.M.M. projektai“ pabaigė beveik 2 mln. eurų vertės Vilniaus Geležinio Vilko gatvės atkarpos rekonstrukciją. Šia investicija į infrastruktūrą siekiama pagerinti bendrovės plėtojamo biurų komplekso „S7“ poveikį aplinkai – rekonstrukcija padidins Geležinio Vilko i...
nuotrauka
2019-09-16 10:05
Įsibėgėjant „Rail Baltica“ projektui, Kauno pašonėje esančiame Palemone ryškėja naujų automobiliams ir pėstiesiems skirtų tunelių kontūrai. Spūsčių mažinimui ir saugumui skirti požeminiai tuneliai – tik maža dalis naudos, kurią kitąmet pajus kauniečiai.
nuotrauka
2019-08-30 11:03
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) pasirašė sutartį su UAB „Tilsta“ dėl viaduko, dar kitaip vadinamo „Nausodės viaduku“, virš kelio Panevėžys–Šiauliai, rekonstravimo. Pagal sutartį bus keičiamos viaduko perdangos (sijos), atnaujintos statinio dangos ...
nuotrauka
2019-08-12 14:36
Sostinė šiuo metu įgyvendina ambicingą paviršinių nuotekų sistemų tvarkymo projektą, kurio metu bus rekonstruotas T. Narbuto-Saltoniškių gatvių paviršinių nuotekų kolektorius. T. Narbuto gatvė yra svarbi transporto arterija, su centrine miesto dalimi jungianti kelis rajonus. Naujojo kolektoriaus tra...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra