2025 m. liepos 12 d. šeštadienis, 21:47:31
Reklama  |  facebook

Lietuvos jūrinis potencialas: investicijos uostų plėtrai ir užmojai tarptautinėje energetikos rinkoje

2025-02-20 15:56
Lietuvos jūrinis potencialas sulaukia vis didesnio dėmesio – kalbama apie uostų plėtrą ir strategines, milijardus eurų siekiančias investicijas. Penktadienį įvykusioje konferencijoje „Kaip išnaudoti jūrinį ekonomikos ir energetikos potencialą? Nuo mažųjų uostelių iki nacionalinio saugumo“ ekspertai, verslo ir politikos atstovai sutarė – Lietuva gali sustiprinti jūrinės valstybės pozicijas, pritraukti tarptautines investicijas ir užtikrinti ilgalaikį ekonominį augimą.
nuotrauka
Diskusijos akimirka. Konferencijos organizatorių nuotr.


Minimos įmonės
Klaipėdos m. savivaldybė,
Klaipėdos r. savivaldybė,
Palangos m. savivaldybė,
Neringos savivaldybė,
Vidaus vandens kelių direkcija, VĮ,
Stiprėjant Baltijos ir kitų šalių partnerystei, Lietuva turi progą tapti svarbia regiono žaidėja. Jūrinės energetikos plėtra, mažųjų uostų infrastruktūros atnaujinimas ir tarpsektorinis bendradarbiavimas gali pritraukti milijardus eurų investicijų Lietuvai. Tai užtikrintų naujas darbo vietas, stipresnę ekonomiką ir energetinę nepriklausomybę. Tačiau norint šias galimybes paversti realybe, būtina veikti sparčiau ir turėti aiškią strategiją.

Konferencijoje ministras pirmininkas Gintautas Paluckas aiškiai nurodė kursą, kuriuo reikėtų vadovautis: „Akivaizdu, kad dabartinėmis aplinkybėmis visiems reikia didinti greitį. Sunku būtų priekaištauti verslui, kuris visuomet pasiruošęs investuoti, tačiau valstybei su teisiniu reguliavimu ir jo efektyvumu tikrai yra kur pasistengti ir pajudėti į priekį. Valstybė gali ir turi būti pasiruošusi dalintis rizikas – eiti į bendrus projektus, viešąją ir privačią partnerystę, kad projektų įgyvendinimas būtų spartesnis. Baltijos ir Šiaurės šalys, Lenkija ir Vokietija stiprina bendradarbiavimą visose srityse – nuo energetikos iki gynybos. Kviečiu ir verslo atstovus, turint idėjas ir ryšius, skatinti bendradarbiavimo projektus gynybos srityje, o savo ruožtu valstybė bus pasiruošusi kuo galėdama prisidėti – kapitalo įnašu ar lengvesniu reguliavimu“, – sakė pranešime cituojamas premjeras.

Jo mintims antrino ir Lietuvos buriuotojų sąjungos tarybos narys Robertas Dargis. „Mums reikia aiškaus veiksmų plano – ką norime pasiekti ir kaip tai padarysime. Neužtenka kalbėti apie potencialą, reikia realių darbų. /.../ Viskas priklauso nuo požiūrio ir pasirengimo išnaudoti esamas regiono stiprybes. Vakarų regionas turi puikų uostą, didžiules pramonės įmones ir aktyvią bendruomenę“, – pabrėžė pranešime cituojamas buriavimo žinovas.

Jūrinė energetika – šimtmečio galimybė Lietuvos ekonomikai

Jūrinė energetika tampa vienu iš svarbiausių Lietuvos ateities energetikos strategijos elementų. „Ignitis grupės“ vadovas Darius Maikštėnas pabrėžė, kad vienas jūrinis vėjo parkas gali pritraukti iki 1,5 mlrd. eurų tiesioginių investicijų – tai reiškia naujas darbo vietas, stipresnę pramonę ir didesnes galimybes verslui. Be to, energijos gamyba leis Lietuvai tapti energetiškai nepriklausoma bei suteiks galimybę eksportuoti elektros perteklių į kitas Europos šalis, taip stiprinant šalies ekonomiką ir didinant regiono patrauklumą investuotojams.

Konferencijos organizatorių nuotr.

Ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas atkreipė dėmesį, kad jūrinė energetika – tai ne tik elektros gamyba, bet ir platesnė mėlynosios ekonomikos plėtra. „Turime didžiulį potencialą, kurį privalome išnaudoti. Tai ne tik jūrinė energetika, bet ir visa ekonominė ekosistema – nuo turizmo iki pramonės vystymo. Norint tai pasiekti, būtina užtikrinti aiškų investicijų pritraukimo planą“, – sakė pranešime cituojamas ministras.

Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas pabrėžė, kad jūrinės energetikos plėtra turi būti suderinta su sausumos vėjo elektrinėmis, siekiant stabilaus ir konkurencingo elektros tiekimo. „Jūrinis vėjas neturi stabdyti sausumos vėjo plėtros. Turime rasti balansą ir sukurti investuotojams palankias konkurso sąlygas, kurios leistų vystytojams aktyviai dalyvauti šiame procese“, – teigė Ž. Vaičiūnas.

Klaipėdos valstybinis jūrų uostasKlaipėdos valstybinio
jūrų uosto plėtros vizualizacija
 
Milijardiniai projektai jūrų infrastruktūroje

Mažųjų uostų plėtra yra neatsiejama ilgalaikės strategijos dalis. Klaipėdos miesto, Palangos, Neringos ir Klaipėdos rajono savivaldybės aktyviai planuoja investicijas į savo regionų uostus, o bendra jų vertė gali siekti šimtus milijonų eurų. Klaipėdoje numatoma plėsti Dangės upės infrastruktūrą, didinti švartavimosi vietų skaičių bei atgaivinti Stariškių uostelį. Palangos savivaldybė siekia užtikrinti Šventosios uosto plėtros tęstinumą, tuo tarpu Neringoje prioritetu laikomas Juodkrantės uosto projektas.

Klaipėdos rajono savivaldybės meras pabrėžia vidaus vandens kelių plėtros svarbą, siekiant pagerinti Drevernos šliuzo infrastruktūrą ir privažiavimą prie mažųjų uostelių, taip didinant jų patrauklumą verslui bei turizmui. Kadangi visi šie projektai reikalauja aiškios strategijos ir efektyvaus finansavimo, merai akcentuoja būtinybę glaudesniam valstybės institucijų bendradarbiavimui.

Mažųjų uostų plėtra yra ne tik ekonominio augimo, bet ir nacionalinio saugumo dalis. Investicijos į uostų infrastruktūrą stiprina jūrinį turizmą, verslo aplinką, gerina regionų infrastruktūrą ir kuria naujas darbo vietas. Be to, jūrų infrastruktūra tampa neatsiejama nacionalinės gynybos dalimi, todėl ilgalaikė ir koordinuota valstybės politika šioje srityje yra būtina.

Vidaus vandenų kelių direkcijaVidaus vandens
kelių direkcijos nuotr.
 
Biurokratijos mažinimas – būtina sąlyga investicijoms

Viena didžiausių kliūčių jūrinės ekonomikos vystymui išlieka biurokratija, kuri stabdo projektų įgyvendinimą ir trukdo investicijų pritraukimui. Aplinkos ministras Povilas Poderskis pabrėžė, kad sudėtingi derinimo procesai ir perteklinės procedūros prailgina projektų įgyvendinimo laiką. „Šiandien norint pradėti infrastruktūros projektą, poveikio aplinkai vertinimas gali užtrukti net dešimtmetį. Jei norime būti konkurencingi, turime keisti požiūrį, mažinti biurokratiją ir rasti sprendimus, kurie padėtų plėtoti mūsų jūrinį potencialą, kaip tai daro kitos Vakarų Europos šalys“, – akcentavo pranešime pacituotas aplinkos ministras.

Tačiau, pasak R. Dargio, vien tik politinių sprendimų nepakanka – vietos savivalda taip pat turi atlikti savo namų darbus. „Savivalda turi daug idėjų, ką daryti, tačiau reikia konkrečių veiksmų – parengtų projektų, ekonominių skaičiavimų ir aiškiai apibrėžtų finansavimo šaltinių. Ši Vyriausybė tik pradeda savo darbą, todėl turime ketverius metus, per kuriuos visi projektai turi būti įveiklinti“, – pabrėžė jis.

Po konferencijos buvo parengta rezoliucija, kurioje raginama Vidaus vandens kelių ir jūros infrastruktūros projektams koordinuoti įkurti ministro pirmininko vadovaujamą tarpinstitucinę darbo grupę. Ši grupė, kurios sudėtyje būtų Klaipėdos miesto ir rajono, Palangos ir Neringos miestų savivaldybių vadovai, Ekonomikos ir inovacijų, Susisiekimo ir Aplinkos ministerijų, Vidaus vandens kelių direkcijos ir Lietuvos buriuotojų sąjungos atstovai, nustatytų prioritetinius projektus ir užtikrintų tarpinstitucinį bendradarbiavimą juos įgyvendinant. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-07-11 15:34
Liepos 4 d. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) priėmė nutartį civilinėje byloje, kurioje išaiškino, kad buitinių nuotekų tinklų skersmeniui padidėjus nuo 160 mm iki 250 mm, naujas statybos leidimas nereikalingas, nors toks pokytis ir lėmė statinio kategorijos pasikeitimą – iš nesudėtingojo į neyp...
nuotrauka
2025-07-11 06:44
Europos Komisijai pradėjus viešąsias konsultacijas dėl karinio mobilumo paketo, Lietuva aktyviai sieks daugiau Europos Sąjungos (ES) investicijų strateginiams projektams, gerinantiems Baltijos šalių regiono susisiekimą ir karinio mobilumo jungtis su Europa.
nuotrauka
2025-07-10 12:36
Magistralė Vilnius–Utena (A14) keičiasi iš pagrindų – prasidėję rekonstrukcijos darbai sparčiai juda į priekį. Vykdant vieną didžiausių kelių infrastruktūros projektų Lietuvoje, modernizuojamas daugiau nei 42 kilometrų ruožas. Šiandien kelio atkarpose jau klojami pirmieji asfalto sluoksniai.
nuotrauka
2025-07-08 13:04
AB „Kelių priežiūra“ atveria duomenis apie žvyrkelių nuolatinės priežiūros darbus. Nuo šiol gyventojai kviečiami naudotis interaktyviu vasaros darbų žemėlapiu, kuriame galima matyti, kokiuose keliuose su žvyro danga yra suplanuoti arba jau atlikti nuolatinės priežiūros darbai.
nuotrauka
2025-07-07 13:35
Nuo š.m. liepos 1 d. įsigaliojo Energetikos ministerijos inicijuoti pokyčiai, kuriais siekiama skatinti gyventojus ir verslus efektyviau išnaudoti ESO technines sąlygas, skirtas saulės elektrinių įrengimui bei energijos kaupimo sprendimams. Nuo šiol gaminantys vartotojai, įsirengę elektrinę ar kitus...
nuotrauka
2025-07-03 08:55
„Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia inovacijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųj...
nuotrauka
2025-07-02 12:55
AB „Via Lietuva“ tęsia darnaus judumo infrastruktūros plėtrą prie valstybinės reikšmės kelių – pasirašytos dvi sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių takų, kurių bendras ilgis apie 4,3 km, įrengimo Palangoje. Planuojama, kad naujai įrengta infrastruktūra palangiškiai ir kurorto svečiai galės naudotis jau...
nuotrauka
2025-07-01 15:27
Atsinaujinančios energetikos bendrovė „Ignitis grupė" pradeda elektros energijos kaupiklių sistemų (EEKS) parkų projektų įgyvendinimą Lietuvoje. Energijos kaupiklių parkai bus įrengti Kelmės, Mažeikių ir Kruonio apylinkėse. Projektų bendra galia sieks 291 megavatus (MW), o talpa – 582 megavatalandes...
nuotrauka
2025-06-26 10:07
AB „Via Lietuva“ praneša, kad modernizuojant „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos jau atlikta daugiau nei 50 proc. visų suplanuotų darbų. Visus paskutinio 12 km kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo (nuo 85 iki 97,06 km) darbus numatyta pabaigti iki metų pabaigos,...
nuotrauka
2025-06-25 09:31
Vykdant magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena ruožo nuo 64,332 iki 93,726 km kapitalinį remontą, po gausesnių kritulių kelyje A14 Vilnius-Utena, ruože nuo Molėtų iki Utenos, šlaituose susidarė išplovos.
nuotrauka
2025-06-23 13:12
Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav...
nuotrauka
2025-06-20 09:53
Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas perdavė teismui baudžiamąją bylą su kaltinamuoju aktu, kuriame vienos Lenkijos Respublikos akcinės bendrovės atstovas kaltinamas davęs kyšį valstybės tarnautojui prilygintam asmeniui – UAB „Enefit Green“ projektų vad...
nuotrauka
2025-06-19 09:23
Lietuvoje vystant kelių infrastruktūrą vis daugiau dėmesio skiriama ne tik darbų mastui, bet ir jų kokybei bei iššūkiams, su kuriais susiduria rangovai ir projektuotojai. Kelių remontas, rekonstravimas, naujų tiesimas – tai sudėtingas inžinerinis procesas, kuriame kiekvienas etapas turi įtakos galut...
nuotrauka
2025-06-18 11:55
Vilniuje tęsiami gatvių atnaujinimo darbai, apimantys dešimtis skirtingų miesto gatvių bei kelių ruožų. Per šiuos metus planuojama ištisiniu būdu išasfaltuoti daugiau nei pusšimtį sostinės gatvių kilometrų. Dalį projektų įgyvendina tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“. Da...
nuotrauka
2025-06-18 09:50
Birželio 17 d. baigėsi juridinių asmenų paraiškų teikimas didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginių, skirtų teikti balansavimo paslaugas elektros perdavimo sistemos operatoriui, įrengimui. Priemonei buvo skirta 102 mln. eurų.
nuotrauka
2025-06-18 09:37
AB „Via Lietuva“ toliau vykdo darnaus judumo infrastruktūros plėtrą šalyje. Dar šiais metais planuojama pradėti ir iki 2026 m. vidurio įrengti ar sutvarkyti apie 16 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų, kurių bendras ilgis – kiek daugiau nei 50 km.
nuotrauka
2025-06-17 09:11
Dalyje Lietuvos kariuomenės karinių vienetų, strategiškai svarbiausiose vietovėse, jau veikia neseniai įrengtos naujos degalinės. Kituose Lietuvos kariuomenės daliniuose vyksta arba netrukus prasidės degalinių ir kuro saugyklų statybos, kurios leis užtikrinti kuro atsargų tiekimą taikos, krizės ar k...
nuotrauka
2025-06-16 14:34
Viena svarbiausių uostamiesčio jungčių tarp Šilutės plento ir Taikos prospekto netrukus pasikeis neatpažįstamai – tvarkoma ne tik važiuojamoji dalis, bet ir pėsčiųjų bei dviračių takai. Šiandien, birželio 16 d., Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus lankėsi Paryžiaus Komunos gatvėje, kur intensyviai atlie...
nuotrauka
2025-06-13 10:58
Panevėžio apygardos teismas atmetė bendrovės „Proit“ prašymą taikyti laikinąsias apsaugos priemones, kuriomis buvo siekiama sustabdyti AB „Via Lietuva“ vykdomą elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos (EKRIS) konkursą. Tai jau antrasis „Proit“ inicijuotas teisminis bandymas per past...
nuotrauka
2025-06-13 10:54
Atvertas eismas rekonstruotu tiltu per Dubysą Ariogaloje, Raseinių rajono savivaldybėje. Tiltas eismo dalyviams atveriamas net keliais mėnesiais anksčiau nei planuota, o visi statybos darbai turėtų būti baigti liepos pabaigoje.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra