2025 m. balandžio 21 d. pirmadienis, 11:08:34
Reklama  |  facebook

Lietuvos jūrinis potencialas: investicijos uostų plėtrai ir užmojai tarptautinėje energetikos rinkoje

2025-02-20 15:56
Lietuvos jūrinis potencialas sulaukia vis didesnio dėmesio – kalbama apie uostų plėtrą ir strategines, milijardus eurų siekiančias investicijas. Penktadienį įvykusioje konferencijoje „Kaip išnaudoti jūrinį ekonomikos ir energetikos potencialą? Nuo mažųjų uostelių iki nacionalinio saugumo“ ekspertai, verslo ir politikos atstovai sutarė – Lietuva gali sustiprinti jūrinės valstybės pozicijas, pritraukti tarptautines investicijas ir užtikrinti ilgalaikį ekonominį augimą.
nuotrauka
Diskusijos akimirka. Konferencijos organizatorių nuotr.


Minimos įmonės
Klaipėdos m. savivaldybė,
Klaipėdos r. savivaldybė,
Palangos m. savivaldybė,
Neringos savivaldybė,
Vidaus vandens kelių direkcija, VĮ,
Stiprėjant Baltijos ir kitų šalių partnerystei, Lietuva turi progą tapti svarbia regiono žaidėja. Jūrinės energetikos plėtra, mažųjų uostų infrastruktūros atnaujinimas ir tarpsektorinis bendradarbiavimas gali pritraukti milijardus eurų investicijų Lietuvai. Tai užtikrintų naujas darbo vietas, stipresnę ekonomiką ir energetinę nepriklausomybę. Tačiau norint šias galimybes paversti realybe, būtina veikti sparčiau ir turėti aiškią strategiją.

Konferencijoje ministras pirmininkas Gintautas Paluckas aiškiai nurodė kursą, kuriuo reikėtų vadovautis: „Akivaizdu, kad dabartinėmis aplinkybėmis visiems reikia didinti greitį. Sunku būtų priekaištauti verslui, kuris visuomet pasiruošęs investuoti, tačiau valstybei su teisiniu reguliavimu ir jo efektyvumu tikrai yra kur pasistengti ir pajudėti į priekį. Valstybė gali ir turi būti pasiruošusi dalintis rizikas – eiti į bendrus projektus, viešąją ir privačią partnerystę, kad projektų įgyvendinimas būtų spartesnis. Baltijos ir Šiaurės šalys, Lenkija ir Vokietija stiprina bendradarbiavimą visose srityse – nuo energetikos iki gynybos. Kviečiu ir verslo atstovus, turint idėjas ir ryšius, skatinti bendradarbiavimo projektus gynybos srityje, o savo ruožtu valstybė bus pasiruošusi kuo galėdama prisidėti – kapitalo įnašu ar lengvesniu reguliavimu“, – sakė pranešime cituojamas premjeras.

Jo mintims antrino ir Lietuvos buriuotojų sąjungos tarybos narys Robertas Dargis. „Mums reikia aiškaus veiksmų plano – ką norime pasiekti ir kaip tai padarysime. Neužtenka kalbėti apie potencialą, reikia realių darbų. /.../ Viskas priklauso nuo požiūrio ir pasirengimo išnaudoti esamas regiono stiprybes. Vakarų regionas turi puikų uostą, didžiules pramonės įmones ir aktyvią bendruomenę“, – pabrėžė pranešime cituojamas buriavimo žinovas.

Jūrinė energetika – šimtmečio galimybė Lietuvos ekonomikai

Jūrinė energetika tampa vienu iš svarbiausių Lietuvos ateities energetikos strategijos elementų. „Ignitis grupės“ vadovas Darius Maikštėnas pabrėžė, kad vienas jūrinis vėjo parkas gali pritraukti iki 1,5 mlrd. eurų tiesioginių investicijų – tai reiškia naujas darbo vietas, stipresnę pramonę ir didesnes galimybes verslui. Be to, energijos gamyba leis Lietuvai tapti energetiškai nepriklausoma bei suteiks galimybę eksportuoti elektros perteklių į kitas Europos šalis, taip stiprinant šalies ekonomiką ir didinant regiono patrauklumą investuotojams.

Konferencijos organizatorių nuotr.

Ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas atkreipė dėmesį, kad jūrinė energetika – tai ne tik elektros gamyba, bet ir platesnė mėlynosios ekonomikos plėtra. „Turime didžiulį potencialą, kurį privalome išnaudoti. Tai ne tik jūrinė energetika, bet ir visa ekonominė ekosistema – nuo turizmo iki pramonės vystymo. Norint tai pasiekti, būtina užtikrinti aiškų investicijų pritraukimo planą“, – sakė pranešime cituojamas ministras.

Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas pabrėžė, kad jūrinės energetikos plėtra turi būti suderinta su sausumos vėjo elektrinėmis, siekiant stabilaus ir konkurencingo elektros tiekimo. „Jūrinis vėjas neturi stabdyti sausumos vėjo plėtros. Turime rasti balansą ir sukurti investuotojams palankias konkurso sąlygas, kurios leistų vystytojams aktyviai dalyvauti šiame procese“, – teigė Ž. Vaičiūnas.

Klaipėdos valstybinis jūrų uostasKlaipėdos valstybinio
jūrų uosto plėtros vizualizacija
 
Milijardiniai projektai jūrų infrastruktūroje

Mažųjų uostų plėtra yra neatsiejama ilgalaikės strategijos dalis. Klaipėdos miesto, Palangos, Neringos ir Klaipėdos rajono savivaldybės aktyviai planuoja investicijas į savo regionų uostus, o bendra jų vertė gali siekti šimtus milijonų eurų. Klaipėdoje numatoma plėsti Dangės upės infrastruktūrą, didinti švartavimosi vietų skaičių bei atgaivinti Stariškių uostelį. Palangos savivaldybė siekia užtikrinti Šventosios uosto plėtros tęstinumą, tuo tarpu Neringoje prioritetu laikomas Juodkrantės uosto projektas.

Klaipėdos rajono savivaldybės meras pabrėžia vidaus vandens kelių plėtros svarbą, siekiant pagerinti Drevernos šliuzo infrastruktūrą ir privažiavimą prie mažųjų uostelių, taip didinant jų patrauklumą verslui bei turizmui. Kadangi visi šie projektai reikalauja aiškios strategijos ir efektyvaus finansavimo, merai akcentuoja būtinybę glaudesniam valstybės institucijų bendradarbiavimui.

Mažųjų uostų plėtra yra ne tik ekonominio augimo, bet ir nacionalinio saugumo dalis. Investicijos į uostų infrastruktūrą stiprina jūrinį turizmą, verslo aplinką, gerina regionų infrastruktūrą ir kuria naujas darbo vietas. Be to, jūrų infrastruktūra tampa neatsiejama nacionalinės gynybos dalimi, todėl ilgalaikė ir koordinuota valstybės politika šioje srityje yra būtina.

Vidaus vandenų kelių direkcijaVidaus vandens
kelių direkcijos nuotr.
 
Biurokratijos mažinimas – būtina sąlyga investicijoms

Viena didžiausių kliūčių jūrinės ekonomikos vystymui išlieka biurokratija, kuri stabdo projektų įgyvendinimą ir trukdo investicijų pritraukimui. Aplinkos ministras Povilas Poderskis pabrėžė, kad sudėtingi derinimo procesai ir perteklinės procedūros prailgina projektų įgyvendinimo laiką. „Šiandien norint pradėti infrastruktūros projektą, poveikio aplinkai vertinimas gali užtrukti net dešimtmetį. Jei norime būti konkurencingi, turime keisti požiūrį, mažinti biurokratiją ir rasti sprendimus, kurie padėtų plėtoti mūsų jūrinį potencialą, kaip tai daro kitos Vakarų Europos šalys“, – akcentavo pranešime pacituotas aplinkos ministras.

Tačiau, pasak R. Dargio, vien tik politinių sprendimų nepakanka – vietos savivalda taip pat turi atlikti savo namų darbus. „Savivalda turi daug idėjų, ką daryti, tačiau reikia konkrečių veiksmų – parengtų projektų, ekonominių skaičiavimų ir aiškiai apibrėžtų finansavimo šaltinių. Ši Vyriausybė tik pradeda savo darbą, todėl turime ketverius metus, per kuriuos visi projektai turi būti įveiklinti“, – pabrėžė jis.

Po konferencijos buvo parengta rezoliucija, kurioje raginama Vidaus vandens kelių ir jūros infrastruktūros projektams koordinuoti įkurti ministro pirmininko vadovaujamą tarpinstitucinę darbo grupę. Ši grupė, kurios sudėtyje būtų Klaipėdos miesto ir rajono, Palangos ir Neringos miestų savivaldybių vadovai, Ekonomikos ir inovacijų, Susisiekimo ir Aplinkos ministerijų, Vidaus vandens kelių direkcijos ir Lietuvos buriuotojų sąjungos atstovai, nustatytų prioritetinius projektus ir užtikrintų tarpinstitucinį bendradarbiavimą juos įgyvendinant. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-04-18 12:08
AB „Via Lietuva“ eismo dalyviams primena, jog valstybinės reikšmės keliuose intensyviai vykdomi kelių bei tiltų remontai. Dėl to, prieš leidžiantis į keliones per Velykas, vairuotojai raginami atsižvelgti, jog tam tikruose kelių ruožuose gali formuotis spūstys, ir atsakingai planuoti keliones, laik...
nuotrauka
2025-04-16 08:14
Naujo būsto pirkimas – jaudinanti ir džiugi patirtis, tačiau už jos slypi ir daugybė praktinių klausimų, į kuriuos reikia atsakyti, kad gyvenimas būtų kuo patogesnis. Vienas tokių – elektros tiekimas ir energijos valdymo sprendimai. Elektra – neatsiejama ir bene būtiniausia kiekvieno būsto dalis, yp...
nuotrauka
2025-04-15 18:23
Vilniaus miesto savivaldybėje balandžio 16 d. baigiamas 2024-2025 metų šildymo sezonas. Šilumos tiekimą Vilniaus gyvenamuosiuose daugiabučiuose namuose ir administraciniuose pastatuose namų administratoriai arba bendrijos išjungs nuo balandžio 16 d. Gyventojai, kurių daugiabučiuose namuose yra moder...
nuotrauka
2025-04-15 09:43
Nors automagistralėje „Via Baltica“ žaliasis tiltas gyvūnams pastatytas tik 2023-ųjų pabaigoje, jis jau prisideda prie biologinės įvairovės išsaugojimo – vos prieš mėnesį sumontuota vaizdo stebėjimo kamera spėjo užfiksuoti, kad tiltu aktyviai naudojasi gyvūnai – lapės, stirnos, pilkieji kiškiai bei ...
nuotrauka
2025-04-10 09:59
Ambicingi Kauno projektai netolimoje ateityje žymiai pagerins susisiekimą tarp mikrorajonų ir nukreips transporto srautus nuo centrinių miesto gatvių. Keturių eismo juostų tilto kontūrai ties Santaka jau ryškėja. Neatsilieka ir pirmosios pėsčiųjų ir dviratininkų jungties statybos iš Nemuno salos į Ž...
nuotrauka
2025-04-09 14:36
Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas balandžio 9 d. dalyvavo Kopenhagoje, Danijoje, vykusioje Europos vėjo energetikos asociacijos kasmetinėje konferencijoje (angl. Wind Europe 2025). Jos metu energetikos ministras Ž. Vaičiūnas susitiko su Latvijos klimato ir energetikos ministru Kaspars Melni...
nuotrauka
2025-04-08 13:08
AB „Via Lietuva“ tęsia darbus blogiausiu Lietuvos keliu tituluojamoje magistralėje Vilnius–Utena. Likusius beveik 43 km kelio planuojama baigti tvarkyti 2026 m. Rangovai jau pradėjo darbus – ardoma senoji betoninių plokščių danga, formuojama sankasa. Eismas rekonstruojamose atkarpose reguliuojamas š...
nuotrauka
2025-04-07 14:48
„Via Lietuva“ informuoja, kad šiandien, balandžio 7 d., pradedami fiziniai Tarandės tunelio statybos darbai – bus pradėta rengti apylanka, kurią planuojama pabaigti po dviejų savaičių. Įrengus apylanką, ties automagistralės Vilnius-Panevėžys 10-tu kilometru keisis eismo organizavimo tvarka.
nuotrauka
2025-04-07 09:29
Aplinkos ministerija skiria daugiau nei 4,6 mln. eurų paramos iš Klimato kaitos programos saulės elektrinėms su elektros energijos kaupikliais įrengti Ukrainos gydymo įstaigose. Ši parama bus skirta pagal vystomojo bendradarbiavimo priemonę, kurios tikslas – prisidėti prie šiltnamio efektą sukelianč...
nuotrauka
2025-04-04 15:27
„Via Lietuva" tęsia darbus blogiausiu Lietuvos keliu tituluojamoje magistralėje Vilnius-Utena. Likęs nerekonstruotas kelias su betoninių blokų danga greitai taps tik prisiminimu, tačiau tuomet, kai bus atliekami darbai, teks susidurti su nepatogumais. Visus eismo dalyvius raginame atkreipti dėmesį i...
nuotrauka
2025-04-04 13:41
Seimo Audito komitetas pakartotinai svarstė klausimą dėl Baltijos jūroje planuojamo statyti antrojo jūros vėjo elektrinių parko ekonominio pagrįstumo. Komitetas dar 2025 m. sausio 15 d. posėdyje rekomendavo Energetikos ministerijai laikinai sustabdyti paskelbto konkurso procedūras, iki kol bus paren...
nuotrauka
2025-04-04 09:20
Atsinaujinančios energetikos bendrovė „Green Genius" oficialiai pradėjo tiekti žaliąją elektros energiją alaus ir vaisvandenių gamintojui „Švyturys-Utenos alus" iš užbaigto 7,5 MW galios saulės elektrinių ir 6 MWh kaupiklių parko. Didžiausiai alaus daryklai tai leido dekarbonizuoti energijos vartoj...
nuotrauka
2025-04-03 07:02
Klaipėdos miesto savivaldybė sulaukė žinios – miestui bus skirta 7,440 mln. eurų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų. Tai 1 mln. eurų daugiau nei pernai, kai buvo gauta 6,524 mln. eurų. Šis finansavimas leis įgyvendinti svarbius kelių infrastruktūros projektus ir dar labiau gerinti susisie...
nuotrauka
2025-04-02 13:35
Kilus diskusijai dėl Neries pritaikymo laivybai, Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pabrėžia: šiuo metu nėra suplanuota jokia veikla Neryje tarp Vilniaus ir Kauno. Apie konkrečius sprendimus būtų galima kalbėti nebent ateityje. Tai būtų daroma išklausius suinteresuotas puses bei atlikus detalią a...
nuotrauka
2025-04-02 09:26
„Via Lietuva“ valstybinės reikšmės krašto kelyje Kaunas-Žeimiai-Šėta esančiame dviračių take atlieka bandymą: keli šimtai metrų šio tako bus paženklinti naktyje švytinčiais fluorescenciniais dažais. Šie dažai dieną nuo šviesos „pasikrauna“, o tamsiuoju paros metu šviečia be papildomų šviesos šaltini...
nuotrauka
2025-04-01 15:24
Lietuvos oro uostai (LTOU) skelbia visas gautas ir konkurso pateikimo reikalavimus atitikusias architektūrines idėjas būsimam Vilniaus oro uosto atvykimo terminalui. Pateikimo reikalavimus atitiko viso 11 idėjų, jos vėliau bus vertinamos specialios tarptautinės komisijos, kurioje dalyvaus tiek oro u...
nuotrauka
2025-04-01 09:35
Generalinė prokuratūra atkreipė dėmesį į AB „Ignitis grupė“ vystomo vėjo parko Baltijos jūroje plėtros projekto eigą.
nuotrauka
2025-04-01 09:28
Nuo balandžio mėnesio įsigalioja lankstesnės žvyrkelių asfaltavimo taisyklės, numatančios galimybę projektuoti ir įrengti supaprastintas konstrukcijas keliuose su žvyro danga. Šis sprendimas, tikimasi, atpigins žvyrkelių atnaujinimo kaštus ir paspartins procesus.
nuotrauka
2025-04-01 09:11
Už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva" informuoja, jog šiais metais šalyje bus tvarkoma daugiau nei 30 km krašto kelių. Taip pat kelininkų technika grįš ir į intensyviausius magistralinius kelius Vilnius-Kaunas-Klaipėda bei Vilnius-Panevėžys, iš viso planu...
nuotrauka
2025-03-28 15:02
Lietuvos kelių kokybė diskusijų sulaukia nuolatos, tačiau VILNIUS TECH mokslininko dr. Mindaugo Zakarkos atlikti geotinklu armuoto grunto tyrimai bei jų rezultatai gali šią situaciją iš esmės pakeisti.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra