Siūlo naujovę, kuri leis įvertinti neformalias darbuotojų kompetencijas
Kauno technologijos universitetas (KTU), siekdamas, kad neformalaus ugdymo veiklų metu įgyjamos kompetencijos būtų užfiksuojamos ir atpažįstamos darbdavių, tapo pirmuoju universitetu Lietuvoje, taikančiu skaitmeninių ženkliukų technologiją moksleivių, studentų ir darbuotojų kompetencijų pripažinimui.
KTU, būdamas atviras ir į visuomenės pažangą orientuotas universitetas, suteikia galimybes kiekvienam naudotis inovatyvia ir pažangia skaitmeninių ženkliukų technologija neformalaus ugdymo pasiekimams fiksuoti.
Naujas skaitmeninis standartas
Skaitmeniniai ženkliukai – tai naujas skaitmeninis standartas neformalaus mokymosi ir ugdymo pasiekimų pripažinimui, leidžiantis susikurti savo „kompetencijų aplanką“, vizualizuoti mokymosi procesą, apibūdinti pasiekimus ir tikslingai valdyti savo karjerą.
Tai – skaitmeninė inovacija, vertę kurianti ne tik asmeniui, įgyjančiam kompetencijas, bet visiems ugdymo procese dalyvaujantiems asmenims: mokytojams, dėstytojams, kitiems besidalijantiems žiniomis ir gerąja praktika.
Tai ir darbdaviui vertę kurianti technologija, padedanti įvertinti darbuotojo mokymąsi, aktyvumą, pažangą bei atpažinti reikiamas kompetencijas turinčius potencialius darbuotojus.
„Siekiame, kad neformalaus ugdymo metu įgyti kompetencijas patvirtinantys įrodymai – skaitmeniniai ženkliukai – būtų ne tik renkami ir kaupiami, bet taip pat taptų priemone konstruoti savo karjeros kelią ir leistų sustiprinti savo poziciją, pavyzdžiui, teikiant kandidatūrą praktikos vietai, darbo pozicijai, studijoms, konkursams ir kita“, – vardijo KTU Karjeros ir ugdymo centro (KUC) vadovė Lina Slavickaitė.Interaktyvus pasiekimų įrodymas
Lyginant ženkliukus su kitais tradiciniais žinių ir gebėjimų pripažinimo būdais, tokiais kaip sertifikatai, diplomai ar suteikti laipsniai, skaitmeniniai ženkliukai yra naujas skaitmeninis standartas neformalaus mokymosi ir ugdymo pasiekimų pripažinimui, kuris pristato naujas galimybes.
Viena jų – interaktyvus pasiekimų įrodymų, atvaizduojamų sertifikate, atnaujinimas asmeninėje vartotojo paskyroje, kurioje kiekvienas turi galimybę generuoti sertifikatą su pasirinktais kompetencijų patvirtinimais.
Tai – vartotojo poreikiams pritaikyta technologija, leidžianti pačiam formuoti ir pateikti aktualiausią informaciją apie einamuoju laikotarpiu sukauptus ženkliukus.
L. Slavickaitė pažymi, kad skaitmeninių ženkliukų idėja kilo iš poreikio fiksuoti žmonių neformalaus ugdymo(si) pasiekimus: „Darbuotojų paieškos, įvairių atrankų metu ne visada paprasta pamatyti, ar vykdė kandidatas gyvenimo aprašyme deklaruojamas veiklas ar ne. Ženkliukai yra vykdytų veiklų įrodymas.“
Turės pranašumą darbo rinkoje
Universitete sėkmingai vykdomos studentų neformalaus ugdymo programos, aktyviai veikia studentiškos organizacijos, meno kolektyvai. Vis daugiau studentų įsitraukia į įvairias neformalaus ugdymo veiklas, priklauso organizacijoms, savanoriauja, atlieka papildomą praktiką, lankosi seminaruose, konferencijose.
Tokiu būdu yra ugdomos jų kompetencijos, kurios bus atvaizduotos „kompetencijų aplanke“ bei taps svariu priedu prie CV, siekiant norimos praktikos ar darbo pozicijos.
KTU studentai baigdami studijas turės pranašumą darbo rinkoje ne tik dėl sėkmingai baigtų studijų ir įgytų žinių, bet ir dėl kompetencijų įrodymais pripildyto „kompetencijų aplanko“, kurio tikrumą patvirtins Universitetas.
„KTU į studento karjeros valdymą žvelgia plačiau ir taiko kompleksinius sprendimus, užtikrinant studijų ir papildomų veiklų kokybę, todėl drąsiai priėmėme sprendimą taikyti skaitmeninių ženkliukų technologiją kompetencijų pripažinimui“, – teigė L. Slavickaitė.
Pasitelkiami išmanieji telefonai
Skaitmeniniai ženkliukai veikia kaip mikro-pažymėjimai. Jie vizualizuoja mokymosi procesą, parodo progresą, apibūdina pasiekimus. Ženkliukai gali būti grupuojami pagal pasirinktų veiklų kategorijas, projektus ir savyje talpinti patvirtinimus apie ženkliuko gavėjo kompetencijas ir pasiekimus.
Infografikas čia.Skaitmeninių ženkliukų technologija veikia „Badgecraft.eu“ platformoje, o naudojimui išmaniajame telefone parsisiunčiama „Badge Wallet“ programėlė.
„Vartotojams, norintiems matyti KTU siūlomas galimybes, paprasčiausia naudotis mobiliąja „Badge Wallet“ programėle. Į veiklas įsitraukti galima skanuojant QR kodus, kurie bus pateikiami įvairiais būdais bei gavus pakvietimą į savo elektroninį paštą“, – paaiškino L. Slavickaitė.
Naujas įrankis socialiniuose tinkluose
Pasak KUC vadovės, diskusijų apie socialinių tinklų svarbą ir panaudojimą asmeninėje ir darbinėje veikloje jau nebevyksta – tai akivaizdu: „Skaitmeniniai ženkliukai patrauklūs tuo, kad jų kaupimo platforma leidžia juos susieti su socialiniais tinklais ir kitomis elektroninėmis platformomis.“
Mokymo įstaigos, darbdaviai, būsimi darbuotojai – visi sieks naudoti būdus, darbdaviams padedančius atrasti jiems reikiamus kompetentingus darbuotojus ir įvertinti jų neformalaus ugdymo pasiekimus.
Ženkliukų gavėjai gali ne tik generuoti elektroninį sertifikatą, bet ir dalintis savo pasiekimais socialiniuose tinkluose: „Facebook“, „LinkedIn“, „Twitter“, internetiniuose dienoraščiuose, ePortfolio bei pridėti ženkliuko nuorodas į savo gyvenimo aprašymą.
„Surinktais ženkliukais dalinantis socialinėje erdvėje, žmogus pats sprendžia, kokius savo pasiekimus viešinti, todėl asmeniui išlieka pasirinkimo laisvė, leidžianti pateikti tuo metu jam aktualiausią informaciją”, – dėmesį atkreipė L. Slavickaitė.
Naudingiau už standartinį CV
Pašnekovės teigimu, stebint darbo rinkos tendencijas ir socialiniam tinklui „LinkedIn“ po truputį keičiant standartinius CV, skaitmeniniai ženkliukai papildys asmens „LinkedIn“ profilį kaip svorį ir vertę turintis deklaruojamų veiklų įrodymas.
Darbdaviams tai taps priemone atpažinti neformaliajame ugdyme dalyvaujančius asmenis, kurių sukauptas ir KTU patvirtintas „kompetencijų aplankas“ atskleis kur kas daugiau nei tik standartinis CV.
„Neabejoju, kad skaitmeniniai ženkliukai Lietuvoje ilgainiui taps plačiai atpažįstamu, pripažįstamu ir naudojamu įrankiu. Tuo tarpu, aukštajame moksle tam starto signalą duoda KTU“, – džiaugėsi L. Slavickaitė.