2022 rugsėjo 30 d. penktadienis, 0:23
Reklama  |  facebook

Kokybiška kelio danga – nuo saugumo iki tvarumo: kaip užtikrinti visas reikiamas savybes?

2022-08-17 09:32
Kelių dangos kokybė neabejotinai turi didelės įtakos automobilių eismo saugumui, ekonomiškumui ir tvarumui. Tačiau kokiais būdais užtikrinamos reikiamos kelio dangos savybės ir kokių naujovių esama šioje srityje?
nuotrauka
Unsplash nuotr.


Minimos įmonės
YIT Lietuva, UAB
Kelių direkcija (Lietuvos automobilių kelių direkcija), VĮ,

Kokybė priklauso nuo daugelio faktorių

Tvarių miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ infrastruktūros verslo vadovas Aurelijus Braželis sako, kad kelio dangos kokybė ir tvarumas priklauso nuo daugelio faktorių – teisingai apskaičiuotos ir suformuotos techninės užduoties, atsakingai parengto ir įgyvendinto projekto, savalaikės ir tinkamos kelio priežiūros.

„Tai yra pagrindinės sąlygos norint turėti tinkamą infrastruktūrą patogiam ir saugiam susisiekimui kelių transportu. Konkrečius reikalavimus kelio dangoms yra patvirtinusi Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos. Specialius reikalavimus kelių dangoms turi ir miestų savivaldybės. Rangovų tikslas – užtikrinti šių reikalavimų atitikimą. Dauguma šiuo metu Lietuvoje galiojančių kelio dangų standartų ir reikalavimų yra perimti iš taikomų Vokietijoje. Daugeliu atvejų tinkamai įgyvendinus, anksčiau minėtus reikalavimus, galima užtikrinti aukštą kelio dangų kokybę. Siekiant šio tikslo ne mažiau svarbus yra laboratorijos vaidmuo atliekant tyrimus, bandymus ir matavimus. „YIT Lietuva“ akredituota laboratorija yra aprūpinta tinkamomis patalpomis, dirba kvalifikuoti specialistai, turi modernią įrangą skirtą dirbti stacionariose patalpose ir tiesybos objektuose, o naudojami bandymų ir matavimo metodai padeda užtikrinti kokybišką galutinį rezultatą. Laboratorija nuolat dalyvauja palyginamuosiuose bandymuose su Lietuvos ir ES laboratorijomis“, – sako A. Braželis.

Vieno geriausio sprendimo nėra

Savo ruožtu Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistai sako, kad vienos svarbiausių kelio dangos savybių yra jos stipris, lygumas, paviršiaus atsparumas slydimui. Visgi konkretūs reikalavimai skirtingoms dangoms pagal poreikį gali kisti. Pavyzdžiui, 2018 metais atsižvelgus į naujas technologines galimybes Lietuvoje buvo atnaujinti reikalavimai kelio dangos lygumui. Šiai dangos savybei numatyti aukštesni reikalavimai, kuriuos įgyvendinti praktikoje sudėtingiau

Unsplash nuotr.

„Vieno visiems atvejams tinkamo ir ekonomiškai pagrįsto kelio dangos techninių savybių rinkinio nėra. Reikalavimai priklauso nuo esamų ar planuojamų eismo apkrovų kelyje, o taip pat klimato, geologinių, finansinių ir kitų sąlygų. Nors technologiniai sprendimai grindžiami tais pačiais moksliniais tyrimais, tačiau visuomet derinami prie vietos sąlygų. Dėl to sprendimai, kurie tinka, pavyzdžiui, Švedijoje, nebūtinai tiks Lietuvoje. Konkretūs reikalavimai Lietuvos kelių dangoms yra išdėstyti kelių projektavimo taisyklėse“, – komentuoja Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistai.

Inovacijų netrūksta

Tuo metu A. Braželis pabrėžia, kad kelių dangų technologijų srityje šiandien netrūksta inovacijų, tačiau, norint jas pritaikyti, viešuosiuose pirkimuose reikėtų nesivadovauti vien tik kainos kriterijumi. Dėl šios priežasties inovatyviausi sprendimai Lietuvoje dažnai nėra įgyvendinami.

„Europoje jau įgyvendintas ne vienas projektas, kuomet kelių dangos šildymui pasitelkiama geoterminė šiluma. Ji šildo automobilių stovėjimo aikšteles, įvažiavimus ir išvažiavimus į kelius, kitas sunkiau valomas vietas. Taip pat egzistuoja išmaniosios kelių ženklinimo technologijos – dažytos juostos per dieną nuo saulės šviesos įsikrauna ir naktį šviečia nenaudodamos elektros. Eksperimentuojama ir su oro gūsiais, kuriuos sukelia pravažiuojantys automobiliai, panaudojimu aprūpinant kelio apšvietimo sistemas energija, bet viso to Lietuvoje turbūt dar teks palaukti“, – sako A. Braželis.

Vis daugiau dėmesio tenka tvarumui

Visgi, anot eksperto, naujovės kelio darbų srityje Lietuvos taip pat neaplenkia. Daug dirbama antrinio medžiagų panaudojimo srityje. Pavyzdžiui, vykdant kelio darbus jau yra įprastas antrinis asfalto granulių, šlako, perdirbtų padangų gumos miltų ir pan. panaudojimas.

„Kelio darbų ir kelių eksploatavimo tvarumas bei poveikio aplinkai mažinimas kovojant su klimato kaita tampa vis svarbesniais aspektais, kuriems skiriama vis daugiau dėmesio. Visgi pirmiausiai kelio danga turi būti saugi, kad bet kokiomis oro sąlygomis būtų užtikrintas geras sukibimas ir trumpiausias įmanomas stabdymo kelias. Pageidautina, kad danga taip pat būtų komfortiška ir tyli. Žinoma, kiekvienu atveju svarbu dangos kokybė ir ilgaamžiškumas. Visus šiuos faktorius šiandien tikrai įmanoma suderinti“, – tvirtina A. Braželis. 
Statybunaujienos.lt
Žymės  Kelio danga




Infrastruktūra

nuotrauka
2022-09-28 06:55
Pasaulyje auga susidomėjimas „15 minučių miesto“ koncepcija – gyventi žmonės kviečiami taip, kad jaustųsi gerai, patogiai ir sveikai. Tokia vizija jau sėkmingai realizuojama Paryžiuje, Barselonoje, Melburne, kituose miestuose. O šiuose gyvybinguose kvartaluose automobilis ne tik nereikalingas, bet k...
nuotrauka
2022-09-22 11:10
Nuo šiandien gyventojai, turintys ar suplanavę įsirengti saulės elektrines, galės teikti paraiškas kompensacijoms už elektros energijos kaupimo įrenginių įsirengimą. Tokia parama suplanuota pirmą kartą, o 2022 m. šiai priemonei skirta 1 mln. eurų iš Klimato kaitos programos lėšų.
nuotrauka
2022-09-22 10:20
Neblėstant susidomėjimui saulės energetika ir trūkstant saulės parkų, sumanių energetikos sprendimų bendrovė „Ignitis“ ir Lietuvos Nekilnojamojo turto plėtros asociacija (LNTPA) kviečia plėsti saulės parkus ant nekilnojamojo turto vystytojų valdomų pastatų stogų ar neužstatytų sklypų. Šiuo metu LTNP...
nuotrauka
2022-09-22 06:24
Valstybės įmonei Lietuvos automobilių kelių direkcijai skirta 49 mln. eurų Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF, Connecting Europe Facility) lėšų, kurios bus investuotos į kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (Via Baltica) plėtrą pritaikant šį kelią dvejopam mobilumui (Dual mobility). Dotac...
nuotrauka
2022-09-22 06:02
Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros plėtra nuo 3 tūkst. iki 5 tūkst. km takų, patogesnės ir saugesnės šių eismo dalyvių kelionės, motyvacija iš nuosavo transporto persėsti ant gamtai ir sveikatai draugiškų dviračių ir daugiau nei 300 mln. eurų investicijų šiems tikslams pasiekti. Tokia dviračių Lie...
nuotrauka
2022-09-22 05:40
Susisiekimas tarp Trakų ir Alytaus taps patogesnis. Tvarių miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ atliks krašto kelio Trakai-Rūdiškės-Pivašiūnai-Alytus beveik 5 km ruožo ties Grendavės ir Onuškio gyvenvietėmis kapitalinio remonto darbus. Iki kitų metų vasaros planuojamų užbaigti da...
nuotrauka
2022-09-15 10:25
Kauno technologijos universitetas (KTU) toliau teikia prioritetą atsinaujinančiai energijai – įsigijo dalį neseniai pradėjusio veikti saulės parko Lazdijų rajone. Čia generuojama elektros energija aprūpins Kaune esančius universiteto pastatus. Tikimasi, kad tai leis sumažinti CO2 išmetimą daugiau ne...
nuotrauka
2022-09-15 09:11
Pastaruoju metu Registrų centras sulaukia vis daugiau gyventojų klausimų apie tai, kaip tinkamai įregistruoti pasikeitusį buto, gyvenamojo namo ar kito gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto (NT) daikto šildymo būdą. Šis klausimas tapo aktualus artėjant šildymo sezonui norint gauti būsto šildym...
nuotrauka
2022-09-05 07:43
Lietuva pasigamina apie 38 proc. suvartojamos elektros energijos. Atsinaujinančios energetikos atstovai sako, kad ši dalis gali būti didesnė, reikia tik aiškių vystymosi gairių ir logiškų sprendimų.
nuotrauka
2022-09-05 07:38
Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija informavo, kad lankytojams, kurie mėgsta keliauti dviračiais, turi gerų žinių – suderinti projektai ir gauti statybą leidžiantys dokumentai dviem ypač prastos būklės dviračių tako ruožams.
nuotrauka
2022-08-22 10:46
Atsinaujinančiosios energetikos įmonė „Green Genius“ iš „Luminor“ banko Lietuvoje skolinasi 10,3 mln. eurų nutolusių saulės parkų Lietuvoje statyboms.
nuotrauka
2022-08-19 11:21
Šiauliuose įgyvendinamas seniai lauktas projektas – tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, kuris sujungs miestą kertančius magistralinius kelius, pagerins verslo plėtros sąlygas ir leis sumažinti transporto spūstis mieste. Tai valstybei svarbus vietinės reikšmės kelių projektas, iš dalies finansuojamas ...
nuotrauka
2022-08-17 15:57
Netolimoje ateityje Klaipėdą ir Nidą galėtų sujungti naujas keleivinis maršrutas – elektra varomo katerio linija. Ieškoti galimybių įsigyti elektrinį katerį įmonei „Smiltynės perkėla“ pasiūlyta Neringos savivaldybės tarybos posėdyje su Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos automobilių kelių direkcijo...
nuotrauka
2022-08-17 14:11
Lietuvos ir Latvijos pasienyje planuojamas statyti vėjo elektrinių parkas domina ir Latvijos institucijas bei visuomenę. Antradienį, rugpjūčio 16 d., vykusių tarpvalstybinių konsultacijų metu aptartas planuojamų statyti vėjo elektrinių poveikis aplinkai.
nuotrauka
2022-08-16 07:24
Panevėžyje įsibėgėjo regiono susisiekimui svarbios infrastruktūros rekonstravimo darbai – iki rugsėjo pradžios numatoma įrengti tranzitiniam eismui svarbią žiedinę sankryžą ties Senamiesčio, S. Kerbedžio ir Tinklų g. sankirta, o iki metų pabaigos – rekonstruoti Smėlynės g. dalį, kuri miesto teritori...
nuotrauka
2022-08-16 07:17
Keturioms Lietuvos savivaldybėms Ekonomikos ir inovacijų ministerija skyrė 5 mln. eurų kelių, vedančių į pramonines teritorijas ir laisvąsias ekonomines zonas (LEZ), tiesimui ir tvarkymui finansuoti. Finansavimas skirtas Kauno rajono, Šiaulių miesto, Kėdainių rajono ir Klaipėdos miesto savivaldybėms...
nuotrauka
2022-08-12 11:32
Nuo Nemenčinės plento iki Plytinės gatvės besitęsianti keturių eismo juostų gatvė sostinėje iki spalio vidurio įgaus naują vaizdą – taps humaniškesnė, patogesnė pėstiesiems ir žalesnė.
nuotrauka
2022-08-09 11:51
Sparčiai augant atsinaujinančios energetikos poreikiui ir įsibėgėjant plėtrai, garsiau kalbama apie hibridinius vėjo ir saulės elektrinių parkus, kai į vieną prijungimo prie elektros tinklo vietą jungiami keli skirtingų atsinaujinančių energijos išteklių technologijų įrenginiai. Europoje hibridiniai...
nuotrauka
2022-08-05 08:01
„Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį projektas susidomėjimą kelia ne tik išskirtinumu – jis yra ilgiausias Baltijos šalyse geležinkelio tiltas. Karo Ukrainoje kontekste šis strategiškai svarbus statinys įgyja dar didesnės reikšmės, nes jis yra dalis didelio „Rail Baltica“ projekto, kuris tampa...
nuotrauka
2022-08-02 16:43
Ekonomikos ir inovacijų ministerija Lietuvos savivaldybių infrastruktūros projektams skiria 10 mln. eurų. Pasinaudojusios šiomis lėšomis, jos galės įrengti ir tobulinti Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose (LEZ), pramonės parkuose ir kitose pramoninėse teritorijose esančią infrastruktūrą. Paraišk...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra

nuotrauka

Likviduojant istorinę taršą, bus išvalyta virš 6 tūkst. kub. m užteršto grunto

Teritorijos, dėl neatsakingos veiklos sovietmečiu užterštos cheminėmis medžiagomis, po sutvarkymo pamažu virsta poilsio zonomis.
nuotrauka

Pagal universalaus dizaino principus paklotas nestandartinių formų trinkelių grindinys Kulautuvoje

Grindinį žmonės paprastai pastebi tik dviem atvejais: kai už jo užkliūva arba grožėdamiesi negali atitraukti akių. Kauno rajono Kulautuvos miestelio Akacijų alėjoje ir V.Augausko gatvėje pak...