2023 rugsėjo 22 d. penktadienis, 1:56
Reklama  |  facebook

Kokybiška kelio danga – nuo saugumo iki tvarumo: kaip užtikrinti visas reikiamas savybes?

2022-08-17 09:32
Kelių dangos kokybė neabejotinai turi didelės įtakos automobilių eismo saugumui, ekonomiškumui ir tvarumui. Tačiau kokiais būdais užtikrinamos reikiamos kelio dangos savybės ir kokių naujovių esama šioje srityje?
nuotrauka
Unsplash nuotr.


Minimos įmonės
YIT Lietuva, UAB
Kelių direkcija (Lietuvos automobilių kelių direkcija) (iki 2023 m. VĮ), AB

Kokybė priklauso nuo daugelio faktorių

Tvarių miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ infrastruktūros verslo vadovas Aurelijus Braželis sako, kad kelio dangos kokybė ir tvarumas priklauso nuo daugelio faktorių – teisingai apskaičiuotos ir suformuotos techninės užduoties, atsakingai parengto ir įgyvendinto projekto, savalaikės ir tinkamos kelio priežiūros.

„Tai yra pagrindinės sąlygos norint turėti tinkamą infrastruktūrą patogiam ir saugiam susisiekimui kelių transportu. Konkrečius reikalavimus kelio dangoms yra patvirtinusi Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos. Specialius reikalavimus kelių dangoms turi ir miestų savivaldybės. Rangovų tikslas – užtikrinti šių reikalavimų atitikimą. Dauguma šiuo metu Lietuvoje galiojančių kelio dangų standartų ir reikalavimų yra perimti iš taikomų Vokietijoje. Daugeliu atvejų tinkamai įgyvendinus, anksčiau minėtus reikalavimus, galima užtikrinti aukštą kelio dangų kokybę. Siekiant šio tikslo ne mažiau svarbus yra laboratorijos vaidmuo atliekant tyrimus, bandymus ir matavimus. „YIT Lietuva“ akredituota laboratorija yra aprūpinta tinkamomis patalpomis, dirba kvalifikuoti specialistai, turi modernią įrangą skirtą dirbti stacionariose patalpose ir tiesybos objektuose, o naudojami bandymų ir matavimo metodai padeda užtikrinti kokybišką galutinį rezultatą. Laboratorija nuolat dalyvauja palyginamuosiuose bandymuose su Lietuvos ir ES laboratorijomis“, – sako A. Braželis.

Vieno geriausio sprendimo nėra

Savo ruožtu Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistai sako, kad vienos svarbiausių kelio dangos savybių yra jos stipris, lygumas, paviršiaus atsparumas slydimui. Visgi konkretūs reikalavimai skirtingoms dangoms pagal poreikį gali kisti. Pavyzdžiui, 2018 metais atsižvelgus į naujas technologines galimybes Lietuvoje buvo atnaujinti reikalavimai kelio dangos lygumui. Šiai dangos savybei numatyti aukštesni reikalavimai, kuriuos įgyvendinti praktikoje sudėtingiau

Unsplash nuotr.

„Vieno visiems atvejams tinkamo ir ekonomiškai pagrįsto kelio dangos techninių savybių rinkinio nėra. Reikalavimai priklauso nuo esamų ar planuojamų eismo apkrovų kelyje, o taip pat klimato, geologinių, finansinių ir kitų sąlygų. Nors technologiniai sprendimai grindžiami tais pačiais moksliniais tyrimais, tačiau visuomet derinami prie vietos sąlygų. Dėl to sprendimai, kurie tinka, pavyzdžiui, Švedijoje, nebūtinai tiks Lietuvoje. Konkretūs reikalavimai Lietuvos kelių dangoms yra išdėstyti kelių projektavimo taisyklėse“, – komentuoja Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistai.

Inovacijų netrūksta

Tuo metu A. Braželis pabrėžia, kad kelių dangų technologijų srityje šiandien netrūksta inovacijų, tačiau, norint jas pritaikyti, viešuosiuose pirkimuose reikėtų nesivadovauti vien tik kainos kriterijumi. Dėl šios priežasties inovatyviausi sprendimai Lietuvoje dažnai nėra įgyvendinami.

„Europoje jau įgyvendintas ne vienas projektas, kuomet kelių dangos šildymui pasitelkiama geoterminė šiluma. Ji šildo automobilių stovėjimo aikšteles, įvažiavimus ir išvažiavimus į kelius, kitas sunkiau valomas vietas. Taip pat egzistuoja išmaniosios kelių ženklinimo technologijos – dažytos juostos per dieną nuo saulės šviesos įsikrauna ir naktį šviečia nenaudodamos elektros. Eksperimentuojama ir su oro gūsiais, kuriuos sukelia pravažiuojantys automobiliai, panaudojimu aprūpinant kelio apšvietimo sistemas energija, bet viso to Lietuvoje turbūt dar teks palaukti“, – sako A. Braželis.

Vis daugiau dėmesio tenka tvarumui

Visgi, anot eksperto, naujovės kelio darbų srityje Lietuvos taip pat neaplenkia. Daug dirbama antrinio medžiagų panaudojimo srityje. Pavyzdžiui, vykdant kelio darbus jau yra įprastas antrinis asfalto granulių, šlako, perdirbtų padangų gumos miltų ir pan. panaudojimas.

„Kelio darbų ir kelių eksploatavimo tvarumas bei poveikio aplinkai mažinimas kovojant su klimato kaita tampa vis svarbesniais aspektais, kuriems skiriama vis daugiau dėmesio. Visgi pirmiausiai kelio danga turi būti saugi, kad bet kokiomis oro sąlygomis būtų užtikrintas geras sukibimas ir trumpiausias įmanomas stabdymo kelias. Pageidautina, kad danga taip pat būtų komfortiška ir tyli. Žinoma, kiekvienu atveju svarbu dangos kokybė ir ilgaamžiškumas. Visus šiuos faktorius šiandien tikrai įmanoma suderinti“, – tvirtina A. Braželis. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2023-09-21 07:47
Klaipėdoje vieši 20-ies Nyderlandų įmonių delegacija, suinteresuota Lietuvos jūrinių jėgainių parko statyba. Vizito tikslas - susipažinti su vietos verslais, pasiūlyti savo ekspertizę, bendradarbiavimą būsimiems jūrinio vėjo parko vystytojams ir susijusioms įmonėms.
nuotrauka
2023-09-20 13:51
Jau šį ketvirtadienį sostinėje bus žengtas dar vienas reikšmingas žingsnis tvarios energijos pritaikymo link. AB Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) rugsėjo 21 d., 10 val. Vilniuje, Elektrinės g. 2 kviečia tapti istorinio įvykio liudininkais – ketvirtadienį galingiausio Baltijos šalyse absorbcinio šilumo...
nuotrauka
2023-09-20 12:41
Šią savaitę Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašė sutartį dėl magistralinio kelio Vilnius–Utena ruožo, esančio Utenos mieste, rekonstravimo darbų. Darbus kelio atkarpoje planuojama pradėti artimiausiu metu, baigti – kitų metų liepą.
nuotrauka
2023-09-20 11:51
Rugsėjį į Vilniaus gatves grįžusios transporto spūstys primena liūdną statistiką, kad vidutiniškai vilniečiai kamščiuose praleidžia maždaug 35 minutes per dieną arba 136 valandas per metus. Ekspertai įvardija dvi pagrindines to priežastis – infrastruktūros silpnybės ir gyventojų įpročiai.
nuotrauka
2023-09-19 14:42
Jau atlikta daugiau nei du trečdaliai suplanuotų dviejų (II ir III) kelio ruožų modernizavimo darbų įgyvendinant didžiausią nepriklausomos Lietuvos kelių infrastruktūros projektą, „Via Baltica" Kaunas–Marijampolė–Suvalkai kelio rekonstrukciją. Taip pat sparčiai įsibėgėja ir ilgiausio, beveik 16 km i...
nuotrauka
2023-09-18 16:04
Pasvalio rajone pradėjo veikti „Tube Green“ biometano gamykla, kuri per metus pagamins 100 tūkst. megavatvalandžių (MWh) biometano. Tokio kiekio užtektų visus metus dujomis aprūpinti 110 tūkst. Lietuvos gyventojų arba pilnai patenkinti 26 proc. dujomis šalyje varomo transporto poreikio. Pagal gamybo...
nuotrauka
2023-09-18 15:39
AB „Panevėžio energija“ atstovai pristatė planuojamą Panevėžio elektrinės rekonstrukcijos, pritaikant naudoti atsinaujinančius energijos išteklius, projektą – rekonstruoti termofikacinę elektrinę ir dujinę kogeneraciją pakeisti biokuro kogeneracija.
nuotrauka
2023-09-18 11:48
Prasideda priėjimo prie Gulbino ežero atvėrimo darbai. Vilniečiai galės patogiai ateiti prie ežero, esančio šalia Gulbinų kvartalo, iš šiaurinės ir pietinės pusių. Planuojamas įrengti apie 250 m ilgio medinis takas, ežero pakrantėje taip pat bus kuriama poilsiavietė, įrengiamos grilio vietos su suol...
nuotrauka
2023-09-15 15:08
Rugpjūčio pabaigoje pabaigtas trejų metų trukmės projektas - modernizuotas laivybos kelias Nemunu. Šios upės 200 km ilgio ruožas nuo Kauno iki Kuršių marių tapo tinkamas keleivinei, krovininei ir pramoginei laivybai visu laivybos sezonu.
nuotrauka
2023-09-13 16:03
Šiais metais Vilniaus miesto gatvės vėl bus skenuojamos siekiant įvertinti asfalto dangos nusidėvėjimą. Remiantis gautais duomenimis bus sudėlioti gatvių remonto prioritetai – tai leidžia ir kasmet sutaupyti apie 5 proc. gatvių remontui skiriamų lėšų.
nuotrauka
2023-09-11 12:28
Generolo Silvestro Žukausko poligone Pabradėje pristatytas NATO itin aukštos parengties greitojo reagavimo pajėgų poreikiams skirtos infrastruktūros vystymo projektas.
nuotrauka
2023-09-07 09:54
Avaringumu garsėjantis Vakarų Lietuvoje esantis krašto kelias Plungė-Vėžaičiai netrukus bus sutvarkytas. Tvarių miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pradeda atkarpos remonto darbus, taip užtikrindama kelio saugumą ir kokybę. Per penkis mėnesius planuojamo įgyvendinti projekto ver...
nuotrauka
2023-09-06 09:43
Nuo Čekijos širdies Prahos iki Suomijos sostinės Helsinkio – Europos šalis sujungsiantis transeuropinio tinklo kelias E67 ypač reikšmingas Lietuvai. Čia, nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos sienos, įgyvendinamas vienas didžiausių pastaraisiais dešimtmečiais projektų – magistralinio kelio „Via ...
nuotrauka
2023-09-05 14:22
Baigėsi kvietimas investicinei paramai biometano dujų gamybai bei biodujų valymo įrenginiams įrengti. Gautas rekordinis skaičius paraiškų – net 22 paraiškos už 67,75 mln. eurų.
nuotrauka
2023-08-30 14:12
Dar iki liepos pradžioje sostinėje vykusio NATO viršūnių susitikimo atnaujinus dalį Vilniaus gatvių, tvarių miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ imasi antrojo šio projekto etapo. Jo metu bus sutvarkytos Vilniaus vakarinės dalies gatvių, kiemų, pėsčiųjų ir dviračių takų dangos. Pe...
nuotrauka
2023-08-30 06:05
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables“ Tauragės rajone pradėjo saulės elektrinės statybas prie jau veikiančio vėjo elektrinių parko, taip sukuriant pirmąjį bendrovės hibridinį saulės ir vėjo elektrinių parką ir atveriant didesnes galimybes efektyviau išnaudoiti valdomą infra...
nuotrauka
2023-08-30 05:57
Po istorinės krovinio kelionės įvertinta Klaipėdos miesto gatvių būklė. Iš Klaipėdos uosto į bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklą Mažeikiuose vežtas krovinys Klaipėdos gatvėmis judėjo rugpjūčio 6-osios ir 7-osios naktimis.
nuotrauka
2023-08-25 08:10
Šiemet AB Lietuvos automobilių kelių direkcija planuoja skirti 13,5 mln. eurų inžinerinių saugaus eismo priemonių įrengimui, o tai dvigubai daugiau nei praėjusiais metais. 2022 m. inžinerinių saugaus eismo priemonių plėtrai panaudota kiek daugiau nei 6 mln.
nuotrauka
2023-08-14 07:02
Lietuvai rengiantis Baltijos jūroje statyti pirmąjį vėjo jėgainių parką, Klaipėdos jūrų uostas aktyviai ruošiasi būti pagrindine platforma vėjo jėgainių gamybos pramonei bei jų priežiūros baze. Klaipėdos uosto pietinėje dalyje, buvusioje Tarptautinėje jūrų perkėloje, jau vyksta paruošiamieji darbai.
nuotrauka
2023-08-10 14:42
Skaitmenizacija palietė visas verslo sritis – prie daiktų interneto prijungta milijonai įrenginių, kurie generuoja didžiulius kiekius įvairių duomenų, tačiau daugelis sistemų vis dar veikia be „smegenų“, tai yra – ją apdorojančios programinės įrangos, nes trūksta ne tik duomenų analitikos specialist...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra