2023 birželio 7 d. trečiadienis, 5:51
Reklama  |  facebook

Projektuojant „Rail Baltica“ įvertinamas ir galimas naujasis oro uostas tarp Vilniaus ir Kauno

2020-10-22 10:04
AB „LTG Infra“ pasamdyta UAB „Sweco Lietuva“ ir DB Engineering & Consulting GMbH specialistų komanda tolimesniam vystymui atrinko keturias galimas „Rail Baltica“ geležinkelio trasų alternatyvas nuo Vilniaus iki Kauno, iš kurių kitąmet bus pasirinktas viena, labiausiai atitinkanti susisiekimo poreikius bei sukelianti mažiausias pasekmes aplinkai.
nuotrauka
Rail Baltica/FB iliustr.


Minimos įmonės
LTG Infra (Lietuvos geležinkelių infrastruktūra), AB
Sweco Lietuva, UAB
DB Engineering & Consulting GmbH,

„Iš viso buvo nagrinėta net 17 alternatyvių maršrutų naujai „Rail Baltica“ linijai tarp Vilniaus ir Kauno, kuria keleiviniai traukiniai galės važiuoti gerokai greičiau nei šiuo metu, kelionė tarp Vilniaus ir Kauno truks iki 35 minučių. Jau kitų metų pradžioje, atlikus keturių galimų linijų alternatyvų strateginį pasekmių aplinkai vertinimą su daugiakriterinę bei sąnaudų ir naudos analizę, bus pasirinktas optimalus variantas ir pradėsime rengtis šios geležinkelio linijos įgyvendinimui“, – pranešime cituojamas „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Kaip teigia „LTG Infra“ projektų parengimo skyriaus vadovas Remigijus Šimkus, atrinkti variantai yra labai skirtingi, tad pasirinkimas priklausys nuo daugiakriterinės bei sąnaudų ir naudos analizės rezultatų, kurie vėliau bus pristatyti Susisiekimo ministerijai. 

„Tikimės, kad daugiakriterinis vertinimas su sąnaudų ir naudos analize atsakys į klausimą, kuri iš nagrinėjamų geležinkelio linijos alternatyvų geriausiai atitinka susisiekimo poreikius. Viena iš alternatyvų, numatyta piečiau, vestų per mažiau urbanizuotas teritorijas, tačiau ir pati linija būtų ilgesnė. Taip pat svarstoma galimybė „Rail Baltica“ liniją tiesti per Lentvarį, Vievį, Kaišiadoris, kad šių miestų gyventojai taip pat galėtų greitai pasiekti didmiesčius“, – cituojamas R. Šimkus.

Vertinant alternatyvas įvertinama ir galima ateities susisiekimo infrastruktūra, numatytos jungtys su planuojamu naujuoju oro uostu netoli Žąslių. 

Galimus „Rail Baltica“ linijos tarp Vilniaus ir Kauno variantus, „LTG Infra“ užsakymu, rengia tarptautinis transporto inžinerijos projektuotojų konsorciumas, sudarytas iš UAB „Sweco Lietuva“ ir „DB Engineering & Consulting GMbH“ specialistų. Atrinktoms galimoms linijoms taip pat bus parengti poveikio aplinkai ir inžinerinės infrastruktūros vertinimai.

„Pagrindinis reikalavimas projektuotojams - numatyti alternatyvius maršrutus, kur nutiestas geležinkelis atitiktų 249 km/h keleivinių traukinių projektinio greičio reikalavimus. Šiuo metu funkcionuojančiame geležinkelyje keleiviniai traukiniai gali išvystyti iki 140 km/h greitį“, – sako R. Šimkus.

Planuojama, kad galutinę „Rail Baltica“ ruožo tarp Vilniaus ir Kauno koncepcijos alternatyvą, kurią sudarys geležinkelio keliai ir stotys, Susisiekimo ministerija patvirtins kitų metų vasarį. Tuomet bus pradėti konkretizuoti šiuo metu rengiamo susisiekimo inžinerinės infrastruktūros vystymo plano sprendiniai, įvertintas žemės geležinkeliui ir infrastruktūrai poreikis, vėliau bus pradėtos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros.

Visą „Rail Baltica“ liniją planuojama baigti statyti iki 2026-ųjų.

Pasak R. Šimkaus, dabartinės geležinkelio 1520 mm linijos, įrengus naują, nereikės demontuoti, ji bus eksploatuojama toliau.

„Rail Baltica“ bus europinio standarto geležinkelis, tačiau Lietuva turi geležinkelio liniją į Baltarusiją, per kurią atvyksta traukiniai net iš Kinijos, tad 1520 mm geležinkelis ir toliau liks svarbus krovininių traukinių poreikiams, kuriems didelis greitis mažiau aktualus“, – sako R. Šimkus.

„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės geležinkelio linija, sujungsianti Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Taliną ir Pernu.

Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km. 

Lietuvoje europinės vėžės geležinkelio linija eis nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos. Kauno mieste keleiviniai traukiniai užsuks į Kauno keleivinę stotį, krovininiai pro Palemoną vyks link Rygos ir Talino. „Rail Baltica“ projektas taip pat numato atskirą geležinkelio liniją Kaunas-Vilnius. Projekto vertė, kuri siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2023-06-06 06:11
Siekiant nukreipti tranzitinį transportą nuo miesto centrinės dalies, Tauragėje tiesiamas pietinis aplinkkelis – pirmą jo dalį numatoma baigti šių metų rudenį. Kaip valstybei svarbiam vietinės reikšmės kelių projektui, aplinkkeliui tiesti ir susijusioms sankryžoms įrengti šiemet skirta 369,8 tūkst. ...
nuotrauka
2023-06-05 06:17
Netrukus prasidės ilgiausios „Via Baltica“ ruožo nuo magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 58,62 iki 72,50 km rekonstravimas. Statybos darbus planuojama pabaigti iki kitų metų pabaigos. Projekto vertė – apie 223,6 mln. eurų.
nuotrauka
2023-06-01 12:03
Pasibaigus kvietimui teikti paraiškas, Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) sulaukė 130 socialiai remtinų asmenų prašymų kompensacijoms už saulės elektrinės ar šilumos siurblio, biokuro katilo įsigijimą ir įrengimą. Prašoma finansavimo suma siekia beveik 1,2 mln. eurų, iš viso tam tikslui buvo ...
nuotrauka
2023-05-26 12:33
Tęsiantis karui Ukrainoje, Lietuva rūpinasi savo saugumu ir gerina sąlygas šalies kariuomenės bei NATO sąjungininkų karių rengimui. Prieš metus atkurtas Šalčininkų rajone esantis Rūdninkų karinis poligonas, kurį pasiekti karių transportas jau netrukus galės dar greičiau, saugiau bei sklandžiau.
nuotrauka
2023-05-25 11:13
Elektrifikacijos srityje sparčiai kylanti Vokietija elektromobilių (EV) įkrovimo stotelių gamintojams taiko itin griežtus reikalavimus, nustatytus šios šalies vyriausybės bei reguliavimo institucijų. Aukštą viešųjų EV įkrovimo stotelių rinkos kartelę verslams peržengti galima tik turint „Eichrecht“ ...
nuotrauka
2023-05-25 09:09
Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistai, susitikę su Kėdainių rajono savivaldybės atstovais, sutarė, kad eismas tiltu per Nevėžį (valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1906 Aukštutiniai Kaniūkai–Babtai–Labūnava–Kėdainiai 44,3 km (Tilto g.) bus atnaujintas per birželio mėnesį, kai AB „K...
nuotrauka
2023-05-25 06:04
Netoli Šakių, Lietuvos pietvakariuose, netrukus įsikurs vėjo jėgainių parkas, kuriame bus pastatytos keturios 4,5 MW galios vėjo jėgainės. Prie šio projekto finansavimo prisidėjo ir Šiaulių bankas, kuris suteikė 25 mln. eurų paskolą vėjo jėgainių parko įkūrimui.
nuotrauka
2023-05-23 14:37
Balandžio 28 d. startavęs kvietimas teikti paraiškas kompensacijoms už nuosavas saulės elektrines iki 10 kW jau sulaukė 10 tūkst. gyventojų. Jų prašoma suma siekia kiek daugiau nei 27 mln. eurų.
nuotrauka
2023-05-22 15:12
Poilsio aikštelių prie magistralinių kelių pertvarką AB Lietuvos automobilių kelių direkcija pradeda nuo šalyje judriausios automagistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, kuria per parą pravažiuoja vidutiniškai virš 25 tūkst. automobilių, o kai kuriose jos vietose pravažiuoja ir vidutiniškai iki 65 tūk...
nuotrauka
2023-05-18 11:58
„Eika“ įmonių grupei priklausantis nutolęs saulės elektrinės parkas Klaipėdos rajone jau gamina elektros energiją. Nuo 2023 pavasario 5 megavatų bendros galios elektrinė aprūpina apie 85 proc. „Eika“ grupės dabartinio energijos poreikio.
nuotrauka
2023-05-18 11:55
Atlikus tilto per Nevėžį (valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1906 Aukštutiniai Kaniūkai–Babtai–Labūnava–Kėdainiai 44,3 km (Tilto g.) ekspertizę ir įvertinus eksperto pateiktas rekomendacijas, AB Lietuvos automobilių kelių direkcija priėmė sprendimą atnaujinti eismą tiltu per Nevėžį Kėdainiuose...
nuotrauka
2023-05-18 07:00
Rekonstruotame, strategiškai susisiekimui ir prekybai svarbiame kelyje „Via Baltica“ bus įgyvendinti modernūs infrastruktūriniai sprendimai, kurie pagerins ne tik vietinį, bet ir tarptautinį susisiekimą bei suteiks didesnį saugumą keliautojams ir vežėjams.
nuotrauka
2023-05-17 08:04
Įmonė „Kuršasta“ dalyvavo „Ignitis grupės“ plėtojamo vėjo jėgainių parko Mažeikių rajone statyboje, vykdė kelių, kranų aikštelių statybos ir melioracijos rangos darbus. Nuo 2006 m. „Kuršasta“ įrengė infrastruktūrą prie daugiau negu 100 vėjo jėgainių.
nuotrauka
2023-05-16 16:18
Gegužės 16 d. oficialiai atidarytas Vievio (Paparčių) viadukas. Renginyje dalyvavo susisiekimo ministras Marius Skuodis, Seimo nariai, Elektrėnų meras, AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir rangovų atstovai.
nuotrauka
2023-05-16 07:25
Parama saulės elektrinėms įsirengti jau ne vienerius metus skiriama tiek namų ūkiams, tiek verslui. Ji skatina gaminančių elektros energijos vartotojų plėtrą. Tačiau ir namų ūkiai, ir saulės energetikos srityje veikiantis verslas kasmet priversti spėlioti: kada bus naujas kvietimas, kokios bus kviet...
nuotrauka
2023-05-12 13:26
Pasirodžius informacijai apie traukinio maršrutą Vilnius–Varšuva, pastarojo paklausa buvo didžiulė. Pirmieji traukinio bilietai buvo išpirkti akimirksniu – įsigyti bilietą Lietuvoje buvo beveik neįmanoma. Pastaraisiais mėnesiais keleivių susidomėjimas maršrutu nemažėja. Juk daliai žmonių kelionės, p...
nuotrauka
2023-05-12 10:41
Bus rekonstruojamas Vilniaus Elektrinės tiltas prie Bukčių miško, vilniečių pramintas Bruklino vardu. Jis sujungs kairėje upės pusėje projektuojamus takus palei Eigulių ir Elektrinės gatves – su Miškinių gatve ir Lazdynų rajonu dešinėje pusėje. Iki šiol naudotas tik inžineriniams tinklams, po rekons...
nuotrauka
2023-05-11 10:09
Konkurso būdu atrinktoms trims Lietuvos savivaldybėms Ekonomikos ir inovacijų ministerija skyrė 5 mln. eurų kelių, vedančių į pramonines teritorijas ir laisvąsias ekonomines zonas (LEZ), tiesimui ir tvarkymui. Lėšos skirtos Kauno ir Kėdainių rajonų bei Klaipėdos miesto savivaldybėms.
nuotrauka
2023-05-10 08:00
Pirmąjį atsinaujinančios energetikos projektą UAB „Jonavos hidrotechnika“ įgyvendino prieš 17 metų. Tai buvo Lietuvoje vienas iš pirmųjų vėjo jėgainių parkų, įkurtas Benaičiuose, Kretingos rajone. Nuo to laiko atsinaujinančios energetikos objektų statyba užima reikšmingą įmonės užsakymų portfelio da...
nuotrauka
2023-05-02 09:27
Gyventojų susidomėjimas atsinaujinančiais energijos ištekliais neslūgsta. Penktadienį, balandžio 28 d., startavęs kvietimas teikti paraiškas kompensacijoms už nuosavas saulės elektrines iki 10 kW jau sulaukė 5,5 tūkst. gyventojų. Jų prašoma suma siekia 15,5 mln. eurų. Iš viso kvietimui skirta 40 mln...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra